C. Abiteboulas: komandų-klienčių nauda ir žala (15)

C. Abiteboulas: komandų-klienčių nauda ir žala
logo Kovo 07 d. 13:11, Renault Sport

„Ferrari“ turi dvi komandas- klientes  „Haas“ bei „Alfa Romeo“, „Red Bull“ – „Toro Rosso“, o „Mercedes“ – „Racing Point“. Pagrindinė komanda savo klientui tiekia taisyklėmis leidžiamus mazgus bei detales, o klientai, be finansinių išmokų, pagrindinei ekipai  dar suteikia savo inžinerinius resursus kuriant įvairius techninius sprendimus.

Renault“ neturi tokio partnerio, o ir jų ekipos etatų skaičius yra mažesnis nei „Ferrari“, „Mercedes“ ar „Red Bull“ komandose. Šiame sezone, be gamyklinės „Renault“ komandos, tik „McLaren“ gaus prancūzų kompanijos jėgaines, bet sukurti panašią sąjungą su jais bus labai jau nepaprasta.

„Renault“ vadovas Cyrilas Abiteboulas: „Ferrari“ ir „Mercedes“ pradėjo šias beprotiškas „ginklavimosi varžybas“. Mes planavome pasiekti jų lygį, bet jie progresuoja neįtikėtinais tempais, tam išleisdami beprotiškus pinigus. Mes nenorime ir negalime to atitikti.

Precedentas, sukurtas „Haas“ komandos, padalino „Formulę-1“ į dvi dalis – „Iki“ ir „po“. Tikėtina, jog tai visam laikui pakeitė „Formulę-1“. Iš dešimtie savarankiškų komandų praktiškai beliko keturios ar penkios.  Šio faktoriaus mes nevertinome kurdami savąją strategiją. Labai greitai jūs visai negalėsite laimėti lenktynių, jei neturėsite komandų- klienčių.

Norint aplenkti „Ferrari“, visų pirma reikia aplenkti „Haas“. Ir kuo sudėtingesnė užduotis, tuo ekipai sunkiau susirasti rėmėjų ar gauti didesnes išmokas iš FOM. Mes laikome šią situaciją labai rimta. Ir tai nėra vien „Renault“ problema – tai problema visų, kas nesugebės sukurti tokio modelio.

Aš neįsivaizduoju, kaip sustabdyti „ginklavimosi varžybas“. FIA reikia pripažinti šios situacijos rimtumą. Mes nenorime būti tokios „Formulės-1“ dalimi. Ir komandų biudžetų ribojimai čia nepadės, greičiau – atvirkščiai. Jei pas jus yra mažiau pinigų ir resursų, tai viena iš komandų- sąjungininkų susikoncentruos ties aerodinamika, kita – ties važiuokle ir dėl to laimės abi.

O jei jūs esate izoliuotas, tai neturite jokių šansų. Gali būti, jog artimiausiu metu mums šį klausimą reikia aptarti su „McLaren“, bet mes su jais esame lygios komandos. Kas iš mūsų bus tiekėjas, o kas – komanda-klientas? Mūsų sąjunga niekada nebus tokia, kokią „Ferrari“ turi su „Haas“, „Mercedes – su „Racing Point“ ar „Red Bull“ – su „Toro Rosso“.

Komentarai (15)


Orakulas VI
| Kovo 09 d. 06:58
Niekas jiems netrukdo įsigyti dukterinę komandą. Pvz Williams artėja prie bankroto, investuot į ją pervadinti į vieną iš savo brendų ir turės kur testuoti. Čia visai kitas reikalas, Renault nori neinvestuodami susikurti geras sąlygas, kai tuo tarpu kiti leidžia tam pinigus.
Klepsidra
| Kovo 08 d. 11:16
deivec
| Kovo 07 d. 21:41

ne visi 30 milijonu pasaulyje atsipirko..ypacc papildomi...tikrai manau nereikia kalbeti kad 100 proc lemia vien pinigai...arba daugiau pinigu

diskusijas apie general dalykus pasaulyje gal palik kitiems diskusijoms. formuleje >95% lemia pinigai - tai itakoja ir persona, ir pilotus, ir, be abejo, resursus darbui su bolidu.
Klepsidra
| Kovo 08 d. 11:14
Ezo
| Kovo 08 d. 08:24

Laikymas mclaren lygia taip pat nepades laimet...

McLaren yra maziausia ju problema siuo metu
Ezo
| Kovo 08 d. 08:24
Benas Kaz
| Kovo 07 d. 19:33

Isiskaityk i teksto eilutes. Jie mclaren laiko lygia komanda, taip pat kaip ir mclaren-renault. Tarp ju vyksta konkurencija. o feru ir mb klientes niekada nelaimes cempo, jie susitaike kovot vien tik del peletono vidurio.

Laikymas mclaren lygia taip pat nepades laimet...
deivec
| Kovo 07 d. 21:41
Klepsidra
| Kovo 07 d. 14:57

Jis ta sake jau nuo pradziu, kad pagal pinigus niekada neprilygs. Renault jam duoda ribota biudzeta, kai tuo tarpu pirmu dvieju is esmes yra neriboti. Jei nesikeis tvarka tai nenustebciau, kad Renault ir pasitrauktu. Pvz.: Mercedes reikejo praeito sezono metu pasitempti - tariamai gavo approvala papildomiem 30 milijonu ar kiek.

ne visi 30 milijonu pasaulyje atsipirko..ypacc papildomi...tikrai manau nereikia kalbeti kad 100 proc lemia vien pinigai...arba daugiau pinigu
F666
| Kovo 07 d. 19:51
Larensas
| Kovo 07 d. 14:57

tokie fiato klonai ir chaltūrščikai kaip haas išvis neturėtų gaut jokių išmokų arba situaciją apverst antraip - visi turėtų gaut vienodą techniką. nes palyginus, pvz, kiek fiato variklis nuvažiuoja per bandymus ir kiek renault ar honda, tai net nebejuokinga. jau apie fiato premijas už nieką net nešneku.

kretine, pamirsai del mersu ir rp paasaroti.
Benas Kaz
| Kovo 07 d. 19:33
bravo30
| Kovo 07 d. 18:02

kas trugdo sudaryti sajunga su Wiliams ir Mclaren? Cirilai maziau bliauk daugiau darbo pastangu su jaunais inzinieriais ir pirmyn

Isiskaityk i teksto eilutes. Jie mclaren laiko lygia komanda, taip pat kaip ir mclaren-renault. Tarp ju vyksta konkurencija. o feru ir mb klientes niekada nelaimes cempo, jie susitaike kovot vien tik del peletono vidurio.
bravo30
| Kovo 07 d. 18:02
kas trugdo sudaryti sajunga su Wiliams ir Mclaren? Cirilai maziau bliauk daugiau darbo pastangu su jaunais inzinieriais ir pirmyn
Klepsidra
| Kovo 07 d. 17:10
Life
| Kovo 07 d. 15:40

Bet čia Renault bėdos, jei komandos atsisako jų nekokybiškų variklių, kažkada variklius tiekė 4 komandoms ir Ferrari buvo analogiškoje situacijoje, dabar viskas apsivertė.

Prie ko cia varikliai?
oferis
| Kovo 07 d. 15:52
Life
| Kovo 07 d. 15:40

Bet čia Renault bėdos, jei komandos atsisako jų nekokybiškų variklių, kažkada variklius tiekė 4 komandoms ir Ferrari buvo analogiškoje situacijoje, dabar viskas apsivertė.

Kad cia labiau kalba ne apie varikliu tiekima o "dukterines komandas".
×

F-1.lt pulsas