„Formulės-1“ varžybas reguliuojančios Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) prezidentas Maxas Mosley pripažino, kad jau kitą savaitgalį vyksiančias pirmąsias čempionato lenktynes gali užtemdyti protestai dėl kai kurių komandų naudojamų difuzoriaus konstrukcijų.
Varžovų nepasitenkinimą kelia „Brawn“, „Toyota“ ir „
Williams“ komandų techniniai sprendimai. Prieštaringai vertinama ir pačiomis paskutinėmis žiemos bandymų dienomis „
McLaren“ ekipos pradėta naudoti konstrukcija. Šios ekipos yra kaltinamos tuo, kad apeidamos taisykles naudoja didesnį difuzorių nei buvo numatyta iš pradžių.
FIA atstovai iš pradžių pareiškė neturintys jokių priekaištų minėtiems techniniams sprendimams. Vis dėlto, gavę oficialų neįvardintos komandos laišką su detaliu paaiškinimu, kodėl šie difuzoriai neatitinka taisyklių.
„Tai labai protingai sukurtas įtaisas. Galima rasti puikių argumentų tiek dėl jo atitikimo, tiek ir dėl neatitikimo taisyklėms. Bus sunku. Šiuo metu komandos sako, kad jis neatitinka taisyklių dėl tam tikrų priežasčių“, - pareiškė M. Mosley.
„Jei gavus detalius prieštaravimus dėl šios sistemos būtų buvę daugiau laiko, greičiausiai būčiau išsiuntęs juos FIA Apeliaciniam teismui dar prieš išvykstant į Australiją. Ir tiesą sakant, apie tai šią savaitę pagalvojau. Tačiau laiko nebebuvo. Tai nebūtų teisinga. Manau, kad šis ginčas kažkuria prasme pasieks kulminaciją Australijoje“, - teigė FIA prezidentas.
Prieštaringai vertinamų difuzorių naudojimas gali būti užprotestuotas dviem būdais – po pirminės bolidų apžiūros ketvirtadienį arba po lenktynių finišo sekmadienį. Šį klausimą tuomet nagrinėtų lenktynių teisėjai. Jų priimtas sprendimas greičiausiai būtų apeliuotas ir toliau nagrinėjamas FIA Apeliaciniame teisme.
„Viena iš galimybių yra ta, kad visos komandos susitars, jog tai neatitinka taisyklių, ir visi nuspręs nebenaudoti jo nuo Barselonos (Ispanijos GP – red. past.). Tačiau tos komandos, kurios dabar sako, jog jis atitinka taisykles, tvirtins: „Kodėl mes turėtume tai daryti?“. O tos, kurios tvirtina, jog tai neatitinka taisyklių, sakys: „Kodėl turėtume pralaimėti ketverias lenktynes?“, - svarstė M. Mosley.
„Taigi, tikriausiai ginčas pasieks lenktynių teisėjus, kurie ir priims sprendimą. Pralaimėjusi pusė greičiausiai pateiks apeliaciją. O tuomet šis klausimas bus perduotas Apeliaciniam teismui, kur jis ir bus išspręstas“, - aiškino FIA prezidentas.
„Tai nėra paprasta. Šiuo metu esu neapsisprendęs – manau, kad viskas gali pasukti bet kuria linkme. Aš tikrai taip manau. Tačiau kažkas turės apsispręsti ir, laimei, tai ne mano darbas“, - pridūrė jis.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).