FIA keis taisykles?

FIA keis taisykles?
logo 2004 Balandžio 08 d. 22:18
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Maxas Mosley šiandien pareiškė, kad yra susirūpinęs gerokai išaugusiu greičiu „Formulėje-1“ ir dar šio sezono eigoje gali pakeisti taisykles.
„Mes labai atsargiai svarstome galimybes sumažinti bolidų greitį, pasinaudodami savo turimomis galiomis pagal Konkordo susitarimą (sutartis tarp lenktynių organizatorių, FIA, „Formulės-1“ komercinių teisių savininkų ir komandų, – red. past.). Jei mes nuspręsime, kad bolidai yra pernelyg greiti, galėsime komandų paprašyti sudaryti techninę grupę, kuri ieškotų sprendimo, kaip sulėtinti lenktynių tempą. Jie tai turės padaryti per ribotą laiko tarpą (manoma, per du mėnesius, – red. past.). Jei sprendimo grupė nepriims, mes turėsime teisę keisti taisykles savo nuožiūra. Tai galime padaryti dar nesibaigus sezonui“, – pareiškė Maxas Mosley.
„Manau, įtakos padidėjusiam greičiui turi padangos, kitoks kuro kiekis variklių bakuose. Galbūt mes baiminamės be reikalo, tačiau mums atrodo, kad turime kažko imtis. Komandos mums suteikė didelį kiekį tikslių duomenų. Todėl mes galime labai tiksliai palyginti greičius, konkrečiau – greičius greituose posūkiuose, su tais, kurie buvo prieš metus“, – pridūrė jis.
Jei FIA nuspręs, kad bolidai yra per greiti, ir lieps komandoms sudaryti techninę grupę nagrinėti šiai problemai, labai abejotina, kad ši priims sprendimą. To priežastis labai paprasta – „Formulės-1“ komandos beveik niekada nesugeba priimti bendrų sprendimų, nes tam būtinas visiškas pritarimas, o daugumos principas čia negalioja.
Kokių priemonių tada imtųsi FIA? Norint sumažinti greitį posūkiuose, greičiausiai būtų pasirinktas vienas iš šių variantų:
Sumažinti leistiną medinės plokštelės, esančios po bolido dugnu, storį. Komandos tokiu atveju turėtų bolidą kilstelėti kiek aukščiau, o tai privestų prie pakabos geometrijos pergalvojimo;
Padidinti griovelių padangose skaičių. Padangų kompanijos tokiu atveju turėtų sukurti naujus padangų modelius;
Pakeisti techninius reikalavimus varikliui nauja formuluote: tūris – 2,4 litro, agregatas – V8. Manoma, kad toks pakeitimas nebūtų įvestas anksčiau 2006 m.
FIA turės pasiūlyti komandoms tris alternatyvius sprendimus, iš kurių šios privalės pasirinkti vieną.
Tai, kad greičiai „Formulėje-1“ per metus išaugo, liudija faktas, jog „Ferrari“ pilotas Michaelio Schumacherio pergalingame rate Malaizijos GP kvalifikacijoje buvo net keturiomis sekundėmis greitesnis nei prieš metus ratą įveikė to paties etapo kvalifikacijos nugalėtojas „Renault“ pilotas Fernando Alonso.
Tačiau ar iš tiesų FIA rūpinasi lenktynininkų saugumu? Gal planuojami pakeitimai tėra dar vienas būdas išvengti „Ferrari“ dominavimo šiame sporte?..


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794