B. Faminas: patikimumo problemų turi visi

B. Faminas: patikimumo problemų turi visi
logo Gegužės 04 d. 22:20, Renault Sport F1

Renault“ F-1 variklių gamybos padalinio vykdomasis direktorius Bruno Faminas pareiškė, kad jų kolektyvo nelabai jaudina jėgos agregatų patikimumo problemos, kurios pasireiškė sezono pradžioje, nes reikiami sprendimai jau surasti ir nesklandumai pašalinti.

Prieš šio sezono pradžią jėgainių modernizacija buvo įšaldyta, faktiškai jėgos agregatų specifikacija buvo homologuota kovo 1 d. Perdarymai, kurių tikslas bÅ«tų jėgainių efektyvumo didinimas ir dinaminių charakteristikų gerinimas, jau yra uždrausti, tačiau griežtai prižiÅ«rint FIA, komandos dar gali užsiimti jėgainių patikimumo gerinimu.

Jei vienas ar kitas motorų gamintojas susiduria su techninėmis problemomis ir suranda jų sprendimo bÅ«dus, į FIA turi nusiųsti užklausą; federacijos specialistai analizuoja jiems pateiktą detalią techninę informaciją, kuria pasidalina ir su kitais jėgainių gamintojais. Jei visos pusėse nusprendžia, kad kreipimasis išties turi pagrindo, tai tas jėgos agregatų gamintojas gauna leidimą atlikti vienokius ar kitokius variklio konstrukcijos pakeitimus.

„Renault“ varikliai jau šiemet „Alpine“ boliduose gedo dar per žiemos bandymus, taip pat nesklandumų bÅ«ta ir pirmuose sezono etapuose, pavyzdžiui, Fernando Alonso bolide vidaus degimo varikliai jau buvo pakeisti du kartus ir jei kas nors artimiausiu metu su motoru atsitiks trečią kartą arba jis išnaudos savo resursą, tai kartu su ketvirtu varikliu ispanas neišvengiamai gaus ir baudą.

Tačiau B. Faminas mano, kad dabar jėgainių bazėje Viri mieste iš esmės jau išsiaiškino su patikimumo problemomis. Negana to, prancÅ«zų motoristus ramina ir tas faktas, kad su panašiomis problemomis sezono pradžioje susidÅ«rė ir kiti gamintojai.

„Kiek matau ir skaitau spaudoje, jėgainių problemų turi visi, - sakė „Renault“ vyr. motoristas. - Mes tai žinome, nes gamintojai siunčia užklausas FIA, norėdami gauti leidimus jų likvidacijai ir ši informacija pasiekia visus jėgainių gamintojus. Todėl mes žinome, jog esame ne vieninteliai, kas turi rimtų sunkumų.

Kai ketverių metų periodas, per kurį galios moratoriumas modernizacijai, tik prasideda, jÅ«s turite pasistengti sukurti geriausią variklį, suprasdami, kad FIA neduos leidimo konstrukciniams variklio pakeitimams, kurie didintų efektyvumą. Bet tam tikri perdarymai techninių bėdų sprendimams bus palaiminti FIA“.

B. Famino nuomone, perėjimas prie naujosios kartos važiuoklės yra susijęs su eile sudėtingumų, kadangi jėgos agregatai kenčia nuo įvairiausio pobÅ«džio vibracijų, tarp kurių ir toks nepageidaujamas reiškinys kaip išilginis bolido svyravimas važiuojant dideliu greičiu.

„Manau, kad perėjus prie naujos važiuoklės, naujos aerodinamikos visa tai virsta įvairiausių apkrovų priežastimis, dėl kurių kenčia naujosios kartos bolidai, - aiškino prancÅ«zų specialistas.- Mašinos tapo kur kas kietesnėmis, pas jas dominuoja labai žema prošvaisa. Bolide atsiranda problemos, tarp kurių ir svyravimas, kurio šaltinis yra visai ne jėgainė, o komponentai, sumontuoti aplink variklį. Labai gaila, bet visa tai veikia ir vidaus degimo variklį.

Iš esmės jis yra geras, su varikliu nėra jokių problemų, bet sudėtingumas susijęs su nauju apkrovų lygiu ir su tuo susiduria visi. Bet mes šaliname šiuos nesklandumus.

Pavyzdžiui, po problemų su Fernando varikliu, kurių jis turėjo Džidoje, mes nusiuntėme užklausą į FIA ir ji buvo patenkinta, o jau Imoloje variklis buvo patobulintas. Tada dėl išorinio poveikio sugedo aušinimo sistemos siurblys, po to variklio apsukos viršijo nustatytą maksimumą“.

BWT Alpine F1 Team
Komanda: BWT Alpine F1 Team 2022 sezono taškai: 61
Variklis: „Renault“ Važiuoklė: A522
Plačiau

Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos