C. Abiteboulas: variklių tiekimas „McLaren“ mums nieko nedavė (8)

C. Abiteboulas: variklių tiekimas „McLaren“ mums nieko nedavė
logo Spalio 31 d. 15:16, McLaren F1

Naujiena apie „Renault“ bei „McLaren“ „skyrybas“ buvo viena iš svarbiausių naujienų šį rudenį. Bet jei „McLaren“ užsimena, kad toks spendimas buvo priimtas dėl to, jog komanda nori gauti kur kas galingesnes jėgaines, tai „Renault“ tvirtina, kad jie patys nedegė noru tęsti šių santykių.

„Renault“ komandos vadovas Cyrilas Abiteboulas smulkiai paaiškino, kodėl jėgos agregatų tiekimas komandai – klientei, bent jau tokiai kaip „McLaren“, jiems yra nenaudingas, o taip pat, prisimindamas savo praeitį, kai jis buvo „Caterham“ vadovu, papasakojo, kokios turėtų būti naujos „Formulės-1“ komandos.

Cyrilas Abiteboulas: „Ne, dėl „McLaren“ praradimo aš visai nesigailiu. Todėl jei klientas tau nieko neduoda, kodėl aš turėčiau dėl to jaudintis? Aš gailiuosi tik dėl to, kad mes nesugebėjome mūsų santykių pakelti į naują lygį. Mes bandėme, todėl, kad mano požiūriu, vienintelė grėsmė „McLaren“ bei „Renault“, trukdanti mesti iššūkį „top“ komandoms, tai ne „kliento“, o „jaunesniosios“ komandos koncepcija. Aš nenorėjau, jog „McLaren“ taptų mūsų „jaunesniąja“ komanda.

Taip, kai mes pasirašėme sutartį su „McLaren“ 2017 metais, mes svarstėme konkrečias bendradarbiavimo formas, bet tai buvo dar prie jų ankstesnio jų boso – Erico Boullier, kuris kažkada taip pat vadovavo komandai iš Enstono, kai ji dar vadinosi „Lotus“. Tačiau dabartinis jų vadovas, Andreas Seidlas, turi visai kitokių idėjų ir jis nebijo priiminėti sunkių sprendimų.

Šiuo metu čempionate nėra komandos, kuri galėtų tapti mūsų klientu artimiausioje ateityje. Taip, gali atsirasti kažkas naujo, bet tai – sudėtingas klausimas. Žinote, aptariant naujokų klausimą dešimt dabartinių čempionato dalyvių turėjo 10 skirtingų požiūrių. Bet sprendimas bet kokiu atveju bus ne mūsų rankose. Taip pat manau, kad ne tik mes, bet ir visa „Formulė-1“ padidėjus dalyvių skaičiui tik laimėtų, taptų sveikesne ir stipresne.

Žinoma, kalba ne apie paprastą komandų skaičiaus padidinimą, tai ne tik skaičiaus klausimas, bet ir kokybės, šių projektų tęstinumo. Suprantate, kad aš kalbu apie tai žinodamas situaciją. Jei tu nori lenktyniauti „Formulėje-1“, tai turi būti įsitikinęs, kad tavo projektas bus gyvybingas, tu turi planų ne vieneriems ar dvejiems metams.

Iš tikrųjų finansiniu požiūriu jėgos agregatų tiekimas mums nieko nedavė. Ekonomiškai tai yra absoliučiai neutralu, todėl, kad pagal FIA taisykles, mes turime juos tiekti už komponentų kainą. Tu negali į šią sumą įtraukti personalo atlyginimų ar išlaidų tyrimui bei konstravimui. Mes perkame visus komponentus iš tam tikrų tiekėjų, mes patys neturime jokių gamybinių pajėgumų.

Mes turime tiekėjus, iš jų gauname komplektuojančias dalis, tikriname jas ir iš jų surenkame jėgaines, bet patys negaminame detalių. Skirtingai nuo „Mercedes“ bazės Briksourte. Jei jūs nuvažiuosite į jų bazę, tai ten pamatysite begales įrengimų, tekinimo ir frezavimo staklių ir pan. Jie patys gaminasi savo detales, didesnę jų dalį, tuo tarpu mes viską perkame iš šalies.

2021 metais sąnaudos kurti jėgos agregatus, tikėtina, dar išaugs – dėl infliacijos ir būtinybės rengti naujus tyrinėjimus. Tuo tarpu FIA yra nepasirengę viršyti 12 mln. eurų sumos už klientų variklius, todėl faktiškai viskas užsibaigtų tuo, jog mes turėtumėm subsidijuoti „McLaren“. Paaiškinkite man, kodėl aš turėčiau remti savo tiesioginį konkurentą, vos ne svarbiausią pavojų mums?

Tuomet mes atsidurtumėm gale ir tada apie mus kalbėtų, kad „Renault“ – tik nevykėlių krūvelė, todėl kad mes pralaimėjome savo klientams. Todėl iš marketinginės pusės mums tai visai neįdomu. O kai dėl bendrų interesų gynimo – aš niekada nemačiau, kad, pavyzdžiui, „Red Bull“ komandos balsuotų už tai, kas yra naudinga „Renault“ ir niekada to nelaukčiau iš A. Seidlo pusės. Gali būti, jog anksčiau mes būdavome pernelyg naivūs šiuose klausimuose“.

Komentarai (8)


maxpower
| Lapkričio 01 d. 09:48
Dadabong
| Lapkričio 01 d. 02:08

Cia ne naujiena.. jau senokai zinoma, kad Renault realiai yra tik varikliu surinkejas, uzsakinejantis dauguma daliu is tiekeju pateikdami jiems brezinius.

O kas del to blogai? Daugiausiai kainuoja know-how ir visokie testai. Jei pagal brezinius kazkam nusiuncia pagamint koki varzta ir jis atitinka jiems reikiamus standartus kas nuo to keiciasi?
iXsas
| Lapkričio 01 d. 08:25
Visa variklio kūrimo esmė ir yra projektas, o ne jų mechaninių dalių gaminimas. Jeigu aš turiu daug įrangos, tai nereiškia, kad galiu pagaminti F1 variklį...
Dadabong
| Lapkričio 01 d. 02:08
talianas
| Spalio 31 d. 15:51

Čia ne vertimo klaida, Renault varikliui viską perkasi? Jei viską frezuoja, tekina ir lieja pagal užsakymus, tai tik bėgt kuo toliau nuo Renault variklių. Kaip bebūtų, tikiuosi, kad realybė kitokia.

Cia ne naujiena.. jau senokai zinoma, kad Renault realiai yra tik varikliu surinkejas, uzsakinejantis dauguma daliu is tiekeju pateikdami jiems brezinius.
tribeca
| Spalio 31 d. 20:28
Tai kad dabartiniai Renault yra nevykeliu sutve cia aiskus reikalas, bet kad jie tokie mulkiai, nesitikejau.
AF1
| Spalio 31 d. 17:44
Abitebulis yra nieko daugiau, tik eiline kalbanti galva. Nera irodes nieko lygi siol, Lotuse/Caterhame, nieko neirode ir neparode Renault. Bet sneket megsta.
ddt
| Spalio 31 d. 16:58
Mercedes ar Ferrari "remia" konkurentus, bet ypac ziurint i Williams atveji akivaizdu, kad esme ne tik variklis. Jei Renault nesukuria geros vaziuokles plius aerodinamikos, tai naturalu, kad kiekviename posukyje susiduri su greitesniais varzovais, net jei varikliai tie patys.
Klepsidra
| Spalio 31 d. 16:27
Sako, kad nesigaili, o ka sake pries tai - kai McLaren paskelbe? Kur dingo pasakeles apie didesni nora bendradarbiauti ir info dalintis, kurio McLaren atsisake?
talianas
| Spalio 31 d. 15:51
Čia ne vertimo klaida, Renault varikliui viską perkasi? Jei viską frezuoja, tekina ir lieja pagal užsakymus, tai tik bėgt kuo toliau nuo Renault variklių. Kaip bebūtų, tikiuosi, kad realybė kitokia.
×

F-1.lt pulsas