Draudimas griūva: išimtis „Renault“, nuolaidos „Mercedes“ (107)

Draudimas griūva: išimtis „Renault“, nuolaidos „Mercedes“
logo 2011 Liepos 08 d. 20:10, Red Bull/Getty Images
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) kiek pakoregavo bolidų difuzorių aktyvaus apipūtimo draudimą, pritaikydama tam tikras išimtis „Mercedes“ ir „Renault“ variklių naudotojams.
Kitų motorų atveju galios kiek pakoreguotos anksčiau išdėstytos sąlygos – išmetamųjų dujų srautas lenktynininkui atleidus akceleratorių negalės viršyti 20 proc. – vietoje iš pradžių planuotų 10 proc. – įprasto lygio, kai agregatas sukasi pilnu greičiu.
„Renault“ padaryta išimtis, leidžiant varikliu sukurti didesnį – net 50 proc. – išmetamųjų dujų srautą nenaudojant degalų. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šis gamintojas tokią praktiką dar nuo 2009 m. naudojo patikimumo sumetimais – taip esą aušinami išmetamųjų vamzdžių vožtuvai.
„Mercedes“ atveju tam tikras – spėjama, gerokai mažesnis – papildomas lygis bus leidžiamas dėl kuro deginimo stabdant. Vokiečiams nuolaidos buvo suteiktos dar prieš Didžiosios Britanijos GP lenktynių savaitgalį. Jiems atleidus akceleratorių leista naudoti pusę motoro cilindrų siekiant sumažinti spaudimą variklio karterio konstrukcijai.
„Mes tikrai nesame visiškai patenkinti priimtais sprendimais. Esu tikras, kad tuo pilnai nėra patenkintas ir Martinas (Whitmarshas, „McLaren“ vadovas – red. past.)“, - taip FIA sprendimą komentavo „Renault“ variklius naudojančios „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris.
„Esu tikras, kad užkulisiuose sklando daug konspiracijos teorijų, kodėl „Red Bull“ ir „McLaren“ yra greiti, o kiti ne. Nepaisant to, tai tik išvedžiojimai. Esmė ta, kad variklių gamintojai yra traktuojami lygiai“, - pažymėjo jis.
„Žinant, kaip viskas susiklostė, geriau būtų buvę tokius pakeitimus atlikti po sezono, su kuo, manau, sutiktų ir Christianas“, - taip savo nuomonę dėstė M. Whitmarshas.
„Darant tai gana neskaidriai ir viską dažnai kaitaliojant neišvengiama, kad tokioje konkurencingoje aplinkoje kiekviena komanda jaučiasi smarkiai nuskriausta. Manau, kad dabar daug komandų ieškos argumentų, kodėl joms turi būti leista aktyviai apipūsti difuzorius“, - nepatenkintas kalbėjo „McLaren“ komandos vadovas.
„Renault“ šioje srityje dirbo jau ilgą laiką, kiti ne ir neturi patirties. Mes kalbame apie tikrai ženklų pajėgumo pranašumą“, - pažymėjo jis.
Specialistų nuomone, toks FIA sprendimas yra itin palankus „Red Bull“ komandai, iki šiol, neoficialiais duomenimis, atleidus akceleratorių naudojusiai tik 45 proc. įprasto srauto. Tai reikštų, kad dėl draudimo čempionato lyderiai visiškai neturėtų nukentėti, kai pagrindiniams jų varžovams bus suduotas rimtas smūgis.
FIA padaryta išimtimi „Renault“, panašu, nepatenkinti visi likę variklių gamintojai. Savo pasipiktinimą išreiškė ir dalis lenktynininkų. Federacijos atstovas Charlie Whitingas šį vakarą susitiks su gamintojų atstovais aptarti susidariusios situacijos.
Neatmetama galimybė, kad aktyvaus apipūtimo draudimas bus apskritai atšauktas dar nespėjęs įsigalioti. Kartą – prieš Ispanijos GP lenktynes – taip jau buvo nutikę.

Komentarai (107)


tribeca
| 2011 Liepos 09 d. 13:19
jaudriui siulau paskelbti balsavima kuris FIA "feilas" didziausias, pagrindiniai kandidatai DRS ir sitas draudimas-leidmas.
Vaidazas
| 2011 Liepos 09 d. 12:44
BigUns>video medziaga gali buti naudojama prielaidai o ne patvirtinimui... arba tinka incidentam tirti, cia tas pat kaip pvz tave nuotraukoje pamatytu kas apsikabinusi kazkoki bachura ir teigtu kad tu gejus, nu gi nuotraukoje matosi :)
wildy
| 2011 Liepos 09 d. 12:21
Galinis sparnas buvo uždraustas kai nepraėjo sugriežtinto testo, kuris buvo sugriežtintas po video medžiagos. Kažkur matyta, ne?
BigUns
| 2011 Liepos 09 d. 12:16
wildy >> Ferrari galinis sparnas, tik nepamenu kuriam sezone. Neperseniausiai.
Tommasi
| 2011 Liepos 09 d. 12:16
fia kaip maza mergaite negali apsispresti ko ji nori... dabar mercedes varikliu naudotojau gaus milziniska pranasuma. galetu renault boikotuoti sita farsa.
wildy
| 2011 Liepos 09 d. 11:57
Sorry už duoble post'ą na o bet tačiau: Red Bull Racing is seeking clarification from the FIA after a ruling that Renault-powered teams could not keep the concession that allowed them to retain 50 per cent throttle opening under braking.

It is understood that the Mercedes-engined teams have kept their allowance regarding the over-run.

Tai kas čia dabar FIA taisykles rašo?
wildy
| 2011 Liepos 09 d. 11:55
Kada čia buvo kas užbaninta remiantis video medžiaga, nors testus praeidavo iki tol, o sugirežtinus testus vis tiek juos praeidavo?
O dėl to apipūtimo, tai totalus FIA fail. Iš pradžių kaip suprantu buvo padaryta išimtis mersams, tada ir renault pasiprašė ir galiausiai lieka taip kad tą baną išvis ko gero teks atšaukt iki sezono pabaigos, kada ir būtų buvę teisingiausia įvesti tą draudimą
BigUns
| 2011 Liepos 09 d. 11:37
Tommasi >> ir kur tu matai cia lygybe? tipo 10% karstas lygus 50% saltam? nejuokink, cia tik teorija pagrista Renault asarom.
Tommasi
| 2011 Liepos 09 d. 11:31
BigUns, FIA skirtingu taisykliu skirtingiems varikliams netaiko. visiems sita taisykle galioja. visi gali naudoti 50% salta apiputima, arba 10% karsata apiputima.
BigUns
| 2011 Liepos 09 d. 11:29
Pazek video, todel ir sakau, kad dvigubi standartai. Vienu komandu *kosciu* Ferrari *kosciu* naujovem uzdraust video medziagos pakanka, kitom ne. Na ir kas kad praeina testus, seniau uztekdavo video iraso ir naujove budavo uzdraudziama. Dabar RBR leidziama viskas, nes gi bolida kure GENIJUS, kuris gi NEGALI sukciaut!
×

F-1.lt pulsas