„Formulės-1“ pasaulis laukia teisėjų sprendimo

„Formulės-1“ pasaulis laukia teisėjų sprendimo
logo 2007 Lapkričio 16 d. 20:12, FIA
„Formulės-1“ pasaulis užgniaužęs kvapą laukia žinių iš Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Tarptautinio apeliacinio teismo – nuo pastarojo sprendimo nagrinėjant „McLaren“ pateiktą apeliaciją priklauso ar 2007 metų čempionu liks Kimi Raikkonenas, ar juo bus pripažintas Lewisas Hamiltonas.
Apeliacijos nagrinėjimas Londone (Didžioji Britanija) vyko vakar, o šiandien teisėjai Paryžiuje (Prancūzija) tariasi dėl nuosprendžio. Tai, kad jis iki šiol nepaskelbtas, rodo, jog galbūt vis dar dvejojama, kaip pasielgti.
Oficialių žinių dėl bylos baigties nėra, tačiau interneto portalas „Pitpass.com“ suskubo paskelbti, besiremdamas esą patikimais šaltiniais, jog „McLaren“ apeliacija buvo atmesta. Vis dėlto, nuo šios žinios paskelbimo praėjo jau ne viena valanda, tačiau oficialaus patvirtinimo šiuo klausimu vis dar negirdėti.
Priminsime, kad „McLaren“ apeliaciją pateikė dėl Brazilijos GP lenktynių teisėjų sprendimo netaikyti bausmės, kaip įtariama, šaltesnį kurą nei leistina naudojusioms komandoms.
FIA specialistai po varžybų Interlagoso trasoje apkaltino „Williams“ ir „BMW Sauber“ komandas sustojimų boksuose metu pripylus žemesnės nei leistina temperatūros kuro. „Formulės-1“ taisyklėse apibrėžta, jog į bolidus turi būti pilamas ne daugiau nei 10 laipsnių Celsijaus už aplinkos temperatūrą šaltesnis kuras.
Nors, specialistų nuomone, toks taisyklių pažeidimas suteikia naudos tai darančioms komandoms – galima pripilti daugiau kuro, padidėja variklio galia – Brazilijos GP lenktynių teisėjai, motyvuodami neaiškumu dėl temperatūros matavimo principų bei dideliais skirtingų šaltinių teikiamos informacijos apie aplinkos temperatūrą skirtumais, nusprendė įtariamiems prasižengimu netaikyti jokių sankcijų. „BMW Sauber“ ir „Williams“ tikino, kad savo matavimams naudojo ne „Formula One Management“ (FOM), o „Meteo France“ duomenis, kurie skyrėsi net keliais laipsniais.
Vis dėlto, skelbiama, kad „Formulės-1“ sporto darbo grupė jau anksčiau buvo detalizavusi kuro temperatūros tikrinimo tvarką, su kuria buvo supažindintos visos komandos. Degalų temperatūra turi būti matuojama ne bolide, o prieš pat jam patenkant į jį, kuro pripildymo įrangoje. Vieninteliu oro temperatūros šaltiniu leidžiama laikyti tik FOM teikiamą informaciją.
Trys iš „Williams“ ir „BMW Sauber“ lenktynininkų Brazilijos GP baigė pozicijose aukščiau už L. Hamiltoną. Diskvalifikavus įtariamus nusižengimu taisyklėms, britas gali pakilti rikiuote aukščiau bei taip už trasos ribų gauti „Formulės-1“ čempiono titulą, kuriuo jau kuris laikas džiaugiasi K. Raikkonenas.
Pakeitus Brazilijos GP lenktynių rezultatus, L. Hamiltonas surinktų 112 taškų, čempionu kol kas laikomas K. Raikkonenas – 110, o Fernando Alonso („McLaren“) – 109.
Negana to, „McLaren“ komanda tokiu atveju taptų virtuali Konstruktorių taurės laimėtoja, surinkusi 206 taškus, o „Ferrari“ sąskaitoje liktų 204. Nors iš „McLaren“ taškai komandų įskaitoje ir buvo atimti, ši pozicija reikštų, jog ekipai būtų skirta mažesnė bauda nei likus virtualioje antroje vietoje.
Vis dėlto, apeliaciją nagrinėsiantys teisėjai gali net ir diskvalifikavę prasižengusių komandų lenktynininkus atsisakyti pakeisti lenktynių rezultatus. 168-asis Tarptautinio sporto kodekso, kuriuo, tarp visų kitų dokumentų bei taisyklių rinkinių, bus vadovaujamasi apeliacijos svarstymo metu, straipsnis suteikia teisėjams veiksmų laisvę, ar, diskvalifikavus dalį lenktynininkų, finišavusius už jų perkelti rikiuote aukštyn.
Nepaisant to, beveik visais atvejais praeityje, diskvalifikavus vieną ar daugiau lenktynininkų pasibaigus varžyboms, už jų finišavę sportininkai būdavo pakylėti aukštyn ir pelnydavo diskvalifikuotųjų prarastus taškus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983