FIA pripažino, kad šiemet buvo persistengta sportininkams rodant juodą/oranžinę vėliavą.
Minėtoji vėliava yra rodoma lenktynininkams, kai teisėjai nusprendžia, kad sportininko automobilis turi pavojingų struktūrinių pažeidimų, tad būtina atlikti sustojimą techninio aptarnavimo zonoje.
„Haas“ lenktynininkui Kevinui Magnussenui tokia vėliava dėl apgadinto priekinio automobilio sparno šiemet buvo parodyta tris kartus - Kanadoje, Vengrijoje ir Singapūre surengtose lenktynėse. Tiek komanda, tiek pats sportininkas teigė, kad teisėjai persistengė rodydami tokią vėliavą, nes padaryta žala nekėlė didelio pavojaus.
Daug diskusijų kilo po JAV GP, kai Ostine surengtose lenktynėse Fernando Alonso tęsė pasirodymą su apgadintu automobiliu, bet jam taip ir nebuvo parodyta juoda/oranžinė vėliava.
FIA technikos skyriaus vadovo Nikolaso Tombazio teigimu, į tam tikras situacijas imta perdėtai reaguoti po lenktynių Azerbaidžane, kai į trasą po sustojimo buvo išleistas Yuki Tsunoda su tinkamai neveikiančia DRS ir netvarkingu galiniu sparnu.
„Mes peržiūrėjome kriterijus, susijusius su juoda/oranžine vėliava, po Meksikos GP“, - pasakojo specialistas.
„Viską išanalizavome ir persistengėme truputi. Viskas prasidėjo nuo situacijos Baku. Kur į trasą buvo išleistas Yuki Tsunodos automobilis su tinkamai nefunkcionuojančiu galiniu sparnu. Tai buvo didelė rizika. Ten mes suklydome.“
„Manau, kad būtent po to buvo persistengta reaguojant, kai trasoje važiuodavo apgadinti automobiliai. Nors galimybių ribos ir nebuvo peržengtos, sakykime taip, sportininkams buvo rodoma juoda/oranžinė vėliava. Tad pasukome netinkama kryptimi. Ir tik po lenktynių JAV atlikome tam tikras korekcijas.“
N. Tombazis pridūrė, kad varžybų metu yra gana sunku tinkamai įvertinti automobiliui padarytą žalą.
„Tai sunku. Mes vis dar rodytumėme juodą/oranžinę vėliavą, jei matytume, kad automobilis yra stipriai apgadintas. Pavyzdžiui Lewisui Hamiltonui Singapūre, kai jo priekinis sparnas lietė asfalto dangą. Bet 99 proc. atvejų komandos pačios pakviečia sportininkus sustojimui, todėl FIA įsikišimas nėra būtinas. Bet mes neturėtume rodyti vėliavos dėl klibančio priekinio sparno elemento.“
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |