F. Tostas tobulinimo taškų sistemos nelaiko neteisinga

F. Tostas tobulinimo taškų sistemos nelaiko neteisinga
logo 2021 Vasario 06 d. 10:31, pexels

Naujajame sezone „Formulės-1“ automobiliai bus panašūs į pernykščius, kadangi važiuoklės modernizacija iš esmės yra įšaldyta, o žiemos pertraukos metu yra galimas tik variklių bei aerodinamikos tobulinimas, bet ir tai – tik apibrėžtuose rėmuose.

Šiais metais galioja griežta tobulinimo taškų sistema, rimtai reglamentuojanti galimą modernizaciją. Ne kartą buvo pasakota, kad techniniame reglamente yra smulkiai aprašyta, kokius bolido komponentus galima tobulinti: ten išvardinta kelios dešimtys komponentų iš 14-kos skirtingų sričių ir nurodyta, kiek tobulinimo taškų bus „nurašyta“ nuo komandos sąskaitos, jei ji imsis vieno ar kito mazgo modernizacijos.

Ne kartą buvo rašyta ir apie tai, kad tobulinimo taškų sistema netenkina kai kurių pasaulio čempionato ekipų, juk, pavyzdžiui, „McLaren“ negali užsiimti važiuoklės modernizacija, kadangi abu tobulinimo taškai buvo panaudoti adaptuojant naują „Mercedes“ jėgos agregatą, prie kurių komanda pereina šiais metais.

Užtat kai kurios komandos klientės iš to laimėjo: modernizavimas liečia tik visiškai naujus komponentus, o tokios komandos kaip „Haas“, „Aston Martin“ ir „AlphaTauri“, bendradarbiaujančios su „Ferrari“, „Mercedes“ bei „Red Bull“ ekipomis, perka praėjusių metų detales, o jų tobulinimas nėra uždraustas.

Praėjusiais metais „Racing Point“ naudojo prieš tai buvusio sezono „Mercedes“ pakabos detales, o šiais metais komanda iš Silverstouno, pakeitusi pavadinimą į „Aston Martin“, iš savo techninio partnerio „Mercedes“ pirks 2020 m. pavyzdžio pakabą ir tam neišleis nė vieno tobulinimo taško.

„Aš nelaikau tokio požiūrio neteisingu, - mano „AlphaTauri“ vadovas Franzas Tostas. – Juk kalbama ne apie naujus sprendimus, o apie detales, kurios buvo sukurtos ankstesniu periodu ir jau buvo naudojamos. Mes jau gavome iš „Red Bull“ dalį tokių komponentų“.

Kartu austrų specialistas nesutinka ir su kritiniu požiūriu, kokio pernai laikėsi „Renault“: „Tai gamyklinė komanda. Ji turi daug pinigų, žmogiškųjų resursų ir naujovių, todėl bet kokiu atveju savosios mašinos kūrimo procese gali būti dviem-trim žingsniais priekyje“.
Kalbėdamas apie AT02 mašiną, F. Tostas nekonkretizavo, kokius būtent komponentus jie gavo iš „Red Bull“ šiais metais, bet pasakė: „Transmisija pas mus liko ta pati. Taip pat mes neperdarėme ir galinės bolido pakabos. Hidraulika ir kitos sistemos taip pat liko tos pačios“.

Kartu yra žinoma, kad „AlphaTauri“ mašinos aerodinamika buvo iš esmės modernizuota: perdirbtas priekinis sparnas, nosis, dugnas, šoniniai pontonai ir variklio gaubtas. Visiems šiems modernizavimo darbams buvo panaudoti abu tobulinimo taškai, tame tarpe ir todėl, kad bolido nosis yra ne tik aerodinamikos elementas, bet ir svarbi saugumo struktūra, priimanti smūgio energiją prie priešpriešinių susidūrimų.

Galima numatyti, kad per „AlphaTauri“ bolido pristatymą, numatytą vasario 19 d., pamatysime, kad ji turi kur kas siauresnę nosį, panašią į tą, kokią pernai naudojo „Red Bull“ ekipa.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794