Jėgos agregatų modernizacijos įšaldymas „Formulėje-1“ įsigaliojo nuo pirmųjų 2022 m. sezono lenktynių, tik atskirus hibridinės dalies elementus buvo galima tobulinti iki rugsėjo 1 d. Nuo šio momento pradėjo galioti visiškas draudimas keisti jėgainių konstrukciją. Beje, su viena išlyga.
Komandos ir toliau turėjo teisę gerinti motorus, jei kalba ėjo apie jų patikimumą. Nors kartu, suprantama, niekaip nebuvo galima keisti variklio konstrukcijos. Bet būtų labai naivu manyti, kad dirbant ties patikimumu, negalima padidinti mašinos greičio.
Jei jėgainė labiau „ištverminga“ - vadinasi, ją galima naudoti kur kas agresyvesniais režimais. Taigi, motorų inžinieriai dar turės daug darbo su dabartiniais jėgos agregatais, kol 2026 m. jiems į pamainą ateis naujosios kartos jėgainės.
Prieš įšaldymą „Ferrari“ nutarė paruošti didesnės galios motoro versiją, pavadindama ją „supergreita“ dėl ypatingos technologijos - degalai cilindruose yra padegami ypatingu būdu: nedidelis kiekis degaus mišinio yra padegamas specialioje kameroje ir labai aukštu slėgiu įpurškiamas į cilindrą, o tai užtikrina kur kas greitesnį ir tolygesnį mišinio sudegimą cilindre.
Tačiau paaiškėjo, kad tokia technologija veda prie motoro perkaitimo ir žvakių gedimo – būtent todėl šiemet Charleso Leclerco jėgainės sugedo Barselonoje ir Baku. Norėdama išvengti panašių problemų, komanda pakeitė motorų kartografiją į labiau tausojančią.
Tačiau su „priemonėmis patikimumui didinti“ 2023 m. „Ferrari“ ne tik pavyks kompensuoti galios praradimus, bet dar labiau padidinti variklio pajėgumą. „Racingnews365“ teigia, kad vidaus degimo variklio galia dar padidės 30 AG.
Šiuos duomenis netiesiogiai patvirtino ir „Haas“ vadovas Guentheris Steineris, kuris naują „Ferrari“ agregatą pavadino „superbomba“. Amerikiečių komanda, kaip ir „Alfa Romeo“, kitais metais naudos tokią pačią jėgainės konfigūraciją kaip ir pati „Ferrari“ ekipa.
Gamintojai įprastai neatskleidžia savo jėgainių galingumo šiuolaikinėje „Formulėje-1“, tačiau ekspertai motorų galią vertina maždaug 1000 AG.
Komanda: | Scuderia Ferrari | 2024 sezono taškai: | 151 |
Variklis: | „Ferrari“ | Važiuoklė: | F1-75 |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |