Interviu su A. Costa

Interviu su A. Costa
logo 2008 Vasario 27 d. 09:21, Ferrari
„Ferrari“ ekipos naujasis F2008 bolidas nuo pat pradžių buvo labai greitas, bet interviu komandos technikos direktorius Aldo Costa teigia, kad jis gali būti dar geresnis.
Interviu duotas po praėjusios savaitės bandymų sesijos Barselonoje.
Klausimas (K): Kaip vertinate lenktynių simuliacijos važiavimų rezultatus?
Aldo Costa (A.C.): Pravažiavome tiek ratų kiek ir norėjome. Turėjome keletą problemų, kurias reiks panaikinti prieš pirmąsias lenktynes. Tam turime sekančios savaitės bandymų sesiją. Šiandien Felipe (Massa, - red. past.) apvažiavo visą lenktynių distanciją, bet Luca (Badoeris, - red. past.) turėjo sustoti likus beveik 15 ratų, nes pavarų dėžė pradėjo leisti tepalą.
K: Ką galite pasakyti apie kvalifikacijos važiavimų laikus?
A.C: Neturime su kuo lyginti. Pilotai gerai jautėsi bolide, bet nežinome kaip būtų važiavę kiti konkurentai, tiesiog tai nebuvo mūsų tikslas.
K: Felipe (Massa, - red. past.) buvo labai greitas važiuodamas lenktynių tempu, o oras bandymams buvo labai geras?
A.C: Taip, oro sąlygos tikrai buvo geros, bet mums tai nebuvo svarbu. Svarbiausia buvo nuvažiuoti kuo daugiau kilometrų ir įveikti visą lenktynių distanciją su sustojimais boksuose ir visomis reikalingomis procedūromis. Mes nesistengėme žiūrėti į ratų įveikimo laikus, nes kai bandymuose dalyvauji vienas, negali matyti bendro vaizdo.
K: Ar nesirūpinate, kai visi sako, kad „Ferrari“ yra labai nutolusi nuo varžovų?
A.C: Pamatysime Melburne. Manau, kova bus atkakli kaip ir visada, todėl manęs nejaudina tokios kalbos.
K: Ši žiema buvo puiki „Ferrari“ komandai. Ar viskas klostėsi pagal planą?
A.C: Stengėmės viskam gerai pasiruošti ir dalyvauti daugelyje bandymų, bet kaip matėme šiandien ne viskas buvo idealu, todėl negaliu pasakyti, kad esu 100% patenkintas.
K: Ko labiausiai bijote šiuo metu?
A.C.: Patikimumo problemų. Reikia tuo pasirūpinti. Esame tikri, kad pirmoms lenktynėms būsime paruošę ne tik greitą, bet ir patikimą bolidą.
K: Ko tikitės iš bandymų, kuriuose dalyvaus ir M. Schumacheris.
A.C.: Leisime truputį atsipūsti Felipei. Esame patenkinti, kad galime leisti bandymuose sudalyvauti ir Michaeliui. Tikimės, kad jis kaip ir visada puikiai atliks savo darbą. Tuo net neabejoju.
K: Kaip galite palyginti naujo bolido aerodinamiką su pernai metų?
A.C.: Rezultatai tokie, kokių ir tikėjomės. Reikia viską dar išbandyti, bet šiuo metu trasoje mūsų niekas nenustebino.
K: Ar bandote Melburnui skirtą konfigūraciją?
A.C.: Taip, ji skirta lenktynėms Melburne.
K: Tai gandai nepasitvirtins ir nebus naujo sparno su ertme bolido nosyje?
A.C.: Nežinau, galbūt, jums teks truputį palaukti.
K: Kaip bandymus šiandien įtakojo geros oro sąlygos?
A.C.: Kaip ir sakiau, negalime palyginti rezultatų su kitais varžovais. Naudojome gana kietos sudėties padangas ir neturėjome tų, kurias naudosime lenktynių metu, bet sąlygos buvo idealios.
K: Ar naudojote dviejų skirtingų sudėčių padangas?
A.C.: Ne, tik vienos, nes padangos dar neparuoštos lenktynėms.
K: Padangos buvo minkštos sudėties?
A.C.: Ne, kietos.
K: Visi mano, kad jūs esate sezono favoritai. Kas nuspręs čempionato baigtį, greitis ar patikimumas?
A.C.: Manau, kad kova dėl titulo bus sunki. Su mumis kovos gerai pasiruošęs Lewisas Hamiltonas su „McLaren“ ir vis geriau atrodantis Fernando Alonso su „Renault“. Stengiamės neatitrūkti nuo realybes ir kuo geriau pasiruošti pirmosioms lenktynėms, peržiūrėti kiekvieną detalę ir pasirūpinti patikimumu.
K: Ar tikitės siurprizų? Matėme, kad „Williams“ buvo labai greiti, gal ir jie kovos dėl pergalių?
A.C.: Na, gana sunku pasakyti kol sezonas dar neprasidėjęs, bet matosi, kas gerai pasiruošė sezonui. „Williams“ tikrai yra tarp tų komandų, manau jie dar pagreitės, kaip tikriausiai ir „Toyota“ ekipa. Kitos komandos nebus tokios geros formos kaip pernai.
K: Ar atsisakius traukos kontrolės didesnį skirtumą jaučiate kvalifikacinio rato metu ar važiuojant lenktynių tempu?
A.C.: Skirtumas jaučiasi kai važiuoji sąlygomis, kuriose bolido sukibimas su trasa labai prastas, pavyzdžiui per lietų. Pilotai turi būti labai atsargūs. Arba kai trasa labai nešvari ir padangos dar nėra pasiekusios darbinės temperatūros. Kai trasoje geros sąlygos, sukibimas puikus ir padangų sukibimas geras, skirtumas labai nedidelis.
K: Kokias neįprastas sąlygas išbandėte lenktynių simuliacijos metu? Matėme, kad antrojo sustojimo metu antras bolidas laukė sustojęs už tuo metu aptarnaujamo komandos draugo.
A.C.: Taip, tai tiesa. Išbandėme netikėtus scenarijus: saugos automobilio fazes, dvigubus sustojimus boksuose. Stengėmės išbandyti tai, ką pamatysime sezono metu.
K: Kaip sekasi važiuoti su standartine elektronikos sistema?
A.C.: Situacija gana sunki, nors nuo pat pradžių su tuo susitaikėme. Kai viską gamindavome savo gamykloje, galėjome geriau pritaikyti visas sistemas. Dabar kai visos komandos naudoja to paties tiekėjo elektroninę sistemą, mes turime prisitaikyti ir pakeisti savo darbo metodiką, kad kuo geriau išnaudoti turimus resursus.
K: Kaip ją įvertintumėte?
A.C.: Pradžioje labai nerimavome. Vis dar nesame visiškai patenkinti, bet santykiai su tiekėju gerėja ir mes gauname atsakymus į mums rūpimus klausimus. Jiems irgi sunku aprūpinti visas „F-1“ komandas. Pirmosioms lenktynėms jie turi paruošti įrangą, kuri tenkintų visas ekipas, o tai nelengva. Mes žinoma, praradome ankstesniais metais turėtą lankstumą, todėl sunkiau prisitaikyti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983