E. Ocono ir K. Magnusseno diskvalifikacijos priežastys

E. Ocono ir K. Magnusseno diskvalifikacijos priežastys
logo 2018 Spalio 24 d. 13:51, Haas / LAT Images

Po Australijos GP etapo 2014 metais Danielis Ricciardo prarado antrą vietą ir buvo diskvalifikuotas dėl to, kad jo mašina viršijo masinio degalų suvartojimo limitą.

Panašaus pobūdžio apribojimai atsirado „Formulei-1“ tik perėjus prie hibridinių jėgainių ir kadangi jau pirmose „naujos eros“ lenktynėse buvo užfiksuotas pažeidimas, prasidėjo kalbos apie tai, kad dabar bus galima laukti didelio skaičiaus diskvalifikacijų. Bet tokioms niūrioms prognozėms nebuvo lemta išsipildyti ir nuo to laiko šio taisyklių punkto ekipos be ypatingų problemų paisė.

Tačiau praėjusį savaitgalį Estebano Ocono rezultatas buvo anuliuotas už tos pačios taisyklės pažeidimą. Įdomu ir tai, kad kartu buvo diskvalifikuotas ir Kevinas Magnussenas, kuris taip pat pažeidė degalų suvartojimo taisykles.

Kodėl beveik per penkis sezonus panašių istorijų nebuvo ir staiga – dvi diskvalifikacijos per vienerias lenktynes? Atrodo, kad tai – paprastas aplinkybių sutapimas.

Situacija su Magnussenu yra daugiau ar mažiau aiški. Per visą lenktynių distanciją jis sunaudojo daugiau kaip 105 kg degalų, o tai yra pažeidimas. Po finišo FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas patvirtino, kad tai atsitiko pačiame paskutiniame rate.

Sprendžiant iš visko, prie limito viršijimo privedė tai, kad pirmoje lenktynių stadijoje „Haas“ danų pilotas ilgai persekiojo Sergio Perezą ir galiausiai aplenkė jį, o vėliau atakavo Oconą, bet aplenkti antrojo „Force India“ piloto jam taip ir nepavyko.

Greitai po šių dviejų epizodų Kevino lenktynių inžinierius pradėjo prašyti, kad pastarasis taupytų degalus ir tiesiosiose sumažintų greitį. Kuo arčiau finišo, tuo šie prašymai buvo dažnesni. Ir štai kas nuskambėjo eteryje paskutiniame rate: „Numesk greitį. Maksimaliai numesk greitį. Nespausk akseleratoriaus apskritai“.

Magnusseno situacija suprastėjo dar ir dėl to, kad lenktynių nugalėtojas Kimis Raikkonenas prieš finišą neaplenkė „Haas“ mašinos ratu – jei taip atsitiktų, Kevinui nereikėtų važiuoti papildomo rato, dėl ko ir buvo sunaudota daugiau kaip 105 kg degalų.

Kitą sezoną ši taisyklė bus pakoreguota ir leidžiamas degalų suvartojimo limitas bus padidintas iki 110 kg.

„Tikiuosi, kad kitų metų taisyklė reiškia, kad mes galėsime iš tiesų lenktyniauti ir mums neteks visą laiką kartoti: „Sumažink greitį. Sumažink greitį“. Mes norime, kad šou būtų įdomus, bet patys įvedame taisykles, tam prieštaraujančias, - po JAV GP finišo kalbėjo „Haas“ komandos vadovas Guentheris Steineris.

Skirtingai nuo Magnusseno situacijos, Estebano Ocono pažeidimas buvo užfiksuotas pirmame lenktynių rate. Taisyklė sako, kad masinis degalų sunaudojimas negali būti didesnis kaip 100 kg per valandą – būtent dėl šio limito pažeidimo 2014 metais buvo diskvalifikuotas Ricciardo.

„Force India“ vadovas Otmaras Szafnaueris pripažino, kad pirmajame rate Ocono mašinoje buvo užfiksuotas degalų sąnaudų šuolis: „Buvo toks šuolis, bet po jo sekė staigus sumažėjimas ir jei išanalizuosime viso pirmo rato duomenis, tai tai įvyko tik vieną kartą. Gali būti, kad mes patys pasunkinome situaciją, kadangi mums prireikė daug laiko, kad viską perskaičiuotumėme“.

Charlie Whitingas, pasakodamas apie šią situaciją, patvirtino, kad „Ocono mašinoje masinės degalų sąnaudos buvo didesnės už normą didelėje dalyje pirmo rato“.

Szafnaueris tai pavadino „beprecedentiniu atveju“ ir pasakė, kad Oconas pirmame rate atsidūręs už abiejų „Renault“ mašinų, neįgavo jokio pranašumo dėl degalų sąnaudų viršijimo: „Pavyzdžiui, yra trasos ribos ir jei jūs jų nepaisote, bet tuo pačiu neįgaunate jokio pranašumo, teisėjai nesiima jokių veiksmų. Jie gali jus nubausti, tik jeigu jūs įgavote pranašumą“.

Bet tai susiję tik su galimu Sportinio reglamento pažeidimu, tačiau Techninio reglamento atveju jokios išimtys nėra daromos. Nors du panašūs diskvalifikacijos atvejai vienose lenktynėse vargu ar pasitarnaus „Formulės-1“ lenktynių populiarumo augimui.

„Išeitų, kad jūs norite važiuoti labai greitai, bet kartu turite taupyti degalus. Ir jūs tai vadinate lenktynėmis? Jei norite taupyti degalus, užsiimkite kuo nors kitu“, - sarkastiškai komentavo G. Steineris.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983