„Ferrari“ priekinio sparno problema

„Ferrari“ priekinio sparno problema
logo 2006 Kovo 20 d. 09:51, Ferrari
Pateikiame išsamesnę informaciją apie kontraversišką „Ferrari“ bolidų priekinio sparno konstrukcija, kurios elementų lankstumas akivaizdžiai buvo matomas Malaizijos GP kvalifikacijos TV transliacijų metu.
„Ferrari“ varžovai vaizdo įraše įžiūrėjo, kad važiuojant didelio greičiu pasisuka viršutiniai priekinio sparno elementai, besitęsiantys nuo sparno kraštų iki nosies, arba juda visa priekinio sparno konstrukcija. Tiek viena, tiek kita neatitinka dabartinių „Formulės-1“ taisyklių dvasios, be to, tai gali neatitikti ir FIA atliekamų priekinio sparno nuokrypio, esant dideliam spaudimui, bandymų.
Priekinio sparno ar kai kurių jo elementų lankstumas suteikia prispaudžiamąją galią važiuojant lėtai, tuo tarpu padidinus greitį sumažina pasipriešinimą orui ir leidžia pasiekti didesnį greitį tiesiosiose.

TV transliacijos metu buvo matomas akivaizdus priekinio sparno viršutinių elementų judėjimas lyginant su bolido nosies pozicija – tarpas tarp elementų ir nosies, šokinėjant ant kelkraščių bei važiuojant dideliu greičiu, matomai padidėdavo (žr. iliustraciją). „Ferrari“ viršutiniai priekinio sparno elementai prie bolido nosies yra tvirtinami smaigais, kurie leidžia kisti tarpui tarp elemento ir nosies kraštų.
Šis priekinio sparno viršutinių elementų judėjimas gali būti paaiškintas dviem būdais: arba šie elementai didėjant greičiui pasisuka, arba visas priekinis sparnas šonuose palinksta žemyn (žr. iliustraciją). Tiek viena, tiek kita duoda naudos visai bolido aerodinamikai dėl anksčiau išvardintų priežasčių.
Tiesa, juda ne vien „Ferrari“ komandos priekinis sparnas, bet ir kai kurių kitų ekipų aerodinaminiai elementai. „Formulės-1“ komandos bando įrodyti, jog „Ferrari“ aerodinamika neatitinka taisyklių dvasios ir Tarptautinė automobilių federacija (FIA) panašias konstrukcijas turėtų uždrausti.
Dabartinės taisyklės draudžia naudoti judančius ar prastai pritvirtintus aerodinaminius elementus, tačiau jų lankstumą tikrina atsparumo spaudimui bandymais, kurie, pasak komandų, yra atgyvenę ir nebetinka naujų aerodinamikos idėjų tikrinimams.
FIA sprendimas dėl lanksčių priekinių sparnų konstrukcijų naudojimo turėtų paaiškėti iki kito „Formulės-1“ čempionato etapo Australijoje, kuris įvyks po dviejų savaičių.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983