FIA nori standartizuoti kontrolinę žymę

FIA nori standartizuoti kontrolinę žymę
logo 2023 Gruodžio 10 d. 14:43

FIA yra susirūpinusi tuo, kad „Formulės-1“ dabartinės kartos bolidai turi labai žemą prošvaisą ir žada ateityje standartizuoti kontrolinę žymę, kuri yra tvirtinama prie automobilio dugno.

Lewisas Hamiltonas ir Charlesas Leclercas dėl per didelio kontrolinės žymės susidėvėjimo „Mercedes“ ir „Ferrari“ boliduose buvo diskvalifikuoti po JAV GP etapo šiais metais.

Abiem atvejais žymės susidėvėjimas viršijo normą, kuri yra numatyta techniniame reglamente, nors tą savaitgalį būta ir papildomų faktorių, turėjusių tam įtakos: kadangi Ostine šeštadienį vyko sprinto lenktynės, todėl bolidai į uždarą parką buvo pastatyti dar penktadienį, t. y. anksčiau nei įprasta, todėl komandos negalėjo atlikti jokių reguliavimo darbų, o trasa Teksaso valstijoje pasižymi gana nelygiu dangos paviršiumi.

Jau tada FIA buvo kritikuojama už tai, kad techninė inspekcija buvo atliekama pasirinktinai, o Hamiltonas užsiminė, kad ir kitų komandų mašinos galėjo neatitikti techninio reglamento, tačiau jos nebuvo tikrinamos.

Niekas nežino, ar septyniskart pasaulio čempiono teiginiai atitiko tikrovę, tačiau federacijos techniniai ekspertai turi priėjimą prie absoliučiai visų komandų telemetrijos duomenų, gaunamų iš bolidų, nes visuose automobiliuose yra sumontuoti specialūs jutikliai, fiksuojantys važiuoklės vertikalaus svyravimo duomenis ir visus bolido dugno kontaktus su trasos paviršiumi. Taigi, FIA turi galimybę pakankamai tiksliai nustatyti, kuriuose boliduose prošvaisa sureguliuota taip, kad dugno kontrolinė žymė dėvisi per daug.

Beje, visi supranta, jog komandos vienu ar kitu būdu imasi įvairiausių gudrybių greičio pranašumui įgauti ir automobilių sporte tai yra dažna praktika. Retsykiais tai viršija leidžiamas ribas, ypač jei komandos galvoja, kad šansai juos pagauti būna gana nedideli.

Bet tada atsiranda kitokio pobūdžio problemų: jei prošvaisa būna per žema, tai mašina, dugnu kabinanti asfaltą, gali būti destabilizuota ant dangos nelygumų ir visa tai gali baigtis avarija, kaip buvo Lando Norriso „McLaren“ atveju Las Vegase.

„Jei svarstysime apskritai, tai mes privalome garantuoti, kad trasose nebūtų nieko pašalinio, kas turėtų neigiamų pasekmių, - sakė FIA vienviečių automobilių lenktynių direktorius Nicholas Tombazis. - Riba tarp to, ką turi užtikrinti trasos šeimininkai ir to, ką turi išsiaiškinti pačios komandos prieš lenktynes, yra labai plona. Dažniausiai pačios komandos turi padidinti klirensą.

Suprantama, kad mes dirbame su trasų savininkais ir stengiamės pasiekti kuo geresnių sąlygų. Tačiau ar visada prošvaisos būna tinkamos?

Mes norėtumėm kiek aukštesnio klirenso, tačiau boliduose su žemės efektu viskas geriau dirba, kai klirensas yra žemesnis. Nemanau, kad šį ypatumą galima būtų kaip nors pakeisti“.

Kyla klausimas, ar nevertėtų FIA įvesti griežtesnių standartų šioje srityje ir tada viskas, kas susiję su dugno kontroline žyme ir prošvaisa, būtų vienoda, o tai iš karto panaikintų daug klausimų. Juo labiau, kad dabar daugeliu atveju techninis reglamentas numato gana griežtus parametrus.

„Mes bandėme įvesti standartines kontrolines žymes, - aiškino N. Tombazis. - Bet reikia suprasti, kad kai mes norime ką nors pakeisti, reikia pereiti visas procedūras ir visos komandos turi tam pritarti.

Kartai mes negauname reikiamos paramos. Todėl tikimės, kad iki 2026 metų mes supaprastinsime šią važiuoklės sritį naujame techniniame reglamente.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983