H. Marko: Meksikoje ir Brazilijoje tikimės nugalėti

H. Marko: Meksikoje ir Brazilijoje tikimės nugalėti
logo 2021 Lapkričio 05 d. 10:07, Pexels

Interviu „Auto Motor und Sport“ „Red Bull“ konsultantas Helmutas Amrko kalbėjo apie likusius šio sezono etapus ir planus ateičiai...

  • Paskutiniuose etapuose „Mercedes“ gerokai pasitempė, bet Ostine Maxas Verstappenas vis tiek iškovojo pergalę...

  • Pergalė JAV buvo labai svarbi psichologiškai. Per paskutines trejas lenktynes mes uždirbome daugiau taškų nei planavome. Mes tikėjomės, kas su „Mercedes“ surinksime vienodai taškų ar kiek mažiau, bet dabar pirmaujame su 12 taškų pranašumu. Mūsų bolidus yra sunku sureguliuoti, daugiausiai tai susiję su sąlygomis – oro temperatūra, asfalto būkle, bet jei mes pataikome į darbinį diapazoną, tai nė kiek nenusileidžiame „Mercedes“. Būtent taip ir buvo Ostine. Tikiuosi, kad mūsų prognozės pasitvirtins ir dvejose kitose lenktynėse – Meksikoje ir Brazilijoje, kur mes būsime favoritais dėl jėgainių. Mes tikimės iškovoti dvi pergales.

  • Ar galite sulyginti jūsų „Honda“ motorus su „Mercedes“?

  • Pagal variklio galingumą mes kiek nusileidžiame „Mercedes“, o kartu su ypatinga galinės pakabos konstrukcija jie turi pranašumą tiesiosiose. Mašinos efektyvumo skirtumas priklauso nuo daugelio faktorių, bet to pranašumo, kokį mes turėjome nuo Prancūzijos GP, daugiau nėra – po to, kai Silverstoune „Mercedes“ modernizavo bolidą.

  • Ar Verstappenas galės užbaigti sezoną nesikeisdamas jėgos agregato?

  • Jei lenktynės įvyks normaliai ir nebus avarijų, mums užteks jėgainių iki sezono pabaigos. O štai Hamiltonui, mūsų duomenimis, dar teks vieną kartą keisti agregatą. Bent to mes tikimės. Kol kas „Honda“ jėgainės šiais metais yra absoliučiai patikimos, bet nuo gedimų niekas nėra apdraustas. Apskritai „Honda“ jėgainės kelia daugiau optimizmo nei „Mercedes“.

  • Ostine jums teko smarkiai rizikuoti. Ar toks požiūris buvo teisingas?

  • Pralaimėję startą ne dėl Maxo kaltės, o dėl blogo sankabos darbo, mes privalėjome kažką daryti. Maxas važiavo iš paskos ir negalėjo aplenkti, kaip ir Lewisas, matyt, nebūtų aplenkęs lenktynių pabaigoje, net jei būtų važiavęs įkandin Maxo. Tai susiję su šiuolaikinių mašinų ypatumais ir trasos charakteristikomis. Žinojome, kad reikės rizikuoti. Be to, kovojome dviem bolidais prieš vieną. Mes surizikavome, bet rizika buvo apskaičiuota.

  • Ar Maxas iš tikrųjų yra toks ramus kaip atrodo? Jis sako, kad ir antroji vieta pasaulio čempionate bus didelis pasiekimas, nes gyvenimas tęsiasi...

  • Gyvenimas, žinoma, tęsis, bet čempiono titulas svarbus tiek jam, tiek ir komandai. Dėl to neverta abejoti. Jis liktų visiems atmintyje. Kai 2019 metais „Ferrari“ stebėtinu būdu pasitempė padidindama jėgainės galingumą, „Mercedes“ padarė viską, kad tai kompensuotų. Ir jiems tai pavyko. Būtent todėl mes su „Honda“ motorais jiems nusileidome pernai. Bet šiemet mes būsime nusivylę, jei pralaimėsime titulą. Ir Maxas bus labai nusivylęs. Mes nuvažiavome ilgesnę nei „Mercedes“ distanciją, iškovojome daugiau pergalių. Bet turėjome problemų Baku, keliose kitose lenktynėse, kur praradome daug taškų. Gaila, bet mūsų pranašumas ne visai atsispindi taškuose.

  • Ar galite sulyginti pirmąjį Vettelio titulą su „Red Bull“ su situacija šiame sezone? Kas yra bendro ir kas skiriasi?

  • Dabar viskas yra kitaip. Tada kovoje dėl titulo kovojo keturi sportininkai. Be mūsų pilotų, ten dar buvo Alonso ir Hamiltonas. Dabar aukščiausio lygio dvikova vyksta tik tarp Hamiltono ir Verstappeno – viskas priklauso tik nuo jųdviejų. Bet už jų esančios komandos turi dirbti be priekaištų, o tai kol kas nepavyksta nei mums, nei „Mercedes“ Reikia iki minimumo sumažinti klaidų skaičių – rengiantis varžyboms, pasirenkant strategijas, per sustojimus boksuose. Matėme, kad Bottas atskirose trasose būdavo labai greitas sėkmingą jam dieną, kai kur – Perezas, bet jiems nepavyksta pavyti dviejų lyderių. Viskas priklauso tik nuo jų.

  • Mašinos tobulinimas jau visiškai užbaigtas?

  • Taip, dabar mes dirbame tik su nustatymais. Visas techninis štabas jau dirba ties 2022 m. projektu. Kitų variantų neturime. Net jei ir sukurtumėm kokią nors naujovę, ji nespėtų patekti į gamybą iki sezono pabaigos.

  • Kiek svarbu, kad „Honda“ liktų bent slaptu jūsų partneriu 2022 metais?

  • Jie nebus slapti partneriai. Mes pasirašėme naują sutartį ir ateityje gausime iš „Honda“ paslaugas ir už tai mokėsime. 2022 metais mes iš „Honda“ jėgos agregatus gausime jau surinktus.

  • Ar „Honda“ inžinieriai jums kurs ir aptarnaus jėgaines?

  • Taip, jie rinks ir aptarnaus. Perėjimą nuo E5 prie E10 benzino mes taip pat apmokėsime. Tai svarbu. „Honda“ pasitraukė iš žaidimo ir dabar jie dirbs, o mes jiems už viską turėsime mokėti.

  • Ar jūsų variklių gamybos padalinys jau sukomplektuotas?

  • Apskritai, struktūra jau sukurta. Lieka viena ar dvi laisvos esminės vietos. Mes pritraukėme žmones ne tik iš „Mercedes“, bet ir iš kitų kompanijų. Motoristų bazė Milton Keynese turi būti paruošta balandį kitais metais. Po to prasidės gamybinių stendų kalibravimas ir jų įdiegimas eksploatacijai. Įrengimai bus atvežti pirmiausiai. Bendradarbiavimas su „Honda“ tęsiasi, dabar dar galioja mūsų senas kontraktas, o kitas veiks nuo Naujųjų, mes už viską jiems mokėsime pinigus. Todėl mums buvo labai svarbu, kad variklių tobulinimas būtų „įšaldytas“ ir japonams nereikėtų eikvoti jėgų jų modernizacijai. Jie išėjo todėl, kad „Honda“ inžinieriai, dirbę F-1 projekte, jiems labai reikalingi serijinių automobilių gamybai.

  • Ar jau aišku, kokiame lygyje bus jėgos agregatų biudžetų apribojimai?

  • Derybos tęsiasi. Dėl skaičių jau yra kai kokių susitarimų, bet ne visos detalės yra sutartos. Kai ateina nauji gamintojai, jie visada nori iš pradžių turėti neribotą stendinių bandymų laiką. Bet mums tai nelabai patinka. Bet jau yra susitarimas, kad bus atsisakyta šiluminių generatorių MGU-H. Tai gerai, ypač VW grupei.

  • Kaip bus klasifikuojami nauji „Red Bull“ jėgos agregatai? Ar kaip naujo gamintojo motorai?

  • Mes save matome kaip naują gamintoją. Dabar ir iki 2026 metų naudosime motorus, sukurtus ne mūsų. Turime nusipirkę intelektines teises, bet tai sudėtinga istorija. Mums leista jas naudoti, bet jie negalės būti toliau tobulinami. Vėliau norėsime dirbti savarankiškai. Bet jei atsiras patikimas partneris, kuris padarys mus dar stipresniais, tai būtinai pasinaudosime tokiu šansu. Bet aš kalbu tik apie jėgaines, kurios bus nuo 2026 metų.

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 5
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983