Europos GP: spaudos konferencija

Europos GP: spaudos konferencija
logo 2005 Gegužės 30 d. 17:39, RenaultF1
Pateikiame jums spaudos konferencijos, vykusios iš karto po Europos GP lenktynių, vertimą.
KLAUSIMAS (K.): Fernando, puikios lenktynės! Iš šeštosios pozicijos į pirmąją! Trumpai pasidalinkite įspūdžiais apie paskutiniuosius lenktynių ratus kai važiavote antras po Kimio Raikkoneno.
FERNANDO ALONSO (F.A.): Mums tai buvo labai geros lenktynės. Pajutau, kad po to, kai Davidas Coulthardas užsuko į techninę aptarnavimo juostą, galėjau spausti iš visų jėgų, mat automobilis dirbo tobulai. Tiesa, po starto man nepasisekė. Nedaug trūko, kad savo pasirodymą bučiau baigęs jau pirmajame posūkyje. Nežinau, kas stuktelėjo man į galą. Bijojau, kad automobilis bus pažeistas, tačiau pasirodė, jog viskas gerai ir aš galiu tęsti lenktynes. Po šių įvykių buvau absoliučiai patenkintas antrąja vieta. Bolidas buvo lengvai valdomas ir greitas, mes spaudėme Kimį iki tol, kol jis pasitraukė dėl sudilusios padangos. Iš tiesų mums šiandien labai pasisekė, tačiau nežiūrint to, buvome stiprūs ir galėjome spausti „McLaren“ ne taip, kaip dviejose pastarosiose lenktynėse.
K.: Ši pergalė skiriasi nuo prieš tai buvusių – čia jūs kovojote dėl jos iki pat galo.
F.A.: Taip, visas kitas pasiekiau pirmaudamas nuo starto iki finišo. Nepalyginamai malonesnė pergalė, kada pirmauji tik paskutiniajame lenktynių rate.
K.: Buvote tikrai greitas, pagerinote rato įveikimo laiką prieš pat sustodamas pasipildyti kuro, tačiau išslydote „Dunlop“ posūkyje. Kas atsitiko?
F.A.: Žinojau, kad turiu vieną, nors ir nedidelę, galimybę aplenkti Kimį išsilaikydamas trasoje trimis – keturiais ratais ilgiau, todėl labai stengiausi. Važiavau greitai, būtent tuo metu ir pagerinau trasos įveikimo greičio rekordą. Tačiau per vėlai stabdžiau prieš septintąjį posūkį, priekinis ratas užsiblokavo ir aš palikau trasos ribas. Gerai, kad tada viskas baigėsi laimingai, o dar labiau pasisekė lenktynių pabaigoje.
K.: Dabar aišku, jog visi lenktynes pradėjo prisipylę daugiau kuro už jus. Kaip manote, ar tinkamai pasirinkote degalų kiekį?
F.A.: Išsilaikyti trasoje ilgiausiai yra tinkama strategija lenktynėms: jau po pirmojo sustojimo gali būti antras ar trečias. Bet reikia stengtis, jog laiko tarpas tarp tavęs ir pirmaujančio sportininko būtų kaip įmanoma mažesnis. Manau, šį kartą Kimis pernelyg pabėgo į priekį. Jeigu būtume įsipylę mažiau kuro, manau, to būtų pavykę išvengti. Tačiau mes laimėjome, todėl mūsų paruošta strategija buvo nepriekaištinga.
K.: Nickai, sveikiname su dar viena antrąja vieta! Tačiau vis tik Kimis į pirmą posūkį sugebėjo įvažiuoti pirmesnis.
NICKAS HEIDFELDAS (N.H.): Tiesą sakant, mes tikėjomės gero Kimio starto ir aš atsilikau labai nedaug. Buvome suplanavę stoti tris kartus, tikėdamiesi įgyti pakankamą persvarą pirmosios lenktynių dalies metu. Spaudžiau kaip galėjau, bandžiau kuo labiau atitrūkti nuo artimiausių persekiotojų ir tai man pavyko. Automobilis dirbo gerai, tačiau paskutinėje lenktynių dalyje šiek tiek kentėjau dėl nudilusių galinių padangų, kadangi, kaip minėjau, spaudžiau varžybų pradžioje.
K.: Ar jautėte Rubenso Barrichello spaudimą paskutiniuose ratuose?
N.H.: Taip, manau, jei jis būtų buvęs arčiau, būtų mėginęs lenkti. Veidrodėliuose stebėjau, kaip jis mažina atsilikimą ir galėjau pagreitinti tempą. Tačiau užstrigau už geltono „Jordan“ bolido, kuris keletą ratų ignoravo žydras vėliavas, o Rubensas tuo pasinaudojo ir dar labiau priartėjo. Kai jis paskutinįjį kartą sustojo pasipildyti kuro, aš sugebėjau nuvažiuoti keletą greitų ratų, todėl be problemų išlaikiau trečiąją poziciją. Tiesa, gale mums nuskilo, nes Kimis nebaigė lenktynių.
K.: Puikus rezultatas komandai po nedaug žadančio starto. Dabar laukia Kanados ir Magny Cours trasos, kuriose „Williams“ visada pasižymėdavo neblogais rezultatais.
N.H.: Atvirai kalbant, po šeštadienio „pole“ pozicijos nesitikėjau laimėti lenktynėse. Maniau, būtų puiku, jei pavyktų finišo liniją kirsti trečiam. Smagu, kad esu antras. Penktadienio laisvosiose treniruotėse neapsukome daug ratų, todėl mums buvo ypatingai sunku pasirinkti tinkamas padangas. Tačiau manau, nusprendėme tinkamai. Sekančioms lenktynėms ruošiamės patobulinti keletą bolido elementų, todėl tikiu, jog tapsime dar stipresni.
K.: Rubensai, sveikiname pagaliau sugrįžus ant podiumo! Puikios lenktynės! Trumpai papasakokite apie pirmojo posūkio įvykius lenktynių pradžioje.
RUBENSAS BARRICHELLO (R.B.): Na, pirmasis posūkis – puiki vieta lenkimui, tačiau po starto ten gali būti tikra sumaištis. Važiavau šalia Fernando ir jau ruošiausi sukti, kai prieš save pamačiau du nekontroliuojamus bolidus. Taigi, kad išvengčiau susidūrimo, turėjau pradžioje pasukti kairėn, o tik tada dešinėn. Deja, šioje sumaištyje praradau apie 15 sekundžių, o gal ir daugiau, tačiau gerai tai, kad po to galėjau važiuoti išties geru tempu. Nepaisant to, kad turėjau šiokių tokių sunkumų lenkdamas, savo pasirinktą strategiją išnaudojau optimaliai.
K.: Iš šalies atrodė, kad jūs mėgaujatės lenktynėmis. Turėjote daug gerų kovų, automobilis buvo patikimas ir greitas.
R.B.: Taip, komanda puikiai padirbėjo tiek čia, tiek gamykloje. Apmaudu, kad mums nepavykdavo užlipti ant podiumo anksčiau, kadangi automobilis išties patikimas, variklis – labai geras, o padangos – fantastiškos! Mes grįžtame ir jaučiu, kad likusio sezono metu „Ferrari“ bus labai stiprūs bei vėl galės kovoti dėl pergalės lenktynėse.
K.: Fernando, kaip jūs reagavote, kai pamatėte Kimio avariją?
F.A.: Na, aš buvau atsilikęs nuo jo vos viena sekunde, saugojau bolidą ir padangas nuo nuolaužų, kurios buvo pasklidusios po trasą. Po Kimio avarijos aš buvau labai laimingas.
K.: Ką girdėjote savo ausinėse paskutiniajame rate?
F.A.: Tiesą sakant, nieko ypatingo: „Tu esi pirmas, turi 19 sekundžių pranašumą prieš Nicką. Būk atsargus, nėra reikalo spausti“.
K.: Ar lenktynių pradžioje buvote greitesnis už Davidą Coulthardą?
F.A.: Taip, šiek tiek. Stengiausi taupyti variklį ir padangas, kad trasoje galėčiau išsilaikyti kuo ilgiau. Tačiau supratau, kad taip besielgdamas leidžiu jam pabėgti, todėl, prieš užsukdamas pasipildyti degalų, tris ar keturis ratus važiavau tokiu pačiu tempu kaip Davidas.
K.: Lenktynių viduryje jūs galėjote palaikyti Kimio tempą, ar ne taip?
F.A.: Taip, tačiau aš dar turėjau pakankamai kuro bake, kad galėčiau nuvažiuoti dar keturis – penkis ratus, todėl manau, kad šiandien buvome stipresni už „McLaren“. Mes pasirinkome kiek kitokias padangas, todėl tikriausiai dėl jų demonstravome geresnį tempą lenktynėse negu kvalifikacijoje. Monake turėjome didelių problemų su galinėmis padangomis, tačiau šiandien įrodėme, jog tai – praeitis. Malaizijoje ir Bahreine, kur trasos temperatūra buvo itin aukšta mes pademonstravome, kad R25 yra vienas atlaidžiausių bolidų padangoms. Lenktynių pabaigoje mūsų apavas buvo kaip naujas, todėl ir sugebėjome pasiekti greičiausio rato rezultatą.
K.: Na, neatrodė, kad pabaigoje buvo daug gumos ant jūsų bolido priekinių padangų.
F.A.: Nežinau, atidžiau nežiūrėjau. Automobilis kas ratą važiavo vis greičiau. Tiesą sakant, lenktynės man neprailgo.
K.: Nickai, jums tai jau antroji prizinė vieta per aštuonias dienas. Tikriausiai pradėjote galvoti ir apie pergalę.
N.H.: Be abejonės, visada trokštu nugalėti, tačiau esu laimingas ir būdamas antras. Lenktynes pradėjome iš pirmosios startinės pozicijos, tačiau aš suvokiau, kad nugalėti bus labai sunku. Trijų sustojimų taktika mums buvo parankiausia, todėl antra vieta mane tikrai džiugina. Aš galvojau, kad jeigu viskas klostysis gerai, būsiu trečias, tačiau po Kimio pasitraukimo tapau antras.
K.: Kada perpratote Kimio strategiją?
N.H.: Dar prieš lenktynes buvome įsitikinę, kad jis į savo kuro baką degalų įsipylė daugiau.
K.: Vidurinioji lenktynių dalis jums nebuvo pati geriausia, ar ne taip?
N.H.: Ne, kodėl? Viskas buvo gerai. Pati svarbiausia dalis man buvo pirmoji – reikėjo kuo labiau atitrūkti nuo persekiotojų, kas, manau, man pavyko. Tačiau, matyt tada, aš šiek tiek persistengiau su padangomis. Bet kuriuo atveju, priekaištų „Michelin“ neturiu – jie labai gerai padirbėjo, pasirinkome tinkamą apavą lenktynėms.
K.: Rubensai, jūsų komandos draugas (Michaelis Schumacheris – red. past.) buvo pasirinkęs dviejų sustojimų taktiką, kai jūs – trijų. Ar likote patenkintas?
R.B.: Taip, aš išbandžiau savo automobilį šeštadienio ryte ir pastebėjau, kad jis geriau dirba su senesnėmis padangomis. Bolidą reguliavau lenktynėms, todėl kvalifikacijoje atrodžiau silpniau. Kai neišeina pasiekti „pole“ pozicijos, tenka lošti su strategijomis, o tai, manau, mums pavyko padaryti gerai – automobilis buvo maksimaliai paruoštas. Per televizorių mačiau, kaip vienas iš pilotų stuktelėjo Fernando Alonso bolidą ir vos nekliudė manęs. Tiesą sakant, pirmasis ratas man buvo sėkmingas: kovojau su „Jordan“ bei BAR pilotais ir sugebėjau juos aplenkti viename posūkyje. Taigi šis savaitgalis man tikrai buvo įsimintinas.
K.: Ir tada jūs dar aplenkėte Jansoną Buttoną ir Vitantonio Liuzzi.
R.B.: Mano bolidas buvo lengvesnis, todėl tai nėra vien mano nuopelnas. Nuo tada, kai juos aplenkiau, galėjau susikoncentruoti lenktynėms, buvau visiškai patenkintas savo automobiliu. Tiesa pabaigoje buvo sunkiau – vis dažniau slydau. Sugaišau nemažai laiko važiuodamas paskui Jacques Villeneuev‘ą, matyt, jis nepastebėjo žydrų vėliavų. Nuo tada supratau, kad jei Nickas turės problemų su padangomis, man dar gali pavykti su juo pakovoti dėl aukštesnės pozicijos. Jei ne – reikės padaryti kažką antgamtiško, norint jį aplenkti. Tačiau, kaip minėjau, trečia vieta yra tikrai puikus pasiekimas.
K.: Kokios sąlygos buvo trasoje? Mat keli autoritetingi pilotai buvo išslydę.
R.B.: Trasos danga buvo ganėtinai dulkina, reikėjo būti akyliems. Tačiau „Ferrari“ palaikė neblogą tempą, padangos dirbo labai gerai.
K.: Nickai, kokios mintys sukosi jūsų galvoje prieš trečią sustojimą?
N.H.: Buvome suplanavę stoti tris kartus. Jeigu būtume pakeitę strategiją ir stoję du, būtume buvę pastebimai lėtesni. Reikia būti realistais, negalima galvoti, kad jeigu esi antras, sukti pildytis degalų tau nereikės.
K.: Fernando, panašu, kad jums šios lenktynės yra geriausios per visą karjerą, pačios įspūdingiausios ir atkakliausios.
F.A.: Na, sunku pasakyti. Imoloje (trasa, kurioje vyksta San Marino GP – red. past.) labai aršiai kovojau su Michaeliu Schumacheriu ir ta dvikova buvo neabejotinai įdomesnė žiūrovams. Manau, šiandien taip pat buvo artima kova. Per paskutiniuosius 20 ar 30 ratų komanda vis kartojo, kad esu greitesnis už Kimį ir kad turiu spausti jį. Man pasakė, kad „McLaren“ bolidas gali turėti problemų, kas pasitvirtino pabaigoje. Esu neapsakomai laimingas, nes po Monako GP visi buvome nusivylę ir nepatenkinti: tikėjomės surinkti daugiau taškų, nes automobilis dirbo puikiai. Kagi, panašu vėl esame greičiausi, išsprendėme problemas dėl padangų ir tai turbūt yra net geresnės žinios komandai, negu šiandienos pergalė.
K.: Ką jums reiškia tai, kad Kimis Raikkonenas nepelnė nė vieno taško?
F.A.: Dar tik pirmoji čempionato pusė. Manau antroji bus svarbesnė kovojant dėl čempiono titulo. Tiesa, kad aš finišavau visose etapuose ir turėjau progą lipti ant podiumo. Tik Monake likau ketvirtas, tačiau mano akimis žiūrint, tai nėra labai blogai. Jeigu ir toliau mums pavyks taip rinkti taškus, manau, turėtume vis didesnę persvarą prieš artimiausius varžovus ir galėtume drąsiau galvoti apie čempionų vardus. Fisichella taip pat puikiai padirbėjo, konstruktorių įskaitoje sugebėjome atitrūkti nuo „McLaren“, nors per paskutiniąsias lenktynes jie buvo pastebimai priarėję.
K.: Fernando, ar žinote, kuris pilotas trenkėsi jums į bolido galą?
F.A.: Jau mačiau per televizorių. Tai ir vėl buvo Ralfas!
K.: Fernando, ar neturėjote problemų su bolidu, kai išslydote iš „Dunlop“ posūkio?
F.A.: Ne, aš smarkiai spaudžiau, kadangi turėjau nedidelę galimybę aplenkti Kimį antrojo sustojimo metu. Pavėlavau stabdyti, užsiblokavo ratas ir turėjau palikti trasos ribas. Rubensas jau minėjo, kad keliose vietose buvo slidu. Kai išvažiavau į trasą nejaučiau jokių nesklandumų. Pirmuose dviejuose posūkiuose apvaliau padangas, o toliau vėl galėjau važiuoti savo tempu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140