F. Tostas: gaisras priminė, kokia F-1 buvo 70-taisiais

F. Tostas: gaisras priminė, kokia F-1 buvo 70-taisiais
logo 2020 Gruodžio 01 d. 12:31, pexels

Franzas Tostas gerai įvertino komandos darbą Bahreine, tačiau pripažino, kad jį kamuoja nežinomybė, susijusi su pasiruošimu Sakhiro GP. Taip pat „AlphaTauri“ ekipos vadovas pakomentavo ir dramatiškus praėjusių lenktynių įvykius.

  • Kaip vertinate Bahreino GP rezultatus?
  • Mes buvome pakankamai pajėgūs nuo pat savaitgalio pražios. Taip buvo ir per treniruotes, ir kvalifikacijoje, nes abu mūsų bolidai pateko į finalinę dalį. Jei pažvelgsime į rato įveikimo laiką, tai būtų visai įmanoma, jog Pierre‘as Gasly galėjo pakilti iki 6 pozicijos. Tačiau ir 8 vieta – gana neblogai. O Daniilas Kvyatas parodė 10-tą laiką. Jei kalbėsime apie lenktynių startą, tai abu mūsų automobiliai buvo dešinėje, purvinoje pusėje, tai kiek pasunkino užduotį. Pirmame posūkyje praradome kelias pozicijas, o po to įvyko nelemtas incidentas su Romainu Grosjeanu. Jis susidūrė su Kvyatu, kuris, manau, nieko padaryti negalėjo – galvoju, kad visa kaltė yra Romaino. Šaunu, kad jis išvengė rimtų traumų, bes avarija buvo iš tiesų žiauri. Gaisras buvo šokiruojantis, man tai priminė, kokia „Formulė-1“ būdavo 70-taisiais. Ir labai apsidžiaugiau pamatęs, kad pilotas sugebėjo pats išlipti iš degančio automobilio monokoko. Tikėsimės, kad jo sveikatai niekas negresia, kad jo plaučiai nenukentėjo, nes tai galėjo būti. Po antro starto įvyko dar viena avarija – tarp Daniilo ir Lance‘o Strollo. Teisėjai apkaltino mūsų lenktynininką, paskyrę jam 10 sek. baudą, nors man atrodo, kad Strollas trasoje galėjo palikti daugiau vietos. Bet kokiu atveju, atsitiko tai, kas atsitiko. Pierre‘as gerai nuvažiavo lenktynes. Prieš antrą startą mes jam uždėjome kietąsias padangas, kadangi norėjome maksimaliai atitolinti kitą sustojimą ir, mūsų nuostabai, jis ratus suko su pakankamai geru laiku. Po to jam uždėjom dar vieną kietųjų komplektą, nes galvojome, kad jis su jomis galės pasiekti finišą. Beje, išsaugoti poziciją jam padėjo saugos automobilis. Mūsų strategai surizikavo ir tai pasiteisino.
  • Kvyatui, matyt, buvo gama sunku – ypač po susidūrimo su Grosjeano mašina? Ką sakėte pilotams ilgos pertrauko metu?
  • Taip, aš buvau priėjęs prie jo, nes jis patyrė šoką ir patariau koncentruotis antram startui. Žinoma, Pierre‘as taip pat buvo šokiruotas, jis iš karto mūsų per radiją klausė, kas atsitiko su Grosjeanu, bet tuo momentu mes negalėjome nieko atsakyti, nes patys nieko nežinojome. Bet po to visi TV ekranuose pamatė, kad Romainas išvengė rimtų traumų.
  • O kokia buvo jūsų reakcija į šį įvykį?
  • Man tai buvo irgi rimtas sukrėtimas, priminęs tragediją, įvykusią Zandvoorte 1973 m., kai žuvo britų lenktynininkas Rogeris Williamsonas, o taip pat Gerhardo Bergerio avariją Imoloje 1989 m. Reikėtų pagirti FIA ir techninę darbo grupę, nes jei ne „Halo“ sistema, jei ne bolido monokoko tvirtumas, kuris šiemet buvo dar pagerintas, tai Romainas būtų gavęs kur kas rimtesnių traumų.
  • Laukia etapas tame pat Sakhiro autodrome, ar jūsų komandai pavyks pasirodyti taip užtikrintai kaip ir praėjusį sekmadienį?
  • Lenktynės, kurios mus laukia, man kelia nerimą, kadangi mes nežinome, koks prispaudžiamosios jėgos lygis bus trumpoje Sakhiro trasos versijoje. Be to, greičiai buvo labai dideli – kaip tai atsilieps stabdžių darbui. Taip pat nežinome, ar pavyks pasiekti gero varančiųjų ratų sukibimo su danga išvažiuojant iš greitų posūkių. Naujoje trasoje reikės mašinas reguliuoti žemai prispaudžiamajai jėgai, pasiekti stabdžių patikimumo, o bolidas turi gerai įsibėgėti išvažiuojant iš posūkių. Aš paprašiau inžinierių viską išanalizuoti ir įvertinti galimus variantus, leidžiančius pasiekti didžiausio nustatymų efektyvumo. Nes Sakhiro GP bus visai kitoks nei Bahreino GP.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983