FIA įvardys finansinio biudžeto pažeidėjus (11)

FIA įvardys finansinio biudžeto pažeidėjus
logo 2022 Rugsėjo 30 d. 13:39, Pirelli

Vokiečių „Auto Motor und Sport“ duomenimis, kitą savaitę FIA paskelbs finansinio audito rezultatus per 2021 metų sezoną, kai pirmą kartą buvo taikomi komandų biudžetų limitai. Yra kalbama, kad dvi komandos pažeidė numatytą 147,4 mln. JAV dolerių limitą, beje, viena iš komandų – gana smarkiai. Sklando kalbos, kad tai yra „Red Bull“ ir „Aston Martin“.

Austrų koncerno komanda šių kalbų kol kas niekaip nekomentuoja, o štai „Aston Martin“ išplatino trumpą pranešimą: „Mūsų komanda pateikė 2021 m. biudžeto ataskaitą. Mes jį aptarinėjame su FIA ir laukiame jų patvirtinimo. Finansiniame reglamente numatytos sankcijos už didelį biudžeto viršijimą – daugiau nei 5 procentais. Komandos pažeidėjo gali laukti arba taškų atėmimas, arba biudžeto sumažinimas kitiems metams“.

FIA neturi kito pasirinkimo. Federacija privalo paviešinti bet kokį pažeidimą. Numatyto biudžeto limito viršijimas – toks pats rimtas pažeidimas kaip ir nepakankamas bolido svoris arba per didelis degalų sunaudojimas. Visi panašūs pažeidimai gali sukelti nemenką skandalą.

Baudų sistemos už finansinius pažeidimus nėra. Pagal reglamentą, pažeidimas iki 5 mln. dolerių yra laikomas nežymiu pažeidimu – nusikaltusi komanda gali būti nubausta finansine bauda, nors „Mercedes“ ir „Ferrari“ kalba, kad papildomų 5 mln. dolerių išleidimas gali duoti bolido pagreitėjimą po 0,5 sek. kiekviename rate.

Bet kurios komandos, kuri viršys biudžeto limitą daugiau kaip 5 mln. dolerių, laukia kur kas rimtesnės sankcijos – gali būti atimti uždirbti taškai arba sumažintas biudžetas kitam sezonui tokia suma, kokiu dydžiu buvo viršytas limitas.

Komandos puikiai žino, kas kiek kainuoja. „Mercedes“ ir „Ferrari“ skaičiavimais, „Red Bull“ komanda viršijo limitus ne tik 2021 metais, bet ir šiame sezone. Štai kodėl lengvesnė „Red Bull“ važiuoklė, matyt, šiais metais daugiau nebus naudojama.

Jei paaiškės, kad 2021 metais „Red Bull“ išleido per daug pinigų, „Mercedes“ gali pareikalauti rimtų sankcijų. Pernai metų Konstruktorių taurės laimėtojai ir taip mano, kad pernai iš jų pavogė titulą Abu Dabyje dėl pirmalaikio saugos automobilio pasitraukimo iš trasos. Bet jei paaiškės, kad varžovai dar turėjo ir nesąžiningą techninį pranašumą, tai gali tapti paskutiniu kantrybės lašu.

„Ferrari“ yra pasipiktinę dar ir tuo, kad smarkus biudžeto limito viršijimas iš „Red Bull“ pusės dar buvo įvykdytas ir dėl to, kad išlaidos buvo skiriamos ne tik 2021 m. mašinos modernizacijai, bet ir konstruojant 2022 m. bolidą, o tai paaiškina puikią šios komandos sportinę formą šio sezono pradžioje. Išeina, kad bet kuris finansinio biudžeto pažeidėjas gauna dvigubą pranašumą – tais metais, kaip buvo pažeistas limitas ir ateinančiais metais.

„Red Bull“ konkurentai tvirtina, kad jų duomenimis, RB18 modernizacija šiemet niekaip negalėjo sutilpti į biudžeto rėmus. Jų skaičiavimais, mašinos atnaujinimui šiemet „Red Bull“ išleido gerokai daugiau, nei buvo galima pagal taisykles.

Tuo tarpu „Ferrari“ nutarė nenaudoti naujo bolido dugno Singapūre. „Tam mes paprasčiausiai neturime pinigų, - gailisi „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto.

„Mercedes“ susilaiko nuo automobilio tobulinimo dėl tos pačios priežasties. Paskutiniai jų finansiniai rezervai buvo panaudoti atnaujinimams, kurie pasirodys etape Ostine.

Kalbama, kad FIA auditoriai iš pradžių nerado jokių pažeidimų, bet vėliau darbuotojai, kurie perėjo iš vienos komandos į kitą, savo naujiems bosams papasakojo kaip jų buvusi komanda skaičiuodavo savo išlaidas ir kokiomis sąlygomis būdavo gaminamos atsarginės detalės. „Red Bull“ į auditorių akiratį pateko tik iš antro karto.

FIA laukia labai rimtas išbandymas. Komandos, kurios paiso limitų, reikalauja visiško skaidrumo ir griežtų sankcijų pažeidėjams. Jos taip pat nori itin operatyvaus audito ateityje, nes jei apie pažeidimus paaiškėja tik kitų metų spalio mėnesį, pažeidėjas jau spėja gauti dvigubą naudą.

Jei FIA nesiims jokių priemonių, tai bus apskritai palaidota biudžetų ribojimų idėja, tačiau federacijai reikės kažkaip išvengti scenarijaus, kad 2021 metų čempionato rezultatai nebūtų peržiūrėti iš naujo.

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2023 sezono taškai: 759
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau
Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team
Komanda: Aston Martin Aramco Cognizant Formula One Team 2023 sezono taškai: 55
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: AMR22
Plačiau


Komentarai (11)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
parte
IP: 71bc13b | 10/01 08:45 Atsakyti
FIA pareiske, kad pasirodžiusi informacija yra spėlionės, o kaltinimai dėl komandų biudžetų nevykdymo vadinami nepagrįstais.
TadasE
IP: 5d68ef6 | 09/30 22:48 Atsakyti
mariusis
09/30 20:47

Viskas pasibaigs susitarimas už uždarų durų kaip su ferrari, gi ho... skaityti daugiau

Dabar jau ne taip lengva grasinti, kai turi 2026 varikli ant savo stendo. Ka su tuo varikliu daryti? Dovanoti konkurentams ar susikisti kur nesueina? :D O be to, dabar jau yra eile uz duru, kurie ir laukia tokios progos, kad atsilaisvintu vietele. Tas pats Porshe mielai viska perimtu uz simbolinius pinigus, jeigu jau skelbi, kad iseini
mariusis
IP: 4807ddd | 09/30 20:47 Atsakyti
Viskas pasibaigs susitarimas už uždarų durų kaip su ferrari, gi hornis pagrasins, kad pasitrauks iš f1 😀
Lunatik
IP: 0a1696f | 09/30 17:31 Atsakyti
Jeigu pasitvirtins ir dar žymiai viršyta tai 100% sintetinis kaip gariunska maikute
Bloodrage
IP: 097cb19 | 09/30 17:10 Atsakyti
tp
09/30 14:08

1. Taškų atėmimas greičiausiai būtų atliekamas tik iš konstrukt... skaityti daugiau

Kad ne tik bausmes nenumatytos, bet panasu kad FIA nera net dorai uzbreze linijos, kas skaitosi kaip biudzeto naudojimas o kas ne. Taigi, daug triuksmo del nieko.
tp
IP: 0f127ea | 09/30 14:53 Atsakyti
Kumpis1
09/30 14:28

Komandos daugiau pinigu gauna už konstruktorių laimėjimą. Kaip pa... skaityti daugiau

Marketingas sudaro didžiausią dalį komandos pajamų.
Swaggy
IP: ba9328f | 09/30 14:39 Atsakyti
tp
09/30 14:08

1. Taškų atėmimas greičiausiai būtų atliekamas tik iš konstrukt... skaityti daugiau

Esmė tame, kad FIA pro pirštus į tokį dalyką negalės pažiūrėti (jei jis pasitvirtins) vien tik dėl kitų 8 komandų kurios sugebėjo sąžiningai prižiūrėti savo biudžetą ir lenktyniauti.. Didelė piniginė bauda turės but kaip bonusas, po to jau kaip sankcijos 2023 metams arba diskvalifikacijos iš 2021 abiejų ar vieno čempionato turėtų būti aptarta..
Kumpis1
IP: a9e0873 | 09/30 14:28 Atsakyti
tp
09/30 14:08

1. Taškų atėmimas greičiausiai būtų atliekamas tik iš konstrukt... skaityti daugiau

Komandos daugiau pinigu gauna už konstruktorių laimėjimą. Kaip pačiai komandai už WDC piloto nelabai ką negauna, išskyrus marketingą.
tp
IP: 0f127ea | 09/30 14:08 Atsakyti
1. Taškų atėmimas greičiausiai būtų atliekamas tik iš konstruktorių įskaitos, lenktyininkai liks nenubausti. Gal komandoms neapsimokės laikytis lubų, jei gali geriau dėl WDC pakovoti ir dar daugelį lenktynių laimėt.
2. Piniginės baudos - please.. Tikrai neduos baudos, dėl kurios neapsimokėtų to pakartoti.
3. Kitų metų lubų sumažinimas - please.. Nesilaikiau vieną kartą, nesilaikysiu ir kitą..

Nesuvokiu, kaip gali būti nenumatytos bausmės? Nustatai ramiai diskvalifikaciją iš sezono ir žinai kad niekas neišsi...isinės
Swaggy
IP: ba9328f | 09/30 13:54 Atsakyti
Smh...
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas