FIA kontroliuos variklio darbo režimus

FIA kontroliuos variklio darbo režimus
logo 2018 Balandžio 25 d. 06:00, FIA

Ankstesniais metais komandos naudodavo išmetamąsias dujas bolido aerodinaminiam efektyvumui padidinti, tačiau FIA uždraudė naudoti vadinamąjį „Išmetamąjį difuzorių“. 2018 metais „Renault“ surado išeitį iš situacijos, nukreipdama dalį išmetamųjų dujų ant galinio sparno elementų.

Formaliai toks sprendimas nepažeidžia taisyklių, bet FIA nenusileido dėl savo pozicijos. Prieš Azerbaidžano GP etapą FIA techninis delegatas Nicolas Tombazis išsiuntinėjo komandos laišką, dar kartą primindamas, kad negalima naudoti įvairių variklio režimų, padidinančių prispaudžiamąją jėgą posūkiuose stiprinant išmetamųjų dujų srautą.

„Mes neleisime naudoti variklio darbo režimus, kurie yra specialiai skiriami didinti išmetamųjų dujų srautą, - sakoma Tombazio laiške. – Tokie režimai gali būti susiję su turbinos perleidžiamojo vožtuvo specifinėmis darbo sąlygomis, kai vožtuvas perleidžia išmetamąsias dujas per cilindrus. Mes nemanome, kad galima paprastai praktiškai parašyti taisyklę, pakankamai pilnai atspindinčią mūsų situacijos supratimą, todėl mes esame pasirengę kontroliuoti variklio darbo režimą kiekvienu konkrečiu atveju – ir pateikti komandoms informaciją, kad jos neišeitų iš leidžiamų rėmų.

Nors šis sprendimas nepilnai mus tenkina, mes manome, kad tai yra geriausias būdas sprendžiant situaciją 2018 metais, juo labiau, kad pasekmės, bet kokiu atveju, nėra didelės.

Vienu iš 2014 metų reglamento tikslų buvo visam laikui pašalinti išmetamųjų dujų įtaką mašinos aerodinaminėms charakteristikoms. Ir nors iš esmės tikslas buvo pasiektas, tačiau 2017 metų reglamentas sugrąžino prispaudžiamosios jėgos didinimo efektą galiniame sparne nuo išmetamųjų dujų dėl to, kad galinis sparnas yra montuojamas pakankamai žemai. Akivaizdu, kad efektas dabar yra mažesnis, nei tai buvo 2011-2013 metais, bet vis vien lieka nepagedaujamas.

Kai dėl išmetamojo vamzdžio montavimo aukščio, tai mes leidžiame bet kokį jo išdėstymą, jei tai atitinka reglamentą. Kiekvienos komandos teisė yra konstruoti bolidą taip, kad būtų didinamas jo efektyvumas, jei pasiūlyti sprendimai yra reglamento rėmuose.

2019 metais mes bandysime išspręsti problemą reglamentuodami išmetimo sistemos padėtį. Šis klausimas buvo svarstomas Techninės grupės posėdyje, bet mes nemanome, kad sprendimas jau surastas, todėl tęsime šios temos svarstymą kitame Techninės grupės posėdyje ir pabandysime surasti tokią išmetamosios sistemos padėtį, kuri neturės didelės įtakos aerodinamikai. Tokiu būdu tada nereikės tikrinti variklio darbo režimų“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983