B. Zehnderis: žinojome, kad jei Kimis bamba, viskas yra gerai

B. Zehnderis: žinojome, kad jei Kimis bamba, viskas yra gerai
logo 2023 Gegužės 14 d. 13:21, Sauber

Beato Zehnderio karjera „Formulėje-1“, kurioje jis jau daugiau kaip 30 metų, yra savotiškai unikali. Jis visą laiką dirbo vienoje komandoje - „Sauber“. Pradėjęs paprastu mechaniku devintojo dešimtmečio viduryje ištvermės lenktynėse, vėliau jis kartu su Peteriu Sauberiu debiutavo „Formulėje-1“ 1993 metais.

Jau po dvejų metų Zehnderis tapo komandos „top“ vadybininku ir išsaugo šį postą iki šių dienų. Jis perėjo visas Hinvilo kolektyvo reorganizacijas, suspėjo padirbėti „BMW- Sauber“ ir „Alfa Romeo“ ir per tą laiką sukaupė begalę įdomių istorijų.

Neseniai Beatas viešėjo „motorsport-total“ redakcijoje ir pasidalino savo prisiminimais. Kalba pakrypo apie Kimį Raikkoneną, su kurio šveicarų specialistas dirbo nuo 2001 metų, kai suomis tik atėjo į „Formulę-1“ ir kurioje dirbo prieš pat Kimio karjeros pabaigą 2019-2021 metais.

„Bolido vairavimas teikdavo jam didelį malonumą, - pasakojo Zehnderis. - O visa kita „Formulėje-1“ Kimį tik nervindavo. Jei būtų jo valia, jis visus GP etapus rengtų 20 metrų atstumu nuo savo namų, kad į lenktynes galėtų ateiti pėsčiomis.

„Kimį galiu pavadinti vienu iš keisčiausių žmonių santykių prasme. Jei tau pavyksta užsitarnauti jo pasitikėjimą, jis priims tave į draugų tarpą. Žinoma, iki to laiko, jei jis negaus progos pakeisti savo sprendimo.

Prisimenu, kai sužinojau apie jo perėjimą iš „McLaren“ į „Ferrari“ prieš 2007 m. sezoną likus metams iki oficialaus pranešimo. Ir jei per tą laiką kam nors šią paslaptį išduočiau, iš karto būčiau išbrauktas iš jo draugų.

Laikui bėgant mūsų santykiai tapo ne tik draugiški, bet ir labai artimi“.

Vadybininko pažintis su jaunuoju pilotu įvyko per bandymus Mugello, kurie tapo legendiniais.

„Peteris Sauberis gana sunkiai įtikino „Formulę-1“, kad Kimiui būtų išduota superlicencija, - pasakojo Beatas. - Jau po debiutinių bandymų mes tvirtai apsisprendėme, kad to sieksime. Teko daug pasidarbuoti.

Fizine prasme Raikkonenas visai nebuvo pasiruošęs „Formulei-1“. Kas yra „Formulė Renault“, kurioje Raikkonenas lenktyniavo iki F-1? Ten apskritai nereikia jokio kaklo raumenyno. Mes sukūrėme jam visą programą iš fizinių pratimų, techninių žinių apie bolido sandarą.

Mes tada gana rimtai investavome į Kimį. Ir jis iki šiol už tai mums dėkingas“.

Išėjęs iš „Sauber“ po debiutinio 2001 m. sezono, Raikkonenas lenktyniavo „McLaren“, bet išsaugojo įprotį prieš lenktynes ateiti pas Zehnderį ir sužinoti, su kokiu degalų kiekiu startuos šveicarų komandos pilotai, nes tais laikais buvo leidžiami degalų papildymai ir pranešdavo apie savo degalų kiekį.

„Aš visada žinodavau, kokiame rate jis stos boksuose, o jis žinojo informaciją apie mūsų pilotus, - šypsojosi Zehnderis. - Mes to niekam nepasakodavome, tai likdavo tarp mūsų“.

2019 metais suomis sugrįžo į Hinvilą - jau kaip tikra sporto žvaigždė ir pasaulio čempionas. Zehnderis, kuris tada dirbo su „Alfa Romeo“ vėliava, patikino, kad per karjeros metus Kimis neprarado nė gramo motyvacijos ir noro stoti į lenktynių startą.

„Lenktynėse jis ir toliau buvo puikus, - sakė Zehnderis. - Kimiui net nereikėdavo sakyti, ką reikia keisti bolido reguliavimuose. Jis pats puikiai viską žinojo, nes labai gerai suprato techniką.

Iš tikrųjų, Raikkonenas buvo kur kas labiau protingesniu ir išsilavinusiu žmogumi, net tai atrodė iš šalies. Jis nebuvo ir tinginys. Paprasčiausiai jis buvo gana savotiškas“.

Taip pat komandos vadybininkas papasakojo apie Raikkoneno radijo pokalbių paslaptis: „Kai jis pereidavo prie rėkimo, kai jis bambėjo ir keikėsi – mes žinojome, kad viskas yra tvarkoje ir jis susirūpinęs reikalais. O štai kai jis pradėdavo kalbėti ramiai, tai tada kažkas būdavo ne taip ir jis matė, kad pralaimi“.
Pasakodamas apie suomio pasirodymus „Alfa Romeo“ sudėtyje, Zehnderis prisiminė istoriją iš Silverstouno 2019 metais: „Lenktynėse Kimis mums pasakė, kad su bolidu kažkas negerai ir labai suprastėjo mašinos pasukamumas. Mes atsakėme, kad viską patikrinsime. Jis sušuko: „Tai tikrinkite greičiau“. Mes pažiūrėjome duomenis ir nuraminome Kimį, kad viskas yra gerai – gali būti, kad kalti buvo vėjo gūsiai.

Bet praėjo du ratai ir jis pakartojo: „Čia kažkas ne taip, patikrinkite dar kartą“. Bet mes vėl nieko nepamatėme. Jis ir trečią kartą prakalbo apie tai, o ketvirtą nieko nesakė – Copse posūkyje jam nuplėšė priekinį sparną ir bolidas išskrido iš trasos. Kimis buvo teisus su savo įtarimais, o mes negalėjome jam niekuo padėti“.

Raikkonenas lenktynininko karjerą baigė 2021 m. pabaigoje ir Beato nuomone, daugiau niekada nesugrįš į lenktynes. O pats Zehnderis tęsia darbą, kuriam atidavė visus savo karjeros metus“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794