FIA raginama keisti kvalifikacijos taisykles

FIA raginama keisti kvalifikacijos taisykles
logo 2008 Kovo 23 d. 14:11, Ferrari
Po neitin sklandžios Malaizijos GP kvalifikacijos pabaigos pasigirdo nemažai raginimų Tarptautinei automobilių federacijai (FIA) kuo greičiau imtis priemonių keičiant „Formulės-1“ taisykles.
Trečiojoje kvalifikacijos dalies pabaigoje du lenktynininkai – Nickas Heidfeldas iš „BMW Sauber“ ir Fernando Alonso iš „Renault“ – važiavo greituosius ratus, kai tuo tarpu likusieji taupydami degalus trasa važiavo itin lėtai.
Rezultatus mėginę pagerinti sportininkai trasa važiavo beveik 300 km/h greičiu, tuo tarpu baigę savo pasirodymą į garažus traukė vos 60-80 km/h greičiu.
Tiek N. Heidfeldas, tiek F. Alonso po kvalifikacijos skundėsi, kad lėtai važiavę sportininkai kėlė pavojų ir kainavo brangaus laiko. Du lenktynininkai, Heikki Kovalainenas ir Lewisas Hamiltonas, abu iš „McLaren“, už trukdymą varžovams buvo nubausti starto penkiomis pozicijomis žemiau iškovotosios kvalifikacijoje bauda.
Vis dėlto, panašu, jog vien tik tuo ši nemaloni situacija nesibaigs ir greitai pamiršta nebus, mat ne vienas „Formulės-1“ pasaulio atstovas paragino kuo greičiau keisti taisykles tam, kad tokių atveju būtų išvengta ateityje.
„Kai tai dariau, nesijaučiau saugiai. Ne tik dėl kitų lenktynininkų, bet ir dėl savęs“, - teigė „BMW Sauber“ lenktynininkas Robertas Kubica.
„Čia gana lengva pasitraukti iš trajektorijos ir netrukdyti kitiems. Tai labai plati trasa, gana geras matomumas. Tačiau jei kažkas panašaus nutiktų ten, kur yra įkalnių bei prasto matomumo zonų, tai būtų gana pavojinga“, - neslėpė nuogąstavimų lenkas.
„Važiuodami į starto rikiuotę turime laiko limitą, ir būtų geriau, jei ta pati taisyklė galiotų ir kvalifikacijoje“, - pridūrė jis.
Susirūpinimo šia situacija neslėpė ir „Honda“ komandos vadovas Rossas Brawnas. Britas taip pat pasiūlė riboti laiką, per kurį greituosius ratus kvalifikacijoje įveikę lenktynininkai turėtų sugrįžti į boksus.
„Tai juk neatrodė labai gražiai, ar ne? Galbūt mums reikėtų geriau pagalvoti apie (kvalifikacijos – red. past.) formatą, ir ieškoti būdų ateityje užkirsti kelią tokioms situacijoms“, - kalbėjo R. Brawnas.
„Žmonės atsiduria sunkioje situacijoje. Jie puikiai supranta, kad turėtų važiuoti ganėtinai greitai, tačiau tuo pačiu žino, jog turi taupyti kurą. Kaip tai suderinti?“, - klasė „Honda“ ekipos vadovas.
„Mes greičiausiai turime atimti iš jų teisę spręsti šį klausimą ir liepti kažką daryti. Dabar yra nustatytas maksimalus laikas, per kiek turi atsistoti į starto rikiuotę. Jei tai taikome prieš lenktynes, galbūt tą patį galime daryti ir kvalifikacijoje?“, - pasiūlė jis.
Samo Michaelo, „Williams“ komandos technikos direktoriaus, nuomone, taisyklės gali būti pakeistos dar iki artimiausio „Formulės-1“ čempionato etapo Bahreine.
„Manau, kad toje situacijoje atsidūrę vaikinai dar gana gerai su ja susitvarkė. Jie visi pasitraukė iš kelio kaip tik galėjo, tačiau esu tikras, kad kitame komandų vadovų susitikime nagrinėsime šį klausimą, nes (iki nelaimės – red. past.) trūko visai nedaug. Greičio skirtumas buvo didžiulis. Manau, kad kas nors bus nuspręsta dar iki Bahreino (lenktynių – red. past.)“, - pažymėjo jis.
Priminsime, kad FIA „Formulės-1“ taisykles gali keisti ir prasidėjus čempionatui, jei pakeitimai daromi lenktynininkų saugumo vardan.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983