Pirmasis savaitgalis buvo labai sudėtingas „Red Bull“ komandai dėl daugelio „Renault“ jėgainės problemų.
Viena iš jėgainių Danielio Riccairdo bolide sugedo dar penktadienį, o per lenktynes Daniilas Kvyatas negalėjo startuoti dėl pavarų dėžės gedimo, po kurio ėmė smarkiai vibruoti
variklis.
Melburne
„Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris pareiškė, kad „Renault“ jėgos agregatas šiuo metu veikia dar blogiau nei tai buvo per žiemos testus, o šios jėgainės atsilikimą nuo „Mercedes“ jis įvertino maždaug 100 AG.
C. Horneris: „Manau, kad mes šiuo metu pagal jėgainės galią „
Mercedes“ nusileidžiame apie 100 AG. „Renault“ savaitgalis Australijoje buvo itin nesėkmingas, jėgainė buvo beveik nevaldoma – paklauskite, ką sako mūsų lenktynininkai. Per varžybas mes negalėjome kovoti netgi su „Sauber“ – prie visos mano pagarbos šiai komandai aš negaliu įsivaizduoti, kaip jiems pavyko pasiekti tokios didelės pažangos su važiuokle lyginant su praėjusiais metais. Juk jie turi beveik tokį pat bolidą, jų sparnai išliko beveik nepasikeitę. Mes esame labai nusivylę, kad šiuo metu esame mažiau konkurencingi netgi lyginant su situacija pernai Abu Dabyje – pirmiausia dėl jėgainės galios ir variklio sistemos valdymo.
„Ferrari“ žengė labai rimtą žingsnį į priekį, tuo tarpu kai „Renault“ šiuo momentu – žingsnį atgal. Po šio savaitgalio mums kartu su variklių tiekėjais būtina pergrupuoti pajėgas. Mes privalome padėti „Renault“ tose srityse, kuriose galime, kadangi jie atsidūrė labai nepavydėtinoje situacijoje ir privalo labai greitai susiorientuoti. Keturiose mašinose sugedo du jėgos agregatai – vienoje iš jų problemos prasidėjo nuvažiavus vos 5 ratus. Mes turime labai daug klausimų dėl variklio valdymo – tai ne tokia sezono pradžia, kokią sau „Renault“ kompanija gali sau leisti“.
C. Horneris taip pat mano, kad FIA privalo įsikišti ir „Mercedes“ dominavimas turi būti pažabotas: „Sprendžiant iš to, kaip įvykiai vystėsi Melburne, šiemet dėl pergalės vėl kovos tik du pilotai. Kai mes lamėdavome čempionatus, tokios didelės persvaros mes neturėjome, kokią dabar turi „Mercedes“. Buvo uždrausta nemažai mūsų naujų sprendimų – dvigubi difuzoriai, lankstūs sparnai. Sezono viduryje mes buvome priversti keisti variklio kartografiją. Ar galima dabartinę situaciją pavadinti sveika? Reglamento rėmuose FIA turi mechanizmų, kurie leistų bent šiek tiek pataisyti tokią situaciją. Dabar jau atėjo laikas rimtai užsiimti šiuo klausimu.
Aš asmeniškai neturiu nieko prieš „Mercedes – jie puikiai padirbėjo, jie turi labai gerą bolidą, fantastišką variklį ir du labai greitus pilotus. Problema yra tame, kad jų pranašumas prieš kitus yra nesąmoningai didelis. Galiausiai mes atėjome prie tokios situacijos, kai peletonas tapo padalintas į tris grupes, o tai nelabai gerai atsilieps visai „Formulei-1“.
Pažiūrėkite į „McLaren“ – jie pavyko sukurti neblogą mašiną, bet problema slypi tame, jog jėgos agregatas yra be galo sudėtingas. Net tokia labai stambi kompanija kaip „Honda“, regis, turėjo pakankamai daug laiko pasiruošti, bet net jie Australijos GP atsidūrė paskutinėje vietoje per lenktynes. Visa tai byloja, kiek sudėtinga šiandien yra „Formulė-1“. Gali būti, kad net per daug sudėtinga. Mes patys apsunkinome sau gyvenimą – prisiminkime, prie kokių milžiniškų išlaidų tai mus atvedė, dėl to finansinėje bedugnėje atsidūrė kelios komandos – štai „Manor“ visai nesugebėjo stoti į startą pirmame etape.
Kiekviename F-1 bolido variklyje yra įmontuotas FIA jutiklis, matuojantis motoro sukimo momentą, todėl jie žino kiekvienos jėgainės tikrąjį galingumą. Jie savo rankose turi visus faktus, jie gana lengvai gali surasti sprendimą kaip suvienodinti visų šansus“.
Atsakydamas į klausimą, kas atsitiks, jei „Mercedes“ dominuos per visą sezoną, C. Horneris atsakė: „Aš bijau, kad susidomėjimas mūsų čempionatu gerokai sumažės. Šiandien per TV transliaciją aš ne taip dažnai ekrane mačiau „Mercedes“ pilotus. Galiu tik spėti, kad daugumai žiūrovų ne taip įdomu stebėti laimėjimo procesą, kai jis nulemtas iš anksto. Todėl režisieriai ieškojo kitų įdomesnių dvikovų trasoje, nors mašinų joje ne tiek daug ir buvo. Man pačiu ryškiausiu šių lenktynių momentu buvo S. Vettelio pasirodymas ant podiumo“.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).