D. Izzo: per savaitgalį paimu 18 alyvos ir 20 degalų pavyzdžių

D. Izzo: per savaitgalį paimu 18 alyvos ir 20 degalų pavyzdžių
logo Gegužės 21 d. 18:05, Red Bull

Degalai ir tepimo priemonės – labai svarbi sritis, turinti įtakos „Formulės-1“ mašinų efektyvumui bei patikimumui. „ExxonMobil“ kompanijos, dirbančios su „Red Bull“, autosporto konsultantas Dario Izzo papasakojo apie tai, kaip jie dirba su F-1 komanda.

Dario Izzo: „Mūsų mobili laboratorija keliauja kartu su komanda, jos užduotis – tikrinti lenktynėse naudojamus degalus bei alyvas. Tai yra daroma dėl dviejų priežasčių. Visų pirma, mes turime užtikrinti aukštą tiek degalų, tiek ir alyvų kokybės kontrolės lygį.

FIA taisyklės reikalauja, kad prieš kiekvienas lenktynes mes sertifikuotumėme ir deklaruotumėme tikslią degalų bei alyvų sudėtį, todėl prieš išsiunčiant jas į trasą, mes tikriname kiekvieną konteinerį ir net užpildymo įrangą, kad visa tai atitinka reglamentą.

Antra, savaitgalio eigoje aš imu alyvos iš variklio, pavarų dėžės ir hidraulikos sistemos bandinius. Mes žinome, kokių metalų galima surasti atidirbtoje alyvoje ir kokio lygio susidėvėjimo galima laukti.

Pavyzdžiui, 2018 metais Kinijos GP etapo metu trečioje treniruotėje vienoje iš „Red Bull“ mašinų buvo aptiktas techninis gedimas. Komanda turėjo kuo skubiau, iki kvalifikacijos pradžios išsiaiškinti problemos priežastį.  Alyvos analizė, kurią aš atlikau, parodė, kad joje yra padidintas dviejų  metalų kiekis, kurie turėjo tokias pat charakteristikas, kokias turi turbinos detalės.

Analizės, kurią atliko mūsų mobili laboratorija, rezultatai leido ekipai operatyviai identifikuoti problemą ir mes suspėjome laiku parengti mašiną kvalifikacijai ir lenktynėms. Sekmadienį mes iškovojome pergalę. Tai buvo puikus komandinio darbo pavyzdys, kuris parodė mūsų technines galimybes. Mūsų laboratorija – tai papildomas instrumentas, kurį turi komanda ir kuris gali betarpiškai įtakoti rezultatą.

Kiekvieną varžybų dieną aš imu bandinius iš variklio, pavarų dėžės ir hidraulikos sistemos, po tris iš kiekvienos mašinos, taigi – 18 pavyzdžių per savaitgalį. Kai dėl degalų, tai aš tikrinu kiekvieną statinę, kurią mes atvežame į trasą, norėdamas įsitikinti, kad užterštumo nėra, po to mes supilame degalus į pildymo įrenginius. Be to, FIA gali bet kokiu momentu iš manęs pareikalauti degalų ir alyvų pavyzdžių. Vidutiniškai per savaitgalį tenka paimti apie 20 degalų pavyzdžių.

Labai svarbu, kad mes galime susikoncentruoti dirbdami su dviem komandomis – „Red Bull“ ir „Toro Rosso“. Tai reiškia, kad mes galime pakankamai operatyviai užsiimti mūsų tyrimais.

Kai tik mums pavyksta sukurti naują gaminį, „Honda“ motoristai iš karto imasi jo stendinių bandymų bazėje Sakuroje ir rezultatus gauname labai greitai. Tai šaunu“.

Komentarai (0)


×