Ar žinote, kad ne visada reikia keisti alyvą kas 10000 kilometrų? Arba kad šildyti variklį prieš važiavimą šaltu oru nėra būtina? Arba kad plauti automobilį su indaplovės skysčiu nėra gera idėja? Taigi, pateikiame keletą mitų ir paaiškinimų, kurie ypač populiarūs tarp vairuotojų.
Reikia keisti alyvą kas 7000 kilometrų. Tai yra vienas iš seniausių ir paplitusių mitų apie automobilių priežiūrą, kuris gali būti labai brangus ir nereikalingas. Šiuolaikiniai automobiliai ir alyvos yra kur kas kokybiškesni ir ilgaamžiškesni nei anksčiau, todėl variklio alyvą galima keisti daug rečiau.
Dauguma gamintojų rekomenduoja keisti alyvą kas 10000 - 15000 kilometrų. Žinoma, tai priklauso nuo automobilio tipo, naudojamos alyvos rūšies ir važiavimo sąlygų. Todėl geriausia laikytis savo automobilio gamintojo nurodymų, kurie paprastai yra pateikiami savininko vadove arba ant durų staktos.
Tai yra kitas mitas, kuris gali atrodyti logiškas, bet iš tikrųjų yra nenaudingas ir netgi žalingas. Variklio šildymas prieš važiavimą ne tik švaisto degalus ir teršia aplinką, bet ir gali padidinti variklio dėvėjimąsi ir sumažinti jo efektyvumą.
Taip yra todėl, kad variklis greičiau pasiekia optimalią darbo temperatūrą, kai jis yra apkrautas, o ne kai jis stovi vietoje. Be to, šiuolaikiniai varikliai turi pažangias sistemas, kurios reguliuoja degalų ir oro mišinį bei degiklių darbą pagal variklio temperatūrą. Todėl geriausias būdas pašildyti variklį yra pradėti važiuoti ramiai ir vengti staigių spartos ar stabdymo judesių.
Tai yra dalinai tiesa, bet ne visada. AC naudojimas tikrai padidina degalų sąnaudas, nes kompresorius reikalauja papildomos energijos iš variklio. Tačiau, tai nereiškia, kad geriau yra važiuoti su atidarytais langais, nes tai sukuria vėjo pasipriešinimą, kuris taip pat reikalauja daugiau energijos iš variklio. Tyrimai rodo, kad degalų sąnaudos yra panašios, kai važiuojama su AC arba su atidarytais langais.
Todėl geriausias būdas sutaupyti degalų yra naudoti oro kondicionierių tik tada kai reikia ir išjungti jį, kai temperatūra yra pakankamai žema. Taip pat galima naudoti recirkuliacijos funkciją, kuri sumažina AC apkrovą ir padeda išlaikyti vėsų orą salone. Tai gali patvirtinti ir bet kuris autoservisas Vilniuje ar kuriame nors kitame mieste.
Tai yra mitas, kuris gali būti labai brangus ir nereikalingas automobilio savininkui. Nors geriausia yra turėti keturias vienodas ir gerai išlaikytas padangas, tai nereiškia, kad jas visas reikia keisti vienu metu. Jei tik viena padanga yra sugadinta arba praranda protektorių, galima pakeisti tik ją.
Svarbu tai, kad nauja padanga būtų tokios pačios rūšies, dydžio ir modelio kaip ir likusios. Taip pat svarbu reguliariai tikrinti padangų slėgį ir rotuoti padangas kas antrą alyvos keitimą, kad jos lygiai susidėvėtų.
Tai yra mitas, kuris gali būti labai žalingas jūsų automobiliui. Indaplovės skystis yra per stiprus ir gali nuplauti automobilio vašką, kuris apsaugo jo spalvą nuo saulės ir drėgmės. Be to, indaplovės skystis gali sukelti koroziją ir rūdis ant metalinių dalių. Todėl geriau naudoti specialų automobilių plovimo skystį, kuris yra švelnesnis ir saugesnis jūsų automobiliui.
Kaip matote, yra daug mitų apie automobilių priežiūrą, kurie gali jus klaidinti ir kainuoti daugiau pinigų ir pareikalauti laiko. Todėl svarbu žinoti faktus ir sekti savo automobilio gamintojo rekomendacijas. Taip jūs galite išlaikyti savo automobilį geros būklės.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | mantioras | 2905 |
2. | Valode | 2900 |
3. | D27 | 2883 |
4. | Darius Linkevicius | 2872 |
5. | Tadas Misevičius | 2852 |