C. Abiteboulas: biudžetų ribojimai ir „Formulės-1“ ateitis

C. Abiteboulas: biudžetų ribojimai ir „Formulės-1“ ateitis
logo Rugsėjo 21 d. 11:56, Renault Sport

Kalbos apie F-1 komandų biudžetų apribojimus sklando jau nebe pirmus metus, pagal „Liberty Media“ planus išlaidų mažėjimas turėtų prasidėti jau nuo 2019 metų. Prancūzų „Renault“ komandos vadovas Cirylas Abiteboulas mano, kad dėl „Formulės-1“ finansų yra labai daug klausimų, atsakymus į kuriuos komandos nori gauti kuo greičiau.

Cirylas Abiteboulas: „Mano galva, prioritetiniais turi būti laikomi „Formulės-1“ finansiniai ir komerciniai aspektai. Šiose srityse mes turime kuo greičiau pasiekti pariteto tarp komandų. „Renault“ investuoja gana daug lėšų į „Formulę-1“, bet mes neturime net menkiausio įsivaizdavimo apie tai, kas bus po 2021 metų. Mūsų prioritetas – komercinių klausimų sprendimas, kadangi nuo to priklausys  mūsų tolimesni strateginiai planai ir finansiniai įdėjimai.

Biudžetiniai apribojimai išties yra svarbūs. Mes dabar jau išleidžiame daugiau kaip 150 mln. dolerių ir jei ribojimai bus ties 150 mln. dolerių riba, tai taps mums problema. Bet mums ši problema ne tokia didelė kaip, pavyzdžiui, „Red Bull“ ir „Ferrari“. Mes norime kuo greičiau išsiaiškinti šį klausimą, nes gali atsitikti taip, kad visos komandos, tame tarpe ir mes, pasakysime, kad judėti atgal yra per vėlu ir biudžetų ribojimų teks atsisakyti. Tokiu būdu aš manau, kad pagrindiniu prioritetu „Formulei-1“ dabar turi būti biudžetų ribojimai ir prizinių pinigų paskirstymas.

Mes norime žinoti, kokia bus „Formulė-1“ 2021 metais. Ar „Formulė-1“ bus naujausių technologijų bandymų laboratorija, kurios sprendimai vėliau bus panaudoti serijinėje automobilių gamyboje. Kas bus esminiu konkurencingumo faktoriumi? Lenktynininkas? Aerodinamika? Jėgos agregatas? Hibridinės technologijos?

Gerai, jeigu mes apsispręsime su finansine sudedamąja, bet jei netikėtai „Formulė-1“ nustos asocijuotis su technologijomis serijinėms mašinoms, tai mūsų kompanijai taps rimta problema. Aš nesakau, kad mes dėl to išeisime, kadangi čempionatas ir toliau liks „šou“ verslu, gryna pramoga, bet kartu jis turi tapti gerokai pigesnis. Mes norime kuo greičiau gauti atsakymus į šiuos klausimus“.

„Renault“ komanda neįeina į Strateginę grupę, bet pelnytai joje gali užimti „Force India“ vietą. Tačiau jei to neįvyks, Abiteboulas tame nemato didelės problemos: „Mes neįeiname į Strateginę grupę, bet, atvirai kalbant, ką ji atstovauja mūsų dienomis?

Teoriškai egzistuoja aiški valdymo struktūra, bet aš turiu abejonių dėl to, ar jos yra paisoma. Gali būti, kad ji paprasčiausiai netinka šiandienos realijoms. Jei aš įeičiau į Strateginę grupę, tai pasiūlyčiau ją pakeisti sukuriant naują valdymo struktūrą. Mums nereikia griežtos organizacijos, mums reikia aiškaus supratimo to, kokia kryptimi judės toliau „Formulė-1“.

Dabartiniai taisyklių priėmimo procesai ne visada būna skaidrūs. Kontraktuose viskas parašyta aiškiai, bet kai aš žiūriu, kas vyksta realybėje, tai pradedu galvoti, kad mums reikia griežtesnės disciplinos“.

Cirylas Abiteboulas taip pat pakomentavo ir gamintojų norą išsaugoti MGU-H po 2020 metų, ko nori „LIberty Media“ ir FIA: „Aš negaliu tai pilnai patvirtinti. Manau, kad mes visi sutikome su visa eile tikslų. Manau, kad iš to buvo padarytos skubotos išvados apie tai, kad mums reikia keisti reglamentą, norint pasiekti supaprastinimo tikslų.

Truputis konkretikos. Pavyzdžiui, viena iš užduočių – supaprastinti jėgainę. Manau, kad kiekvienas tai suprato tokiu būdu: „Reikia atsisakyti MGU-H“. Manau, kad MGU-H atsisakymui nebuvo  vieningai pritarta. Aš patvirtinu, kad mes tai svarstėme, tačiau niekada nebuvome vieningai įsitikinę tuo, kad tai būtina padaryti. Tai visų pirma.

Antra, buvo dvi pusės, kurios labai aktyviai pasisakė už MGU-H atsisakymo idėją. Tai „Red Bull“ ir galimas naujas gamintojas. Aš negaliu to patvirtinti tikrai, kadangi asmeniškai aš nemačiau to naujo gamintojo. Vėliau situacija ir „Red Bull“ pasikeitė – jie susitarė su „Honda“ ir daugiau nebereikalauja atsisakyti MGU-H.

Todėl negalima kalbėti apie tai, kad iš pradžių keturi gamintojai pasisakė už MGU-H atsisakymą. Ne, mes niekada to nedarėme ir mes nekeitėme savo pozicijos šiuo klausimu. Faktiškai pasiūlymai buvo iš naujo gamintojo ir „Red Bull“ pusės, kuri nėra gamintoja ir kuri vėliau pakeitė savo nuomonę. Sąžiningai kalbant, mes dabar visa tai svarstome, bet aš neturiu supratimo, kokios bus taisyklės 2021 metais. Aš to paprasčiausiai nežinau“.

Cirylas Abiteboulas taip pat pakomentavo informaciją apie tai, kad „Williams“ svarstė galimybę pereiti prie „Renault“ jėgainių: „Ne, mes niekada nesvarstėme su „Williams“ galimybės tiekti jėgos agregatus. Mes tai esame darę anksčiau, aptarėme įvairius projektus, nesusijusius su „Formule-1, bet nekalbėjome apie jėgainių tiekimą. Tačiau aš esu beveik įsitikinęs, kad mes apsvarstysime bendradarbiavimo galimybę nuo 2021 metų, kai jie bus laisvi nuo dabartinio kontrakto. Šiuo momentu mums visiškai nereikia švaistyti jėgų“.

Komentarai (0)


×