E. Oconas: nėra garantijų, kad aš tapsiu čempionu su „Renault“ (5)

E. Oconas: nėra garantijų, kad aš tapsiu čempionu su „Renault“
logo Rugsėjo 13 d. 11:12, Daimler

Estebanas Oconas pasirašė dviejų metų kontraktą su „Renault“ ir kitais metais sugrįš į „Formulę-1“ po vienerių metų pertraukos. Interviu „Auto Motor und Sport“ prancūzas smulkiai papasakojo apie derybas su komanda ir apie planus kitiems metams.

  • Jūsų ateitis buvo nuspręsta per vasaros pertrauką – kitais metais jūs sugrįžtate į „Formulę-1“ „Renault“ komandos sudėtyje...
  • Man tai puiki galimybė padirbėti su didelio automobilių gamintojo komanda. Mes turime ambicingą projektą – „Renault“ nori pasivyti tris stipriausias komandas. Jie iš karto mane sudomino, papasakodami apie savo planus Aš noriu padėti sukurti stiprią komandą.
  • Kada Toto Wolffas pranešė, kad paleidžia jus į „Renault“?
  • Aš neatsimenu konkrečios dienos, bet tai buvo kelios dienos iki atidarant bazes po vasaros pertraukos. Faktiškai, neužilgo iki Belgijos GP etapo.
  • Kokia buvo jūsų reakciją į šią naujieną? Ar nesigailite, kad negavote kontrakto su „Mercedes“?
  • Apskritai, nesigailiu. Kaip jau sakiau, „Renault“ projektas mane įkvepia ir teikia didelių vilčių. Aš nelaikau perėjimo iš „Mercedes“ į „Renault“ nesėkmingu sandoriu ir esu patenkintas tuo, kaip vystosi mano ateitis.
  • Ar jūs pats dalyvavote derybose, ar viskuo užsiėmė Toto Wolffas?
  • Ne, aš buvau derybose. Mes turėjome susitikimus su Cyrilu Abiteboulu ir Alainu Prostu. Jerome Stollas taip pat juose periodiškai dalyvaudavo.
  • Ką jūs galite duoti „Renault“, kad komanda taptų geresne?
  • Dabar aš dirbu komandoje, kuri jau keletą metų dominuoja „Formulėje-1“. Aš daug ko išmokau „Mercedes“ šiais metais. Be to, aš atnešiu patirtį, įgytą lenktyniaujant „Force India“. Nereikia pamiršti to laikotarpio, kai aš lenktyniavau kitose serijose. Pavyzdžiui, DTM. Kai kuriuos dalykus aš matau ypatingu kampu ir dalinuosi savo nuomone. Tai yra tai, ko iš manęs laukia – „Renault“ nori požiūrio iš šalies, patarimų ir kitokio mąstymo. Tikiuosi, kad padėsiu komandai žengti žingsnį į priekį.
  • Kiek svarbus yra dviejų metų kontraktas?
  • Labai svarbus. Ilgalaikiai kontraktai duoda jūsų ateities garantijas – „Formulėje-1“ labai lengva prarasti vietą prie vairo. Aš tai puikiai supratau 2018 metais. Gerai, kad per artimiausius dvejus metus man neteks dėl to jaudintis. Aš galėsiu susikoncentruoti ties lenktynėmis ir neužsiimti pašaliniais dalykais. Šiais metais aš turėjau galimybę išspręsti daugybę klausimų, kadangi nelenktyniavau. Neįmanoma derinti lenktynių su dar kuo nors, bet man pasisekė, kad mane supo žmonės, kurie man padėjo.
  • Iš kitos pusės, jei jūs būtumėt pasirašęs tik vienerių metų sutartį, tai galėtumėt rinktis komandą 2021 metams, kai įvyks permainos reglamente. Argi tai ne geriau?
  • Aš matau situaciją kitaip. Realiame pasaulyje ilgametis kontraktas su stambiu automobilių gamintoju – puiki galimybė lenktyniauti „Formulėje-1“. Aš dirbu su tuo, ką turiu.
  • Ką jūs galvojate apie būsimą savo komandos draugą Danielį Ricciardo?
  • Danielis – vienas iš pačių greičiausių čempionato lenktynininkų, taigi, iš vienos pusės – tai problema, o iš kitos – galimybė sulyginti jį su savimi. Kaip pilotas jūs norite varžytis su pačiais geriausiais ir greta su manimi bus vienas iš geriausių. Mes kovosime vienas su kitu, o tai tik padės komandai. Aplenkti bus sunku, bet toks yra mano tikslas.
  • Ar jūs užjaučiate Nico Hulkenbergą?
  • Taip, juk jis atsidūrė sudėtingoje situacijoje. Taip pat, kaip aš „Force India“ 2018 metais. Gaila, bet „Formulėje-1“ laisvų vietų trūksta. Tikiuosi, kad jis suras išeitį, kadangi yra nusipelnęs dalyvauti pasaulio čempionate. Nico – fantastiškas lenktynininkas, bet pernai aš turėjau užleisti vietą kitam. Toks yra šis verslas.
  • Ko jus išmokė išsiskyrimas su „Force India“. Ar to, kad pinigai yra svarbiau už talentą?
  • Man teko išgyventi sudėtingą periodą, bet aš nenoriu leistis į smulkmenas. Tai jau praeityje, priekyje – nauja istorija. Aš daug ką sužinojau apie „Formulę-1“ ir šios žinios man padės ateityje. Anksčiau aš būdavau susikoncentravęs tik ties lenktynėmis, bet šiame sezone galėjau pažvelgti į viską iš šalies.
  • Ką jūs naujo sužinojote apie „Formulę-1“, ko nežinojote anksčiau? Ar jus tai nuvylė?
  • Iš dalies aš pajaučiau nusivylimą, praradau truputį meilės šiam sportui dėl to, kas vyko už trasos ribų, bet su tuo privaloma susitvarkyti. Mes kalbame apie pačias geriausias mašinas ir apie geriausias pasaulio komandas. Kiekvienas verslas turi savąją tamsiąją pusę.
  • Ar buvo abejonių, kad galite ir visai nesugrįžti?
  • Abejonių yra visada, niekada negali būti įsitikinęs apie sugrįžimą, bet reikia pasitikėti žmonėmis. Mane supo teisingi žmonės. Pavyzdžiui, Toto Wolffas. Jis man pasakė: „Patikėk manimi, mes susitvarkysime ir surasime tau sprendimą“. Ir mes jį suradome.
  • Jūs atidirbote apie 70 dienų su „Mercedes“ simuliatoriumi. Ko jus tai išmokė?
  • Aš daug ką pakeičiau technikoje. Aš giliau suprantu mašiną nei kiti pilotai. Kai Valtteri ir Lewisas miega, aš sumuliatoriaus pagalba tikrinu tai, ką jie naudos lenktynėse kitą dieną. Tai puikus būdas būti įvykių sukūryje, būti įsitraukusiu į veiklą ir plėsti savo akiratį. Tai padėjo man išlaikyti ryšį su „Formule-1“. Žinoma, tai – netikros lenktynės, bet vis vien kai kas.
  • Kodėl jūs nelenktyniavote kitoje serijoje 2019 metais?
  • Todėl, kad galiausiai aš nieko nelaimėčiau, o galėjau tik pralaimėti. Aš nuo vaikystės svajojau tik apie „Formulę-1“ – tai vienintelė serija, kurioje aš noriu lenktyniauti. Ir jei būtų nepavykę sugrįžti 2020 m., tuomet būtų tekę ieškoti kitų variantų. Galų gale, aš turiu gyventi ir dirbti. Jei aš lenktyniaučiau kitoje serijoje šiemet ir pasiekčiau sėkmės, tai, greičiausia, ir pasilikčiau ten. Man neliktų pakankamai laiko „Formulei-1“. Galiausiai išeitų taip, kad negalėčiau atvažiuoti į kiekvienas lenktynes, negalėčiau būti trasoje, bazėje, aš daug prarasčiau. Manau, kad tai turėjo įtakos.
  • Ar jūs turėjote atsarginį planą?
  • Už „Formulės-1“ ribų nebuvo, bet F-1 buvo ir kitokių variantų.
  • Kaip jūs vertinate „Renault“ pasirodymą 2019 metais. Ar jums tai tikrai pats optimaliausias variantas?
  • Mes norėjome ir turime būti arčiau prie pirmaujančių komandų. Mes norime būti pirmais, bet tai sunku – varžovai yra labai stiprūs. Tikslas yra tas, kad ateityje sukurti labai stiprią komandą. Mes turime žengti keletą žingsnių į priekį.
  • Ar jūs tapsite pasaulio čempionu kartu su „Renault“?
  • Aš nežinau. Mes turime išlikti realistais – dabartinėmis sąlygomis tai neįmanoma, tačiau „Formulėje-1“ viskas gali pasikeisti. 2021 metų reglamentas gali perskirstyti jėgas. Niekada nežinai, kas sukonstruos geriausią bolidą, mes dabar mes kol kas toli.
  • Ar esate pažįstamas su prancūzų lenktynininkais, kurie lenktyniavo „Renault“ anksčiau?
  • Tik su Romainu Grosjeanu.
  • Ar turite savo didvyrį?
  • Alainas Prostas, žinoma. Paskutiniu metu aš dažnai su juo susitikinėju. Jis daug kuo man padėjo, jis bus vienas iš mano mokytojų. Jis duoda gerų patarimų, o kai aš su juo kalbuosi telefonu, tai nenoriu sustoti. Jis įdėmiai išklauso kiekvieną žodį. Mes kalbame valandų valandas.
  • Kada jūs prisijungsite prie „Renault“? Šiam sezonui užsibaigus ar tik 2020 metų pradžioje?
  • Tai dar nenuspręsta. Aš turiu darbą „Mercedes“, reikia dar išspręsti daug užduočių. Komanda manimi pasitiki. Akivaizdu, kad bandymuose Abu Dabyje aš negalėsiu sėsti prie „Renault“ vairo, bet noriu pradėti darbą kuo greičiau. Tai priklauso nuo sutarčių ir nuo bosų.
  • Bet sausį jau tikrai būsite „Renault“?
  • Žinoma. Aš būsiu bazėje, dirbsiu su simuliatoriumi, aš būsiu Enstone kiekvieną kartą, kai tik reikės. Taip pat aš treniruosiuos, nes noriu būti pasirengęs 200 proc.
  • Kiek laiko žadate skirti tam, kad priprastumėt prie komandos?
  • Gaila, kad 2020 metais bus mažiau bandymų dienų – tai bloga naujiena man. Kiekviena prarasta diena apsunkina užduotį pilotui. Aš jau devynis mėnesius nepilotavau lenktyninės mašinos, bet manau, kad būsiu pasiruošęs iš karto po bandymų.

 

Komentarai (5)


YZF
| Rugsėjo 13 d. 23:21
Nera garantiju kad jis taps chempionu su bet kokia komanda
EičJey
| Rugsėjo 13 d. 20:50
Tai aišku, kad nepatenkintas kad Botto vietos negavo. Nejaugi kažką tokio jis čia kalbės? Po karjeros gal knygą išleis kokią su savo nuoskaudom. Dabar tai čia kaip paklausė, taip atsakė. Tokie interviu tai čia beprasmiški.
Ragaisis
| Rugsėjo 13 d. 19:46
Niekas labiau uz taisyklinga kova nera graziau. Svarbu komandos draugo neperspaustu. Juk galima save parodyti ir stabilumu, ir verte jo iskart taps tikrai gera. O kad gali greitai vaziuoti manau visi zino. Nu pvz svarbu ne kaip gasly vaziuoti, nors ten irgi kazkaip jau per letai jam gavosi. Galbut kazkas suklydo. Tehu tik varo, nes artimiausiu metu 2-3 metai daug keisis.
niuniu
| Rugsėjo 13 d. 17:37
Kaip lenktyninikas filosofuoja apie veja. Konkreciai turetu kalbeti, kokie planuojami ratu iveikimo laikai yra. Tada bus galima matyti kokia vieta pilotu iskaitoje uzimtu.
deivec
| Rugsėjo 13 d. 16:56
apie ka jis cia vaikis kalba....
×

F-1.lt pulsas