Penktadienį Barselonos priemiesčio autodrome baigėsi aštuonias dienas trukę 2019 metų žiemos bandymai, kuriuose dalyvavo 10 komandų ir 21 pilotas – dvidešimt pagrindinės sudėties lenktynininkų ir „Haas“ pilotas bandytojas Pietro Fittipaldi. Oro sąlygos buvo palankios darbui, dienomis oras įšildavo iki 20 laipsnių, naujosios mašinos pasirodė esančios patikimos – iš viso „Formulės-1“ pasaulio čempionato dalyviai nuvažiavo 8739 ratus – daugiau kaip 40 tūkst. kilometrų.
Tikslios distancijos nustatyti neįmanoma – ne visi ratai būdavo pilni, rytais per aerodinaminius bandymus ar pakeitus bolidų nustatymus pilotai dažnai važiuodavo trumpus ratus – nuo išvažiavimo iki įvažiavimo į serviso zoną, bet mes skaičiuosime, kad visi ratai buvo pilni, nors faktiškai nuvažiuota distancija yra mažesnė.
Geriausi antrosios savaitės ratai
„Ferrari“ neslėpė naujojo SF90 bolido greičio. Iš aštuonių bandymų dienų per keturias pirmąją protokolo eilutę užėmė Skuderijos pilotai – du kartus pirmavo Charlesas Leclercas ir dukart – Sebastianas Vettelis. „Mercedes“ vertino greičio potencialą tik per paskutinę bandymų dieną – Lewisas Hamiltonas nusileido vokiečiui tris tūkstantąsias. Atrodo, kad mūsų laukia labai įtemptas sezonas.
Per bandymus lenktynininkai naudojo visų penkių rūšių „Pirelli“ padangas – nuo C1 iki C5, priklausomai nuo minkštumo. Geriausi rezultatai buvo parodyti su pačiomis minkščiausiomis C5, kurių per Ispanijos GP etapą čia nebus.
Geriausias bandymų rezultatas (1:16.221) tik penkiomis šimtosiomis nusileidžia pernykščiam Hamiltono „pole“ pozicijos rezultatui (1:16.173) Ispanijos trasoje, bet Lewisas tą ratą nuvažiavo su lėtesnėmis kietesnėmis padangomis.
Naujojo reglamento sąlygomis mašinos kiek prarado greičio, bet vis dėlto per bandymus Barselonoje iki šiol niekas taip greitai nevažiuodavo. Geriausias Vettelio laikas – naujas trasos rekordas per bandymų sesijas.
Skirtumas tarp geriausio greičiausios mašinos (Vettelis, „Ferrari“) ir geriausiu pačios lėčiausios mašinos (Russellas, „Williams“) rezultatų – truputį mažiau nei dvi sekundės.
Pilotas |
Komanda |
Variklis |
Laikas |
Padangos |
Diena |
Vettelis |
Ferrari |
Ferrari |
1:16.221 |
C5 |
8 |
Hamiltonas |
Mercedes |
Mercedes |
1:16.224 |
C5 |
8 |
Leclercas |
Ferrari |
Ferrari |
1:16.231 |
C5 |
7 |
Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
1:16.561 |
C5 |
8 |
Hulkenbergas |
Renault |
Renault |
1:16.843 |
C5 |
8 |
Albonas |
Toro Rosso |
Honda |
1:16.882 |
C5 |
7 |
Kvyatas |
Toro Rosso |
Honda |
1:16.898 |
С5 |
8 |
Sainzas |
McLaren |
Renault |
1:16.913 |
С5 |
8 |
Grosjeanas |
Haas |
Ferrari |
1:17.076 |
С5 |
8 |
Norrisas |
McLaren |
Renault |
1:17.084 |
C5 |
7 |
Gasly |
Red Bull |
Honda |
1:17.091 |
C5 |
7 |
Ricciardo |
Renault |
Renault |
1:17.114 |
C5 |
8 |
Raikkonenas |
Alfa Romeo |
Ferrari |
1:17.239 |
С5 |
8 |
Strollas |
Racing Point |
Mercedes |
1:17.556 |
C5 |
7 |
Magnussenas |
Haas |
Ferrari |
1:17.565 |
C5 |
8 |
Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari |
1:17.639 |
C5 |
7 |
Verstappenas |
Red Bull |
Honda |
1:17.709 |
С3 |
8 |
Perezas |
Racing Point |
Mercedes |
1:17.791 |
С5 |
8 |
Russellas |
Williams |
Mercedes |
1:18.130 |
C5 |
7 |
Kubica |
Williams |
Mercedes |
1:18.993 |
С5 |
8 |
|
|
|
|
|
|
Pilotų reitingas pagal nuvažiuotą distanciją
Esminė bandymų užduotis – nuvažiuoti maksimaliai įmanomą distanciją, kad būtų surinkta būtina informacija apie mašinos darbą ir būtų galima įsitikinti jos mazgų patikimumu. Akivaizdžiai trūkstant laiko bet koks gedimas ar avarija nustumia komandą atgal ir ji privalo koreguoti programą.
„Mercedes“ naudojo ankstesnę taktiką, kai per vieną dieną dirbo du pilotai, bet vieną sesiją Bottas prarado dėl to kad reikėjo keisti jėgos agregatą – ir antrąją bandymų savaitę Valtteri buvo tik septintas pagal įveiktą distanciją.
Naujųjų bolidų patikimumas palieka įspūdį - skirtumas pagal šią savaitę įveiktą distanciją nuo antros pozicijos ir žemiau – minimali, nors tarp geriausio ir blogiausio rezultato – gana didelis. Maxas Verstappenas tapo autsaideriu antrą savaitę pagal įveiktą distanciją, mat „Red Bull“ neturėjo tvarkingos atsarginės pavarų dėžės po Pierre Gasly avarijos ketvirtadienį.
Iš debiutantų, kaip ir praėjusią savaitę, daugiausiai iš visų nuvažiavo Alexanderis Albonas. „Toro Rosso“ suteikė jam galimybę susipažinti su mašina. Technika ir „Honda“ jėgainė buvo pakankamai patikimi ir rezultatas paliko įspūdį. Įdomu tai, kad per antrąją savaitę Albonas ir Kvyatas iš „Toro Rosso“ nuvažiavo kur kas daugiau nei vyresniosios „Red Bull“ ekipos pilotai.
Lenktynininkas |
Komanda |
Variklis |
|
Ratai |
Km |
Hamiltonas |
Mercedes |
Mercedes |
|
331 |
1541 |
Magnussenas |
Haas |
Ferrari |
|
278 |
1294 |
Ricciardo |
Renault |
Renault |
|
266 |
1238 |
Sainzas |
McLaren |
Renault |
|
264 |
1229 |
Hulkenbergas |
Renault |
Renault |
|
262 |
1220 |
Russellas |
Williams |
Mercedes |
|
259 |
1206 |
Bottas |
Mercedes |
Mercedes |
|
248 |
1154 |
Raikkonenas |
Alfa Romeo |
Ferrari |
|
245 |
1140 |
Kvyatas |
Toro Rosso |
Honda |
|
232 |
1080 |
Vettelis |
Ferrari |
Ferrari |
|
231 |
1075 |
Albonas |
Toro Rosso |
Honda |
|
221 |
1029 |
Kubica |
Williams |
Mercedes |
|
220 |
1024 |
Grosjeanas |
Haas |
Ferrari |
|
209 |
973 |
Gasly |
Red Bull |
Honda |
|
201 |
936 |
Perezas |
Racing Point |
Mercedes |
|
192 |
894 |
Strollas |
Racing Point |
Mercedes |
|
185 |
861 |
Giovinazzi |
Alfa Romeo |
Ferrari |
|
170 |
791 |
Leclercas |
Ferrari |
Ferrari |
|
168 |
782 |
Norrisas |
McLaren |
Renault |
|
164 |
763 |
Verstappenas |
Red Bull |
Honda |
|
157 |
731 |
Komandų reitingas pagal įveiktą distanciją
Keletą metų paeiliui „Mercedes“ pirmauja pagal bandymuose įveiktą distanciją, pedantiškai vykdydami privalomąją programą. Per pirmąją savaitę „Mercedes“ nuvažiavo 610 ratų, per antrąją – 579, tai rodo puikų šios ekipos stabilumą.
Per pirmąją bandymų savaitę antrąją eilutę užėmė „Ferrari“ (598 ratai), o į penketuką įėjo ir keturios vidurinės grupės komandos, tarp kurių – ir „Williams“. Paskutinę bandymų dieną „Williams“ prisipažino, jog į Barseloną atsivežtų mazgų resursai užsibaigė, kitų nebuvo, todėl jie bandymus paprasčiausiai „užbaiginėjo“.
„Ferrari“ ir „Red Bull“ dėl gedimų ir avarijų antrąją bandymų savaitę iškrito iš penketuko.
Komanda |
Ratai |
Km |
Mercedes |
579 |
2695 |
Renault |
528 |
2458 |
Haas |
487 |
2267 |
Williams |
479 |
2230 |
Toro Rosso |
453 |
2109 |
McLaren |
428 |
1992 |
Alfa Romeo |
415 |
1932 |
Ferrari |
399 |
1857 |
Racing Point |
377 |
1755 |
Red Bull |
358 |
1666 |
Bendra aštuonių bandymų dienų suvestinė
Bendra bandymų statistika parodo nuveiktų darbų rezultatus ir įtikina, jog dauguma komandų gana gerai pasiruošė naujojo sezono pradžiai. Problemų su patikimumu nėra, todėl Melburne viską lems ekipos greitis ir pilotų meistriškumas.
Iki kvalifikacijos Australijoje liko dvi savaitės ir tik ten mes galėsime realiai įvertinti jėgų išsidėstymą naujojo sezono pradžioje.
Lenktynininkas |
Komanda |
Ratai |
Km |
Hamiltonas |
Mercedes |
638 |
2970 |
Bottas |
Mercedes |
551 |
2565 |
Vettelis |
Ferrari |
534 |
2486 |
Hulkenbergas |
Renault |
509 |
2369 |
Raikkonenas |
Alfa Romeo |
497 |
2314 |
Albonas |
Toro Rosso |
489 |
2276 |
Sainzas |
McLaren |
473 |
2202 |
Leclercas |
Ferrari |
463 |
2155 |
Kvyatas |
Toro Rosso |
446 |
2076 |
Gasly |
Red Bull |
439 |
2044 |
Giovinazzi |
Alfa Romeo |
425 |
1978 |
Ricciardo |
Renault |
418 |
1946 |
Grosjeanas |
Haas |
407 |
1895 |
Magnussenas |
Haas |
403 |
1876 |
Norrisas |
McLaren |
400 |
1862 |
Verstappenas |
Red Bull |
394 |
1834 |
Strollas |
Racing Point |
336 |
1564 |
Russellas |
Williams |
299 |
1392 |
Perezas |
Racing Point |
289 |
1345 |
Kubica |
Williams |
268 |
1248 |
Fittipaldi |
Haas |
61 |
284 |
Komanda |
Ratai |
Km |
Mercedes |
1189 |
5535 |
Ferrari |
997 |
4641 |
Renault |
961 |
4473 |
Toro Rosso |
935 |
4352 |
Alfa Romeo |
922 |
4292 |
McLaren |
873 |
4064 |
Haas |
871 |
4055 |
Red Bull |
833 |
3878 |
Racing Point |
625 |
2909 |
Williams |
567 |
2639 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |