F. Vasseuras: „Ferrari“ bolidą sunku valdyti

F. Vasseuras: „Ferrari“ bolidą sunku valdyti
logo 2023 Rugpjūčio 15 d. 16:28, Ferrari nuotr.

Fredericas Vasseuras jau daugiau kaip 7 mėnesius vadovauja „Ferrari“ komandai ir šis laikotarpis pradėjo ne taip sklandžiai, kaip jam norėtųsi, tačau jam ir jo pavaldiniams iš pat pradžių buvo aišku, kad didelių pasiekimų trasose tikėtis neverta.

„Mes nelaukėme tokių rezultatų, nors viskas akivaizdžiai buvo matoma nuo pirmosios darbo trasoje dienos, - prisipažino F. Vasseuras interviu „Gazzetta dello Sport“. - Svarbiausia panašiomis sąlygomis būna tai, kad komanda priimtų teisingus sprendimus. Mūsų kolektyvas neblogai į visa tai sureagavo, nes suprantame , kad norint tapti lyderiais, reikia laiko.

Kai kas galvoja, kad problemas „Formulėje-1“ galima išspręsti per savaitę, bet iš tikrųjų visa tai galima sulyginti su dideliu laivu, kuriam reikia pakeisti kursą – tai įvyksta ne iš karto. O situaciją specialistų rinkoje galima sulyginti su futbolu: su 50 geriausių specialistų pasirašyti kontraktai trejiems metams ir ilgiau, o norint ką nors pasikviesti, reikia arba laukti, arba mokėti milžiniškas netesybas.

Noriu pasakyti, kad viskas nėra paprasta. Be to, yra dar vienas netinkamas faktorius, jei mus lyginsime su Anglijoje įsikūrusiomis komandomis: jų bazės yra šalia viena kitos ir jei jūs ką nors samdote darbui, tai žmogui nereikia keisti gyvenamosios vietos, jo vaikai galės eiti į tą pačią mokyklą, jis galės išsaugoti senus įpročius.

Norint, kad kuris nors inžinierius pereitų į „Ferrari“, iš pradžių reikia įkalbėti jį patį, po to – jo žmoną, o po savaitės – ir vaikus...“

Atsakydamas į klausimą apie SF-23 trūkumus, F. Vasseuras pažymėjo: „Logiškas paaiškinimas yra tas, kad ją yra sunku valdyti. Sausoje trasoje važiuojant vieną greitąjį ratą dar galima surizikuoti ir nuvažiuoti jį ant ribos, bet lenktynių distancijoje tai nėra realu, todėl mūsų tempas krenta. Tai susiję su aerodinamikos ypatumais.

2022 metais komanda turėjo neblogą mašiną ir mes bandėme ją padaryti dar geresne, tačiau neįvertinome to fakto, kad jei eisime link kraštutinumų, tai gali apsunkinti gyvenimą lenktynininkams. Bolidas kartais būna nenuspėjamas, jis neužtikrina stabilios prispaudžiamosios jėgos.

Dar liepos pabaigoje mes baigėme darbus su SF-23 vėjo tunelyje ir dabar turime parengę kelis techninius atnaujinimus, kuriuos pristatysime arba Katare, arba Ostine. Kai dėl 2024 m. mašinos, tai mes dar esame koncepcijos parinkimo stadijoje, nors darbas simuliatoriuje vyksta pilnu tempu.

Mes turime surasti kokį nors kitokį požiūrį, padaryti taip, kad sportininkams nereikėtų nuolatos pilotuoti ant ribos. Kartu bolidas turi būti gatavas ne metų pabaigai, o Bahreino GP etapui, kuris įvyks kovą. Mes dar turime kelis mėnesius“.

Žinoma, kad F. Vasseuras pakomentavo ir lenktynininkų darbą: „Visada galima pasiekti daugiau – tiek komandai, tiek ir pilotams. Charlesas nesitikėjo, kad sezonas klostysis būtent taip ir iš pradžių atakuodavo per daug agresyviai nei reikėjo. Bet dabar jis geriau prisitaikė prie situacijos. Carlosas važiuoja labai stabiliai, todėl tai mes laikome geru orientyru.

Pagal charakterį Leclercas yra labiau impulsyvus ir jei kas nors ne taip, jis nesusilaiko. Nors kartais jam pačiam ir komandai būtų geriau, kad jis iš pradžių nusiramintų, o tik po to pradėtų kalbėti. Įsiaudrinusioje būklėje tu negali tiksliai įvertinti situacijos ir kai sportininkas stojasi prie mikrofono, jis dar neturi pilnos informacijos.

Geriau neskubėti su išvadomis. Charlesas visada rodo didelį greitį, bet šiais metais, jei pažiūrėsime į kvalifikacijų rezultatus, Carlosas yra jau arčiau partnerio nei buvo pernai“.

Dėl gandų apie Lewiso Hamiltono atėjimą į „Ferrari“, Vassueras pasakė taip: „Mes su juo kalbamės kiekvieną lenktynių savaitgalį, Lewisas 2006 metais lenktyniavo mano ART komandoje ir mes iki šiol esame draugais. Jo karjeros „Formulėje-1“ pradžioje aš jam daug padėjau, kai jis pereidinėjo į „McLaren“ ir mes periodiškai bendraujame.

Suprantama, kad kai mus serviso zonoje mato kartu, prasideda triukšmas, bet tarp mūsų tėra tik šilti santykiai. Su mūsų pilotais aš jo lyginti nenoriu, tame nėra jokios prasmės. Bet gero lenktynininko indėlis yra vertinamas ne tik pagal jo rezultatus – tai dar darbas su inžinieriais, su strategais ir pan. Šia prasme viskas tampa paprasčiau, kai jūs turite Hamiltono, Verstappeno ar Leclerco lygio pilotą.

Visi, kas dirba „Formulėje-1“, labai myli lenktynes ir jiems yra malonu bendrauti su čempionais“.

Vasseuras papasakojo, ką jis daro stiprindamas bendradarbių komandą: „Mes jau pakvietėme apie 25 naujus žmones, bet mums reikia daugiau. Nors nė vienas iš jų dar nepradėjo dirbti.

Pasirašėme sutartį su Loicu Serra, kuris yra žinomas specialistas iš „Mercedes“, bet jis galės ateiti pas mums tik 2025 m. sausio 1 d., bet mes stengiamės tai pagreitinti. Aš pabandysiu įkalbėti Toto Wolffą, kai mes plaukiosime kartu jachta.

Pasakysiu, kad greitai tai taps pagrindine mano darbo „Ferrari“ kryptimi – su specialistais reikia kurti gerus darbinius santykius, įkalbinėti kitus pereiti pas mus. Sunkiausia bus susitarti su tais inžinieriais, kurie kitose komandose užima pirmąsias eiles, o kiti jau paseks jų pavyzdžiu“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983