„Ferrari“ ir „Red Bull“ nori susigrąžinti pernykštes padangas (31)

„Ferrari“ ir „Red Bull“ nori susigrąžinti pernykštes padangas
logo 2019 Birželio 09 d. 13:32, Red Bull Content Pool / Getty Images

Kodėl šiame sezone dominuoja „Mercedes“, yra daugybė priežasčių, tačiau „Ferrari“ ir „Red Bull“ yra įsitikinę, kad viena iš svarbiausių – pakitusi padangų struktūra. Šiais metais „Formulėje-1“ yra naudojamos padangos su kur kas plonesniu darbiniu sluoksniu – jų nuomone, tai atsiliepė jėgų pasiskirstymui peletone.

Paskutiniais metais „Mercedes“ turėdavo sunkumų su padangomis – jos labai dažnai perkaisdavo. „Ferrari“ ir „Red Bull“ tokių problemų neturėdavo ir vien dėl to jiems dažnokai pavykdavo stoti į kovą su vokiečių komanda, net nežiūrint į „sidabrinių strėlių“ techninį pranašumą. Tačiau dabar viskas pasikeitė.

Kur kas plonesnis ir paprastesnis padangų darbinis sluoksnis leido „Mercedes“ visiškai išspręsti padangų perkaitimo problemą – tokias padangas yra sunkiau įšildyti, be to, jų darbinės temperatūros diapazonas pasislinko į kur kas aukštesnę sritį ir dabar apie perkaitimą iš viso negalvojama. Tai leidžia „Mercedes“ visiškai išnaudoti padangų potencialą, kadangi kol jos yra optimaliame temperatūros diapazone, jų dėvėjimasis yra labai mažas.

Iš kitos pusės, „Ferrari“ bei „Red Bull“ mašinos pastaraisiais metais su padangomis elgdavosi kur kas taupiau, o tai atverdavo šioms ekipoms strategijų įvairovę. Tačiau dabar būtent dėl to šios komandos kenčia – visų pirma, įšildyti padangas ir palaikyti jų darbinę temperatūrą yra kur kas sudėtingiau, antra, įgauti taktinį pranašumą, stengiantis pataupyti padangas, dabar praktiškai neįmanoma.

Todėl „Ferrari“ ir „Red Bull“ reikalauja, kad kuo greičiau į čempionatą būtų sugrąžintos pernykštės padangos. Šios ekipos pabrėžia, kad dabartinė situacija yra kenksminga ne tik joms, bet ir kenkia „Formulės-1“ lenktynių vaizdingumui – juk žiūrovams neįdomu žiūrėti varžybų, kuriose nugali viena ir ta pati komanda, o lenktynės vyksta tik su vienu sustojimu.

„Padangos daugiau neperkaista, todėl praktiškai nesidėvi, - teigė „Ferrari“ vadovas ir technikos direktorius Mattia Binotto. – Visi GP etapai vyksta su vienu sustojimu, o tai kenkia vaizdingumui“.

„Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko buvo dar kategoriškesnis: „Negali būti taip, jog padangos nuspręstų praktiškai viską, - piktinosi austras. – Nesvarbu, kiek gera yra tavo mašina – jei tu nepataikei į padangų darbinės temperatūros diapazoną, tai tu neturi šansų. Mes daugiau negalime panaudoti strategijos, kad galėtumėm padangas išsaugoti geresnės būklės“.

„Pirelli“ pripažįsta, kad padangų konstrukcijos pakeitimas galėjo įtakoti jėgų išsidėstymą, tačiau tvirtina, jog jie tai padarė saugumo sumetimais ir nenori sugrįžti prie senųjų padangų – bent jau šiame sezone.

„Mes pakeitėme padangas saugumo sumetimais ir šiais metais nesiruošiame sugrįžti prie pernykščio varianto, - pareiškė „Pirelli“ lenktynių padalinio vadovas Mario Isola. – Tačiau 2020 metų padangas mes kursime, atsižvelgdami į šių metų patirtį. Ir gali būti, kad pakeisime protektoriaus storį“.

Toks variantas nelabai patinka „Ferrari“ ir „Red Bull“, kadangi tai reiškia, kad į šį sezoną šios komandos turi numoti ranka. Tačiau M. Isola pripažino, kad tikimybė sugrįžti prie pernykštės konstrukcijos vis dėlto yra: „Tam reikia, kad su pakeitimais sutiktų 70 proc. komandų arba FIA oficialiai paprašytų mūsų tai padaryti. Arba dėl saugumo sumetimų“.

Kol kas konsensuso šiuo klausimu nėra. Kai kurios komandos palaiko „Ferrari“ su „Red Bull“ – pavyzdžiui, „Haas“ vadovas Guentheris Steineris nenustoja kartojęs, kad išsiaiškinti su naujųjų padangų elgesiu yra itin sudėtinga. Tačiau, tarkime, „McLaren“ mano, kad jų rezultatai pagerėjo dėl to, kad jie prisitaikė prie naujų padangų ir nenori to atsisakyti.


Komentarai (31)
Tapke1
| 06/09 14:38 Atsakyti
Tai cia praitu metu mersu padangos su kuriomis jie laimejo visas lenktynes kuriuose jos buvo naudojamos. Nenuostabu, kad dominuoja jie siais metais.
Rimvydas Rozenas_2
| 06/09 16:08 Atsakyti
Dar gali užnoret ir pareikalaut kad mersam 100kg balasta užmestu.juk dėl žiurovu
Stinger
| 06/09 18:52 Atsakyti
YZF
06/09 18:39

Kas trukdo FerBuliams pataikyti i darbini diapazona? Ar pataikyti nesigauna? Kaip tik viskas yra priesingai - praeitais metais nemazai buvo etapu kur rezultata nuleme padangos (prastai dirbo) o ne bolido greitis. Si sezona padangos nebera lemiamas faktorius ir netrukdo atsiskleisti pilnam bolido greiciui. MB greiciausi, todel ir laimi. #padaryk #bolida #greitesni

Kaip tik atvirkščiai, didžioji dalis komandų skundžiasi kad šiemet sunkiau pataikyt į darbinį padangų diapazoną. Mersai todėl ir laimi, kad geriausiai susitvarkė su savo važiuokle dar nuo pernai metų antroj pusės, kas tęsiasi ir šiemet. Bet tu hashtagų genijus kaip visada iš #medžio #iškritęs #tiesiai #ant #galvos.
Siurbutis
| 06/09 20:42 Atsakyti
Tas laikrodis saite kur rodo laika iki lenktyniu, tai pievas kaskokias rodo.
kipshas999
| 06/09 16:53 Atsakyti
Rimvydas Rozenas_2
06/09 16:08

Dar gali užnoret ir pareikalaut kad mersam 100kg balasta užmestu.juk dėl žiurovu

Ne,nu kam ten vargšus mersus liest,jiem ir taip sunku išlikt lyderiais, kaiptik FIA reiktu surinkt visa info kas labiausiai tinka mersam tiek padangu konstrukcija tiek kiti dalykai ir reglamente itvirtint tuos dalykus kaip nekeičiamus kokius 20 metų į priekį,visiems F1 žiurovams turbūt labai patiktų tokia "rimta kova" ,hamiltono pasisakymai kaip jis nuvažiavo eilini nuostabų ratą kvaloj ir kaip nerealiai komanda padirbėjo ...ir kaip dar drysta kitos komandos purkštaut kad kažkas butų daroma ne mersedes labui, iš kur tiek naglumo
mariusis
| 06/09 17:25 Atsakyti
kipshas999
06/09 16:53

Ne,nu kam ten vargšus mersus liest,jiem ir taip sunku išlikt lyderiais, kaiptik FIA reiktu surinkt visa info kas labiausiai tinka mersam tiek padangu konstrukcija tiek kiti dalykai ir reglamente itvirtint tuos dalykus kaip nekeičiamus kokius 20 metų į priekį,visiems F1 žiurovams turbūt labai patiktų tokia "rimta kova" ,hamiltono pasisakymai kaip jis nuvažiavo eilini nuostabų ratą kvaloj ir kaip nerealiai komanda padirbėjo ...ir kaip dar drysta kitos komandos purkštaut kad kažkas butų daroma ne mersedes labui, iš kur tiek naglumo

O kam taip baisiai nusišnekėti? Suprantu reikia intrigos ir panašiai, nesiginčyju, bet yra bet.... visiems sąlygos vienodos. Net mclaren susitvarkė su padangom, o dabar paverkė dėl padangų ferma ir rbr ir fsio, viską keičiam viduryje sezono. Ferrari ir rbr dominavimo laikais viską nurengti norėjo ir rengė nuo bulių. Šitie visad pirmi pazirsti dėl visko, nes abugalviai patys sukurti ir galvas pakrapštyti negali. Aišku ir horneriai su helmutais prisideda, nes tiem ir juk reikia nulipdyti jauniausią f1 čempioną. Laukiam biudžetų ribojimo, o vat tada kiek bus ašarų, kai vidutinokai sugebės sukurti geras mašinas, nes ferrari biudžetai ir išmokos didžiausios, o sukurti už tokius kosmosus nieko neišeina, amžini nevykėliai. Išmokos ir biudžetai didžiausi - ašaros taip pat.
YZF
| 06/09 19:55 Atsakyti
maxpower
06/09 19:41

Kas trukdė ankstesniuose sezonuose mersam susitvarkyt su padangom. Ar tik ne pagal jų pageidavimus buvo keičiamos padangos, kai neišėjo niekaip susitvarkyt ? :)

Ta prasme, Mersai per mazai titulu paeme, todel Pirelli atsizvelge i ju, vargsu, reikalavimus ir padare geresnes padangas kad jie geriau vaziuotu?

Visi skundesi ankstesniais metais kaip padangos nelaiko, kaip reikia pilotams jas pastoviai taupyti, kaip jos perkaista ir t.t. Visiems, ne tik Mersams. Tai dabar padare padangas tokias kad 'sesk broli ir mink gaza'. Gali spausti kiek nori (kura aisku vistiek reikia pataupyti) ir problemu nera, ir greiciausi nugali. Tai kame parkes? Ar visgi dabartines padangos blogos nes Ferrari nelaimi? Va jeigu laimetu, tai tada jos butu geros, gerai laikancios ir puikiai pagamintos.
kart
| 06/09 20:11 Atsakyti
Klepsidra
06/09 19:55

kai uzaugsi, gal suprasi, kad ne vieno cempionato dar nelaimejo padangos, aero, pakaba ar motoras atskirai

Helmutas ta ir sako, bet tau jau puse metu nedaeina apie ka jis kalba.
dede seimas
| 06/09 14:10 Atsakyti
padarytu privaloma pravaziuoti su visai misiniai (3) ir nemaziau nei tarkim 15% su vienos sudeties tai taktikos ivairove butu didziule ir tikimybe, jog vieni vaziuotu labai letom kiti greitom taip pat padidetu kas leistu atlikti lenkimu ir tuo paciu nereiktu tu padangu taupyti visiskai daugumoje etapu
CBRV
| 06/09 14:32 Atsakyti
beje, naujas padangas bande visi vienodai, na gal Ferari truputi daugiau, tegu nesiskundzia....
×

TOP naujienos