B. Ecclestone: aš mėgaujuosi savo gyvenimu

B. Ecclestone: aš mėgaujuosi savo gyvenimu
logo 2017 Spalio 29 d. 06:00, Red Bull/Getty Images

Italų laikraščio „La Repubblica“ puslapiuose Bernie Ecclestone, kuriam vakar sukako 87 metai, kalbėjo apie gyvenimą, „Ferrari“ vaidmenį „Formulėje-1“ ir permainas pasaulio čempionate...

  • Ar jūs esate laimingas žmogus?
  • Aš visuomet turėdavau labai daug idėjų ir sugebėjimą jas realizuoti. Man labai padėjo sėkmė ir susitikimai su nusipelnusiais žmonėmis. Įvardysiu tik du iš jų – Enzo Ferrari ir Coliną Chempeną. Jie tikėjo manimi ir palaikė.
  • Koks buvo Enzo Ferrari“
  • Neįprastas, drąsus ir ekstravagantiškas. Nepaprastu, bet visuomet lojaliu. Aš daug kuo jam skolingas. Jo ir mano kompanijos dėl to tapo neišskiriamomis. „Formulė-1“ yra „Ferrari“, o „Ferrari“ – tai „Formulė-1“
  • Sirgaliai visuomet įtardavo, kad FIA palaiko „Ferrari“. Ar taip?
  • Padėti „Ferrari“ yra protinga. Visuomet tai būdavo daroma per techninį reglamentą. Komandos yra svarbios „Formulei-1“, bet „Ferrari“ yra svarbiausia, todėl per ilgus metus buvo padaryta daug, kas padėdavo „Ferrari“ nugalėti.
  • Teko girdėti, kad „Mercedes“ net padėjo „Ferrari“ su motorais...
  • Gali būti, aš tiksliai nežinau, bet praeityje jie tikrai padėjo „Honda“. Jei „Mercedes“ nutarė pasidalinti technologijomis su Maranellu, tai buvo geras žingsnis. Beje, šios dvi komandos yra pasiruošusios bendradarbiauti, kad „Red Bull“ neturėtų pačio galingiausio motoro ir lenktynėse galėtų kovoti ne su jais, o tarpusavyje.
  • Nebe pirmus metus laimi Hamiltonas. Kur suklydo „Ferrari“?
  • Jiems nepasisekė. Jie labai daug sumokėjo už savo inžinierių klaidas.
  • Jūs nuimate kaltę nuo Vettelio?
  • Singapūre jis darė tai, ką ir turėjo daryti. Problema tapo labai geras Raikkoneno startas, kuris atėmė iš Verstappeno veiksmų laisvę ir tai privedė prie incidento. Tame incidente nebuvo kieno nors kaltės, o štai „Ferrari“ gedimai Malaizijoje ir Japonijoje – žmogaus klaidų pasekmės, už kurias „Ferrari“ turėjo labai brangiai sumokėti.
  • Matyt, kad mūsų laukia eilinės permainos komandos vadovybėje...
  • Vadovauti „Ferrari“ komandai – pats sudėtingiausias darbas pasaulyje. Vadovauti „Ferrari“ prie prezidento Sergio Marchionne – dar sunkiau. Jis protingas ir talentingas, bet mėgsta viską kontroliuoti. Būti pavaldiniu prie tokio charizmatiško vadovo labai nepaprasta. Aš nesuprantu, kaip su tuo susitvarko vienas žmogus, ypač kai iškyla kokių nors sunkumų. Čia greičiausiai reikėtų dviejų ar trijų, kurie sukauptų drąsą ir pasakytų prezidentui, kad kažkas yra ne taip. Maurizio puikiai susitvarko su komandos vadovo vaidmeniu, bet aš bijau, kad jis kalba su Marchionne tik tuomet, kai Sergio jį pasikviečia pokalbiui. Nemanau, kad tai vyksta dažnai, todėl Marchionne turi pasitikėti kitais žmonėmis. O tai nelabai gerai.
  • Tačiau, pavyzdžiui, Toto Wolffas ir Niki Lauda tuo tarpu puikiai sutaria...
  • Taip, bet vertėtų nepamiršti, kad jie iš anksto žinojo, kad turės pranašumą hibridinių jėgos agregatų eroje. Esminiu faktoriumi buvo Rosso Brawno dalyvavimas FIA darbo grupėje, kuomet buvo sprendžiamas klausimas, kokie motorai bus nuo 2014 metų. Rossas tiksliai žinojo, kas vyksta. Jis įėjo į darbo grupę ne todėl, kad buvo puikiu inžinieriumi – jis atstovavo „Ferrari“ interesus. O po to perėjo į „Mercedes“ – su visomis paslaptimis.
  • Ar jums patiko lenktynininkų pristatymo ceremonija Ostine?
  • Gali būti, kad tai yra gerai amerikiečiams, bet ne „Formulei-1“. Aš gavau labai daug pranešimų. Kažkas man rašė, kad tuoj-tuoj turi pasirodyti Snieguolė. Aš sukūriau 5 žvaigždučių restoraną, o jie jį verčia į eilinį „McDonald‘s“. Jei aš pamatyčiau du pilotus rožiniais kombinezonais, tai nusiųsčiau juos persirengti. Lenktynininkai neturi taip rengtis. „Formulėje-1“ pilotai turi atrodyti kaip tikri mačo. „LIberty Media“ sumokėjo labai daug pinigų už „Formulę-1“, bet nutarė nesitarti su manimi apie tai, kaip reikia veikti. Jie turėjo kažkokį savo įsivaizdavimą. Jie sakė, kad nori JAV surengti šešis etapus. Dabar suprato, kiek tai neparasta ir daugiau nekelia šios temos.
  • Jenas Todtas – koks jis?
  • Sudėtingas, daug dirba. Nori būti labai garsiu. Manau, kad jis norėtų tapti Prancūzijos pirmuoju ministru.
  • Ką jūs patartumėte paimti Sergio Marchionne?
  • Charlie Whitingą. Jis gerai gaudosi visuose reikaluose, be to, jis neturėtų tiek daug privalomų atostogų. Paleidę Budkowski, FIA padarė klaidą. Jis turėjo turėti labai ilgas privalomas atostogas. Jis žino visų komandų paslaptis ir dabar jas nuneš į „Renault“.
  • Kas laimės kitą sezoną?
  • „Mercedes“. Jie turi lėšas, kad tai padarytų ir jie to nori. Šiais metais kova buvo labai įtempta, bet jie galėjo pasitempti bet kuriuo momentu.
  • Ką šiandien laikote geriausiu lenktynininku?
  • Verstappeną.
  • Kaip vertinate baudą jam už Raikkoneno lenkimą?
  • Tai buvo klaida. Prie manęs tokio nebūtų buvę. „Formulės-1“ taisykles turi traktuoti ne juristai, o pilotai su patirtimi. Be to, ten buvo suomių teisėjas, kuris kažkada lenktyniavo už „Ferrari“.
  • Jums sukako 87 metai. Žvelgdamas atgal, ką jūs manote apie gyvenimą?
  • Aš padariau daug gero, uždirbau daug pinigų, susipažinau su neįtikėtinais žmonėmis – su tikrais lyderiais, genijais, didvyriais, kurie yra pasirengė rizikuoti dėl savo aistros. Aš mėgaujuosi savo gyvenimu...


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983