„Cadillac“ patys gamins F-1 jėgaines?

„Cadillac“ patys gamins F-1 jėgaines?
logo 2023 Sausio 07 d. 15:26, Cadillac

Bendras „Andretti“ ir „Cadillac“ projektas, apie kurį buvo pranešta prieš kelias dienas, dar ilgą laiką kels „Formulės-1“ visuomenės susidomėjimą. Tačiau Michaelo Andretti komandos, kuri nori stoti į pasaulio čempionato startus, visomis prasmėmis negalima vadinti „gamykline“, kadangi iš pradžių bus renkamasi naudoti kitų gamintojų jėgaines.

Tačiau tai gali vykti tik pradiniame etape.

Vakar buvo skelbta, kad galimas aljansas su „Honda“, kadangi „General Motors“ koncernas jau dabar bendradarbiauja su Japonijos gamintoju elektromobilių gamybos srityje, tačiau tai nepatvirtina fakto, kad „Andretti“ tikrai pirks „Honda“ jėgos agregatus.

Leidinys „The Race“ rašo, kad nors „Honda“ jau paskelbė apie ketinimus sugrįžti į „Formulę-1“, realiai terminai juos jau spaudžia, juolab, kad visa buvusi infrastruktūra Japonijoje, padalinyje, kuris gamino jėgos agregatus, yra iš dalies išmontuota.

Vadinasi, nėra didelės tikimybės, kad „Andretti/Cadillac“ tikrai pirks „Honda“ jėgaines, juolab, kad šiame šio projekto kontekste ne kartą buvo minima, kad jau buvo deramasi dėl jėgos ageragtų tiekimo su „Renault“, nes šiuo metu prancūzų gamintojas neturi nė vieno kliento iš šalies ir yra suinteresuoti tokiu bendradarbiavimu.

Kartu gana realu, kad „General Motors“ ateityje patys pradės gaminti jėgaines „Formulei-1“. Dėmesį reikėtų atkreipti į GM prezidento Marko Reusso frazę: „Pradžiai mes pasirašėme sutartį su vienu iš jėgos agregatų tiekėju, o po to, vystantis mūsų projektui, mes atkreipsime dėmesį į mūsų žinias ir patirtį, kad vėliau agregatus gamintumėm savarankiškai“.

Šiuose M. Reusso žodžiuose galima atrasti GM ateities deklaraciją: be abejo, kad kalbama apie nuosavą motorą ateityje.

„General Motors“ tikrai tam turi viską: turtingą lenktynių patirtį, garsią istoriją, technologijas ir resursus. Pavyzdžiui, „Chevrolet“ (kaip ir „Honda“) tiekia variklius „IndyCar“ čempionatui, beje, kuriant variklį dalyvavo ir garsi britų bendrovė „Ilmor“. Šiuo metu yra konstruojamas hibridinis jėgos agregatas, prie kurių „IndyCar“ žada pereiti nuo 2024 metų.

Tuo tarpu „Cadillac“ inžinieriai jau kuria panašius motorus, tik kiek kitos konfigūracijos (V8 su 5,5 litro darbiniu tūriu). Ji skirta gamyklinei komandai, kuri šiais metais debiuos dviejuose ištvermės lenktynių čempionatuose abipus Atlanto – WEC ir IMSA.

Todėl logiška nuspėti, kad kompanijos strateginiuose planuose yra nuosavos jėgainės gamyba nuosavai gamyklinei komandai „Formulėje-1“. Nors prie tokio brangaus ir sudėtingo motorų gamybos projekto GM koncernas pereis tik tuo atveju, jei „Andretti/Cadillac“ komanda pasieks įtikinamų rezultatų trasose ir progresuos.

Žinoma, atsiranda ir skeptikų, kurie mano, jog „Genaral Motors“ žada Michaelo Andretti projektą paremti tik finansiškai, o „Cadillac“ pavadinimas „Formulėje-1“ atsiras vien dėl to, kad komanda būtų vadinama „gamykline“. Taigi, jei „Andretti/Cadillac“ paraiška dalyvauti pasaulio čempionate bus patvirtinta, GM turės šansą paneigti visas konspirologines teorijas, o geriausias būdas tai padaryti – nuosavai komandai gaminti nuosavus motorus.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983