„Ferrari“ galvoja apie veto „Red Bull“ motorams

„Ferrari“ galvoja apie veto „Red Bull“ motorams
logo 2022 Lapkričio 25 d. 14:38, Daimler

Po triuškinančio pralaimėjimo „Red Bull“ komandai, „Ferrari“ surado būdą kaip politiškai atkeršyti pagrindiniams varžovams iš Milton Keyneso. Momentas pasirinktas labai taiklus – lapkričio 15 d. pasibaigė terminas, iki kurio paraiškas turėjo pateikti kompanijos, kurios žada gaminti „Formulės-1“ variklius pagal 2026 metų reglamentą.

„Ferrari“ formaliai kol kas nepateikė savo pareiškimo – šaltiniai komandoje sako, kad italų gamintojas sieja tokį žingsnį su apribojimais, kurie turi būti taikomi „Red Bull Powertrains“ (RBPT).

Savo jėgainių gamybos padalinys pas „Red Bull“ atsirado pernai, kai „Honda“ pranešė, jog nutraukia programą „Formulėje-1“. Milton Keyneso komanda susitarė su japonais perimti jų intelektinę nuosavybę ir sulaukė techninio palaikymo pratęsimo, o vėliau iš „Mercedes“ variklių padalinio perviliojo keletą inžinierių naujam darbu RBPT įmonėje.

Nežiūrit į tai, kad „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas pasišaipė iš konkurentų, teigdamas, jog „15 vaikinų tuščiame angare nedaro jų variklių gamintojais“, „Red Bull“ jau pirmaisiais metais iškovojo abu titulus – asmeninį ir komandinį.

Kartu RBPT yra laikoma gamintoju-naujoku ir todėl gavo naujokams priklausančias lengvatas. Tai yra papildomos darbo valandos dinamometriniame stende, padidintas biudžetas ir dar keli palengvinimai, kurių neturės kiti motorų gamintojai.

„Ferrari“ sutinka, kad visos šios lengvatos turi būti taikomos „Audi“ kompanija, kuri ateis į „Formulę-1“ 2026 metais, bet neturi būti taikomos „Red Bull“. Šie yra gavę visą „Honda“ techninę dokumentaciją ir nedarys projekto „nuo nulio“.

Žodžiu, Ingolštadto automobilių kompanija, o taip pat „Mercedes“ bei RBPT jau pateikė oficialias paraiškas dalyvauti pasaulio čempionate, pasikeitus variklių techniniam reglamentui.

Renault“, kaip kalbama, delsimas yra susijęs su tuo, kad prancūzų gamintojas norėjo pirmiau sėkmingai užbaigti lenktynių sezoną ir jau sutinka padėti savo parašą po dokumentu. Taip pat sklando gandai, kad paraiškas dar gali pateikti ir „Porsche“ su „Honda“. Teigiama, kad japonų gamintojas netrukus žada atgaivinti savo gamyklinę programą „Formulėje-1“ ir ateis į pasaulio čempionatą nuo 2027 metų bei pradėjo tam jau ruoštis.

Kartu yra oficialiai patvirtinta, kad „Honda“ „Red Bull“ palaikymą tęs iki 2025 metų. Būtent šią priežastį „Ferrari“ laiko svarbiausia, kodėl iš „Red Bull“ reikia atimti naujoko privilegijas. Italų ekipa tvirtina, kad tai ir yra pagrindinė priežastis, kodėl jie nepateikia paraiškos dalyvauti kaip jėgos agregatų gamintojas.

„Ferrari“ ir anksčiau yra naudojusi politinius įrankius – pavyzdžiui, jie bandė apginti savo interesus nustatant naujų jėgainių konstrukciją. Maranellas buvo prieš jėgos agregatų konstrukcijos supaprastinimą. Būtent to reikalavo „Audi“ su „Porsche“ ir sporto vadovybė stojo jų pusėn.

Bet atrodo, kad „Ferrari“ dabar nežada lengvai nusileisti – ji galvoja net pritaikyti turimą veto teisę, jei to nepavyks pasiekti kitais būdais.

Klausimas tas, ką darys FIA ir FOM. Atrodo, kad istorija tampa principine dviejų pirmaujančių ekipų dvikova. „Ferrari“ pranašumo duoda ir „Red Bull“ pereikvotas biudžetas pernai – neva jie paskelbė save nauju gamintoju tam, kad galėtų leisti daugiau pinigų nei kiti ir įgautų nepelnytą pranašumą.

Žodžiu, tarpusezoniu mūsų lauks dar viena įdomi kova...

Scuderia Ferrari
Komanda: Scuderia Ferrari 2024 sezono taškai: 151
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: F1-75
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983