C. Abiteboulas: komandų-klienčių nauda ir žala

C. Abiteboulas: komandų-klienčių nauda ir žala
logo 2019 Kovo 07 d. 13:11, Renault Sport

„Ferrari“ turi dvi komandas- klientes  „Haas“ bei „Alfa Romeo“, „Red Bull“ – „Toro Rosso“, o „Mercedes“ – „Racing Point“. Pagrindinė komanda savo klientui tiekia taisyklėmis leidžiamus mazgus bei detales, o klientai, be finansinių išmokų, pagrindinei ekipai  dar suteikia savo inžinerinius resursus kuriant įvairius techninius sprendimus.

Renault“ neturi tokio partnerio, o ir jų ekipos etatų skaičius yra mažesnis nei „Ferrari“, „Mercedes“ ar „Red Bull“ komandose. Šiame sezone, be gamyklinės „Renault“ komandos, tik „McLaren“ gaus prancūzų kompanijos jėgaines, bet sukurti panašią sąjungą su jais bus labai jau nepaprasta.

„Renault“ vadovas Cyrilas Abiteboulas: „Ferrari“ ir „Mercedes“ pradėjo šias beprotiškas „ginklavimosi varžybas“. Mes planavome pasiekti jų lygį, bet jie progresuoja neįtikėtinais tempais, tam išleisdami beprotiškus pinigus. Mes nenorime ir negalime to atitikti.

Precedentas, sukurtas „Haas“ komandos, padalino „Formulę-1“ į dvi dalis – „Iki“ ir „po“. Tikėtina, jog tai visam laikui pakeitė „Formulę-1“. Iš dešimtie savarankiškų komandų praktiškai beliko keturios ar penkios.  Šio faktoriaus mes nevertinome kurdami savąją strategiją. Labai greitai jūs visai negalėsite laimėti lenktynių, jei neturėsite komandų- klienčių.

Norint aplenkti „Ferrari“, visų pirma reikia aplenkti „Haas“. Ir kuo sudėtingesnė užduotis, tuo ekipai sunkiau susirasti rėmėjų ar gauti didesnes išmokas iš FOM. Mes laikome šią situaciją labai rimta. Ir tai nėra vien „Renault“ problema – tai problema visų, kas nesugebės sukurti tokio modelio.

Aš neįsivaizduoju, kaip sustabdyti „ginklavimosi varžybas“. FIA reikia pripažinti šios situacijos rimtumą. Mes nenorime būti tokios „Formulės-1“ dalimi. Ir komandų biudžetų ribojimai čia nepadės, greičiau – atvirkščiai. Jei pas jus yra mažiau pinigų ir resursų, tai viena iš komandų- sąjungininkų susikoncentruos ties aerodinamika, kita – ties važiuokle ir dėl to laimės abi.

O jei jūs esate izoliuotas, tai neturite jokių šansų. Gali būti, jog artimiausiu metu mums šį klausimą reikia aptarti su „McLaren“, bet mes su jais esame lygios komandos. Kas iš mūsų bus tiekėjas, o kas – komanda-klientas? Mūsų sąjunga niekada nebus tokia, kokią „Ferrari“ turi su „Haas“, „Mercedes – su „Racing Point“ ar „Red Bull“ – su „Toro Rosso“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794