Šiemet visos „Formulės-1“ komandos, išskyrus „
Ferrari“, siekdamos sumažinti kaštus tarpusavyje sutarė savanoriškai apriboti bandymus, tačiau šiandien vykusiuose bandymuose Jereze (Ispanija) gana įžuliai šį susitarimą apėjo BAR ir „Toyota“ komandos.
Tam, kad išleistu mažiau pinigų, komandos prieš sezono pradžią susitarė bandyti ne daugiau kaip 30 dienų sezono metu, vieną dieną naudojant tik du bolidus ir tik vienoje trasoje. Pastaraisiais apribojimais buvo siekiama išvengti tokių išlaidų, kaip keletos personalų grupių išlaikymo kaštai, nes kuo daugiau bolidų ar trasų, kuriose dirbama, tuo daugiau žmonių jų aptarnavimui reikia.
Tuo tarpu į Jerezą tiek „Toyota“, tiek BAR atvyko turėdami daugiau bolidų: pirmoji jų atsivežė 3, antroji – net 4. Tiek viena, tiek kita ekipa trečiadienį į trasą išleido po tris automobilius, tiesa, vienu metu trasoje jų laikė tik po du, taip išvengdamos susitarimo formuluotės pažeidimo, nors akivaizdžiai besielgdamos atvirkščiai pagrindinei idėjai – kaštų mažinimui.
Tuo akivaizdžiai nepatenkinti liko kitos susitarimą pasirašiusios komandos. Pavyzdžiui, „Williams“ bandė tik dviem bolidais, nors vienas iš jų buvo skirtas BMW variklių 2006 metų sezonui bandymams. Taip pat šioje situacijoje pralaimėjo ir „
McLaren“ – sugedus Juano Pablo Montoyos automobiliui, papildomi atsarginiai bolidai būtų ekipai labai pravertę.
Tokie „Toyota“ ir BAR veiksmai gali privesti prie to, kad bandymų apribojimo susitarimas žlugs arba ir kitos komandos į bandymuos nuo šiol atsiveš daugiau nei du automobilius. Neatmetama ir susitarimo patikslinimo galimybė, taip išvengiant panašaus piktnaudžiavimo, tačiau tam turėtų pritarti visos pradinį dokumentą pasirašiusios ekipos.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).