„Ferrari“ nustatė priežastį, kodėl sugedo C. Leclerco variklis

„Ferrari“ nustatė priežastį, kodėl sugedo C. Leclerco variklis
logo 2023 Kovo 07 d. 20:38, Ferrari

Po pirmųjų lenktynių, kurios „Ferrari“ lenktynininkui Charlesui Leclercui baigėsi gedimu 40-tame lenktynių rate, Maranele buvo atlikta analizė, kuri nustatė gedimo priežastis.

Apskritai, savaitgalis Bahreine „Ferrari“ komandai tapo šaltu dušu. Po neblogos kvalifikacijos C. Leclercas pretendavo lenktynėse į trečią vietą, o jo partneris apskritai liko be podiumo vietos, į priekį praleidęs Fernando Alonso su „Aston Martin“.

Suprantama, kad po tokio pasirodymo reikia padaryti išvadas. Visų pirma komandai reikėjo nustatyti, kodėl sugedo Leclerco mašina – juk tai buvo pirmasis gedimas, atsitikęs su SF-23 bolidu.

Iš pradžių buvo teigiama, kad Charleso bolide sustreikavo elektros sistema. Tiksliau – sugedo variklio valdymo kontrolinis blokas.

Tai įvyko po to, kad monakiečio automobilyje ryte buvo pakeista hibridinės sistemos baterija. Kartu su ja, neva saugumo sumetimais, buvo pakeistas ir variklio elektroninis blokas. Tačiau tai neapsaugojo nuo nemalonumų. Galima sakyti, kad visa tai tik pagilino problemas.

Tačiau sudegęs blokas buvo tik gedimo pasekmė, o ne jo priežastis.

Šaltiniai Maranele papasakojo, kas gedimo esmė buvo laidų pynėje. Tikriausiai, dėl stiprios vibracijos ir aukštos temperatūros laidų sujungime įvyko trumpinimas.

Verta priminti, kad F-1 sirgaliai su dideliu stažu prisimena: „Ferrari“ istorijoje buvo gana ilgas periodas, kai komanda slėpdavo realias gedimų priežastis ir aiškindavo laidų trumpinimu viską, kas tik įmanoma. Bet šįkart, atrodo, iš tikrųjų kalti buvo laidai.

Dabar mechanikams teks nuardyti visas laidų pynes ir įdėmiai jas ištirti, kad būtų nustatyta tiksli izoliacijos pažeidimo vieta ir suprasti, kokios priežastys tai sukėlė.

Be to, neatmestina, kad galėjo būti ir žmogiškoji klaida surenkant bolidą. Mat problema iškilo tik Leclerco mašinoje, tuo tarpu kai Sainzo SF-23 veikė sklandžiai visas tris GP dienas.

Suprantama, kad pynę geriausiai pakeisti visą apskritai. F-1 komandos elgiasi būtent taip, tai paprasčiau, nei keisti atskirus laidus. Tačiau svarbu žinoti, kur buvo gedimo židinys. Jei surinkti vėl viską iš naujo, o laidai vis tiek trumpins, tai nieko gero nebus.

Sezono bėgyje be baudų galima panaudoti tik du elektronikos valdymo blokus. Pradedant trečiuoju, pilotas gaus starto pozicijų baudas. Ir jei naują  elektroninį bloką Leclerco bolide reikės montuoti jau Džedoje, sezono pradžia „Ferrari“ komandai gali būti rimtai sugadinta.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794