„Ferrari“ ir „Red Bull“ nori susigrąžinti pernykštes padangas

„Ferrari“ ir „Red Bull“ nori susigrąžinti pernykštes padangas
logo 2019 Birželio 09 d. 13:32, Pexels

Kodėl šiame sezone dominuoja „Mercedes“, yra daugybė priežasčių, tačiau „Ferrari“ ir „Red Bull“ yra įsitikinę, kad viena iš svarbiausių – pakitusi padangų struktūra. Šiais metais „Formulėje-1“ yra naudojamos padangos su kur kas plonesniu darbiniu sluoksniu – jų nuomone, tai atsiliepė jėgų pasiskirstymui peletone.

Paskutiniais metais „Mercedes“ turėdavo sunkumų su padangomis – jos labai dažnai perkaisdavo. „Ferrari“ ir „Red Bull“ tokių problemų neturėdavo ir vien dėl to jiems dažnokai pavykdavo stoti į kovą su vokiečių komanda, net nežiūrint į „sidabrinių strėlių“ techninį pranašumą. Tačiau dabar viskas pasikeitė.

Kur kas plonesnis ir paprastesnis padangų darbinis sluoksnis leido „Mercedes“ visiškai išspręsti padangų perkaitimo problemą – tokias padangas yra sunkiau įšildyti, be to, jų darbinės temperatūros diapazonas pasislinko į kur kas aukštesnę sritį ir dabar apie perkaitimą iš viso negalvojama. Tai leidžia „Mercedes“ visiškai išnaudoti padangų potencialą, kadangi kol jos yra optimaliame temperatūros diapazone, jų dėvėjimasis yra labai mažas.

Iš kitos pusės, „Ferrari“ bei „Red Bull“ mašinos pastaraisiais metais su padangomis elgdavosi kur kas taupiau, o tai atverdavo šioms ekipoms strategijų įvairovę. Tačiau dabar būtent dėl to šios komandos kenčia – visų pirma, įšildyti padangas ir palaikyti jų darbinę temperatūrą yra kur kas sudėtingiau, antra, įgauti taktinį pranašumą, stengiantis pataupyti padangas, dabar praktiškai neįmanoma.

Todėl „Ferrari“ ir „Red Bull“ reikalauja, kad kuo greičiau į čempionatą būtų sugrąžintos pernykštės padangos. Šios ekipos pabrėžia, kad dabartinė situacija yra kenksminga ne tik joms, bet ir kenkia „Formulės-1“ lenktynių vaizdingumui – juk žiūrovams neįdomu žiūrėti varžybų, kuriose nugali viena ir ta pati komanda, o lenktynės vyksta tik su vienu sustojimu.

„Padangos daugiau neperkaista, todėl praktiškai nesidėvi, - teigė „Ferrari“ vadovas ir technikos direktorius Mattia Binotto. – Visi GP etapai vyksta su vienu sustojimu, o tai kenkia vaizdingumui“.

„Red Bull“ konsultantas Helmutas Marko buvo dar kategoriškesnis: „Negali būti taip, jog padangos nuspręstų praktiškai viską, - piktinosi austras. – Nesvarbu, kiek gera yra tavo mašina – jei tu nepataikei į padangų darbinės temperatūros diapazoną, tai tu neturi šansų. Mes daugiau negalime panaudoti strategijos, kad galėtumėm padangas išsaugoti geresnės būklės“.

„Pirelli“ pripažįsta, kad padangų konstrukcijos pakeitimas galėjo įtakoti jėgų išsidėstymą, tačiau tvirtina, jog jie tai padarė saugumo sumetimais ir nenori sugrįžti prie senųjų padangų – bent jau šiame sezone.

„Mes pakeitėme padangas saugumo sumetimais ir šiais metais nesiruošiame sugrįžti prie pernykščio varianto, - pareiškė „Pirelli“ lenktynių padalinio vadovas Mario Isola. – Tačiau 2020 metų padangas mes kursime, atsižvelgdami į šių metų patirtį. Ir gali būti, kad pakeisime protektoriaus storį“.

Toks variantas nelabai patinka „Ferrari“ ir „Red Bull“, kadangi tai reiškia, kad į šį sezoną šios komandos turi numoti ranka. Tačiau M. Isola pripažino, kad tikimybė sugrįžti prie pernykštės konstrukcijos vis dėlto yra: „Tam reikia, kad su pakeitimais sutiktų 70 proc. komandų arba FIA oficialiai paprašytų mūsų tai padaryti. Arba dėl saugumo sumetimų“.

Kol kas konsensuso šiuo klausimu nėra. Kai kurios komandos palaiko „Ferrari“ su „Red Bull“ – pavyzdžiui, „Haas“ vadovas Guentheris Steineris nenustoja kartojęs, kad išsiaiškinti su naujųjų padangų elgesiu yra itin sudėtinga. Tačiau, tarkime, „McLaren“ mano, kad jų rezultatai pagerėjo dėl to, kad jie prisitaikė prie naujų padangų ir nenori to atsisakyti.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794