„Ferrari“ ir „Red Bull“ nori susigrąžinti pernykštes padangas (31)

„Ferrari“ ir „Red Bull“ nori susigrąžinti pernykštes padangas
logo Birželio 09 d. 13:32, Red Bull Content Pool / Getty Images

Kodėl šiame sezone dominuoja „Mercedes“, yra daugybė priežasčių, tačiau „Ferrari“ ir „Red Bull“ yra įsitikinę, kad viena iš svarbiausių – pakitusi padangų struktūra. Šiais metais „Formulėje-1“ yra naudojamos padangos su kur kas plonesniu darbiniu sluoksniu – jų nuomone, tai atsiliepė jėgų pasiskirstymui peletone.

Paskutiniais metais „Mercedes“ turėdavo sunkumų su padangomis – jos labai dažnai perkaisdavo. „Ferrari“ ir „Red Bull“ tokių problemų neturėdavo ir vien dėl to jiems dažnokai pavykdavo stoti į kovą su vokiečių komanda, net nežiūrint į „sidabrinių strėlių“ techninį pranašumą. Tačiau dabar viskas pasikeitė.

Kur kas plonesnis ir paprastesnis padangų darbinis sluoksnis leido „Mercedes“ visiškai išspręsti padangų perkaitimo problemą – tokias padangas yra sunkiau įšildyti, be to, jų darbinės temperatūros diapazonas pasislinko į kur kas aukštesnę sritį ir dabar apie perkaitimą iš viso negalvojama. Tai leidžia „Mercedes“ visiškai išnaudoti padangų potencialą, kadangi kol jos yra optimaliame temperatūros diapazone, jų dėvėjimasis yra labai mažas.

Iš kitos pusės, „Ferrari“ bei „Red Bull“ mašinos pastaraisiais metais su padangomis elgdavosi kur kas taupiau, o tai atverdavo šioms ekipoms strategijų įvairovę. Tačiau dabar būtent dėl to šios komandos kenčia – visų pirma, įšildyti padangas ir palaikyti jų darbinę temperatūrą yra kur kas sudėtingiau, antra, įgauti taktinį pranašumą, stengiantis pataupyti padangas, dabar praktiškai neįmanoma.

Todėl „Ferrari“ ir „Red Bull“ reikalauja, kad kuo greičiau į čempionatą būtų sugrąžintos pernykštės padangos. Šios ekipos pabrėžia, kad dabartinė situacija yra kenksminga ne tik joms, bet ir kenkia „Formulės-1“ lenktynių vaizdingumui – juk žiūrovams neįdomu žiūrėti varžybų, kuriose nugali viena ir ta pati komanda, o lenktynės vyksta tik su vienu sustojimu.

„Padangos daugiau neperkaista, todėl praktiškai nesidėvi, - teigė „Ferrari“ vadovas ir technikos direktorius Mattia Binotto. – Visi GP etapai vyksta su vienu sustojimu, o tai kenkia vaizdingumui“.

„Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko buvo dar kategoriškesnis: „Negali būti taip, jog padangos nuspręstų praktiškai viską, - piktinosi austras. – Nesvarbu, kiek gera yra tavo mašina – jei tu nepataikei į padangų darbinės temperatūros diapazoną, tai tu neturi šansų. Mes daugiau negalime panaudoti strategijos, kad galėtumėm padangas išsaugoti geresnės būklės“.

„Pirelli“ pripažįsta, kad padangų konstrukcijos pakeitimas galėjo įtakoti jėgų išsidėstymą, tačiau tvirtina, jog jie tai padarė saugumo sumetimais ir nenori sugrįžti prie senųjų padangų – bent jau šiame sezone.

„Mes pakeitėme padangas saugumo sumetimais ir šiais metais nesiruošiame sugrįžti prie pernykščio varianto, - pareiškė „Pirelli“ lenktynių padalinio vadovas Mario Isola. – Tačiau 2020 metų padangas mes kursime, atsižvelgdami į šių metų patirtį. Ir gali būti, kad pakeisime protektoriaus storį“.

Toks variantas nelabai patinka „Ferrari“ ir „Red Bull“, kadangi tai reiškia, kad į šį sezoną šios komandos turi numoti ranka. Tačiau M. Isola pripažino, kad tikimybė sugrįžti prie pernykštės konstrukcijos vis dėlto yra: „Tam reikia, kad su pakeitimais sutiktų 70 proc. komandų arba FIA oficialiai paprašytų mūsų tai padaryti. Arba dėl saugumo sumetimų“.

Kol kas konsensuso šiuo klausimu nėra. Kai kurios komandos palaiko „Ferrari“ su „Red Bull“ – pavyzdžiui, „Haas“ vadovas Guentheris Steineris nenustoja kartojęs, kad išsiaiškinti su naujųjų padangų elgesiu yra itin sudėtinga. Tačiau, tarkime, „McLaren“ mano, kad jų rezultatai pagerėjo dėl to, kad jie prisitaikė prie naujų padangų ir nenori to atsisakyti.

Komentarai (31)


mariusis
| Birželio 09 d. 23:07
Lexxus
| Birželio 09 d. 23:01

Šumio laikais buvo neįdomu, ir dabar neįdomu... tik nesakyk, kad tau įdomu. MB net fanu būt nereikia, koks čia fun, kai vistiek žinai, kad laimės tavi.

Iš kitos pusės, dėl to tikrai nereik padangų kaitaliot. Jos yra visiem, ir tikrai ne strėlėm Pirelli jas darė.
Šokinėt sezono eigoj išvis absurdas.

Bet didžioji dalis ferrari fanų dar likę nuo tų laikų, kaži ar jie rėkė tada kaip neįdomu kai šumis ėmė viską? Va kai dabar nepaeina korta va kaip rėkia prisidengdami sporto naikinimo ir kitom kortom. Supranti kur lenkiu?
Lexxus
| Birželio 09 d. 23:01
mariusis
| Birželio 09 d. 20:27

Taikliau ir nebūtų galima parašyti. Aš jau daug kartų kartojau ir dar kartą pakarotsiu, visi čie verksniai, kad neįdomu, mb dominuoja, tik taip darytų ferrari, visiems būtų nusišikti, kad sportui blogai ir panašiai, svarbu būtų nešti raudoną vėliavą į čempionus ir dešimt metų džiaugtųsi visi pergalėmis, kaip buvo šumacherio laikais ir pamirštų kaip neįdomu giesmes.

Šumio laikais buvo neįdomu, ir dabar neįdomu... tik nesakyk, kad tau įdomu. MB net fanu būt nereikia, koks čia fun, kai vistiek žinai, kad laimės tavi.

Iš kitos pusės, dėl to tikrai nereik padangų kaitaliot. Jos yra visiem, ir tikrai ne strėlėm Pirelli jas darė.
Šokinėt sezono eigoj išvis absurdas.
kart
| Birželio 09 d. 20:46
Klepsidra
| Birželio 09 d. 20:22

Helmutas sako, kad bolidas netempia ant galingojo Hondos motoro. Priminsiu, kad Helmuto tikslas buvo pergale iki Monako.

Ir arti jos buvo.
Siurbutis
| Birželio 09 d. 20:42
Tas laikrodis saite kur rodo laika iki lenktyniu, tai pievas kaskokias rodo.
mariusis
| Birželio 09 d. 20:27
YZF
| Birželio 09 d. 19:55

Ta prasme, Mersai per mazai titulu paeme, todel Pirelli atsizvelge i ju, vargsu, reikalavimus ir padare geresnes padangas kad jie geriau vaziuotu?

Visi skundesi ankstesniais metais kaip padangos nelaiko, kaip reikia pilotams jas pastoviai taupyti, kaip jos perkaista ir t.t. Visiems, ne tik Mersams. Tai dabar padare padangas tokias kad 'sesk broli ir mink gaza'. Gali spausti kiek nori (kura aisku vistiek reikia pataupyti) ir problemu nera, ir greiciausi nugali. Tai kame parkes? Ar visgi dabartines padangos blogos nes Ferrari nelaimi? Va jeigu laimetu, tai tada jos butu geros, gerai laikancios ir puikiai pagamintos.

Taikliau ir nebūtų galima parašyti. Aš jau daug kartų kartojau ir dar kartą pakarotsiu, visi čie verksniai, kad neįdomu, mb dominuoja, tik taip darytų ferrari, visiems būtų nusišikti, kad sportui blogai ir panašiai, svarbu būtų nešti raudoną vėliavą į čempionus ir dešimt metų džiaugtųsi visi pergalėmis, kaip buvo šumacherio laikais ir pamirštų kaip neįdomu giesmes.
Klepsidra
| Birželio 09 d. 20:27
SliMMaz
| Birželio 09 d. 20:19

Gal ir kure, bet pataike tik Mersai. Pasiseke ar zinojo ka nors daugiau?

o ka jie daugiau galejo ir turejo zinoti? anksciau - gal (bet skundu del to mates), bet reglamentas gi nenustato ir nesiulo sprendimu, kuriuos taikyti reikia. Mercedes, tikriaus, daugiausia investavo ir turi to rezultata.
Klepsidra
| Birželio 09 d. 20:22
kart
| Birželio 09 d. 20:11

Helmutas ta ir sako, bet tau jau puse metu nedaeina apie ka jis kalba.

Helmutas sako, kad bolidas netempia ant galingojo Hondos motoro. Priminsiu, kad Helmuto tikslas buvo pergale iki Monako.
mariusis
| Birželio 09 d. 20:22
SliMMaz
| Birželio 09 d. 19:37

Visiem salygos vienodos? Ar tikrai? O nieko tokio, kad reglamentas Mersam bbz pries kiek metu nulrakintas buvo? Berods dar 2011 dabartini varikli pradejo kurt. Tai tiek is tu vienodu salygu ypac f1'ene :)

Ar apie variklį dabar kalbam? Aš kalbu apie dabar, naujas reglamentas buvo nuo šių metų visiems naujas, aišku nedrastiškas, bet naujas. Visi juok juokės iš mb priekinio sparno, kad prašovė, ferrari žiemos čempionai.
O kas sužinojo ar nesužinojo apie tuos variklio nulykinimus, lai sprendžia fios ir visi kiti, lai daro tyrimus, nors niekam dėl to neskauda, skauda visiems dėl padangų ir kitų dalykų. Juk jau ekspertai privardiję, kad variklis ne didžiąją dalį sudaro sėkmės. Esmė visumoje.
SliMMaz
| Birželio 09 d. 20:19
Klepsidra
| Birželio 09 d. 19:53

sakai, turi irodymu, kad kiti nezinojo ir nekure?

Gal ir kure, bet pataike tik Mersai. Pasiseke ar zinojo ka nors daugiau?
kart
| Birželio 09 d. 20:11
Klepsidra
| Birželio 09 d. 19:55

kai uzaugsi, gal suprasi, kad ne vieno cempionato dar nelaimejo padangos, aero, pakaba ar motoras atskirai

Helmutas ta ir sako, bet tau jau puse metu nedaeina apie ka jis kalba.
×