Interviu su J.Trulli

Interviu su J.Trulli
logo 2005 Rugpjūčio 27 d. 22:05, Toyota
Kitas „Formulės-1“ etapas vyks Italijoje, „Toyota“ komandos piloto Jarno Trullio gimtojoje šalyje. Su žurnalistais jis pasidalino mintimis apie praėjusias Turkijos GP lenktynes, pageidautiną kvalifikacijos formatą ir už savaitės vyksiančias namų lenktynes.
KLAUSIMAS (K.): Jarno, kokie įspūdžiai apie Stambulą?
JARNO TRULLIS (J.T.): Manau, keliauti į naujas šalis „Formulei-1“ yra naudinga. Etapų per paskutiniuosius 10-20 metų pastebimai padaugėjo, ir praktiškai nėra vietos, kurioje nevyksta „F1“ varžybos. Bernie Ecclestone‘as šioje srityje atliko milžinišką darbą. Vienintelis žemynas, kuris negali pasigirti „Formulės-1“ etapu, yra Afrika. Nenustebau, Stambule pamatęs delegaciją iš Pietų Afrikos. 2009-aisiais jie tikisi surengti lenktynes Keiptaune. Jei taip įvyks, „Formulė-1“ lankysis visuose penkiuose žemynuose.
K.: Ar turėjote progos pasigėrėti Stambulo miestu?
J.T.: Deja, ne. Norėjau kaip įmanoma ilgiau pasimėgauti vasaros atostogomis ir daugiau laiko praleisti su šeima, dėl to į Turkiją atskridau kiek vėliau. Tačiau, manau, tai yra labai įdomi vieta, todėl tikiuosi miestą pamatyti kitais metais.
K.: Girdėjome komentarų, kad Stambulo trasa į geriausias „Formulės-1“ trasas nėra panaši. Ką apie tai manote?
J.T.: Ji yra įdomi, gerai išplanuota ir įrengta, tačiau greitai perprantama. Geri rato įveikimo laikai čia priklauso daugiau nuo bolido, nei nuo piloto pajėgumo. O man labiau patinka, kai didesnį vaidmenį atlieka lenktynininkas.
K.: Tačiau beveik visi sutiko, kad 8-asis posūkis yra kietas riešutėlis.
J.T.: Taip, kadangi jo neįmanoma įveikti lygiai. Praktiškai ties kiekvieno posūkio viršūne yra po duobutę, todėl reikia padirbėti iš peties norint tinkamai įveikti šį posūkį. Be to, reikia turėti maksimalią prispaudžiamą galią, nes kitaip susidursime su didelėmis problemomis.
K.: Turkijos GP už šeštąją vietą pelnėte dar tris taškus. Ar to užtenka, kad savaitgalį galėtumėte vadinti geru?
J.T.: Po kvalifikacijos labai džiaugiausi penktąją vieta, kadangi tai buvo 12-as kartas šiame sezone, kai kvalifikuojuos pirmajame penketuke. Tiesą sakant, nuo šeštadienio treniruočių labai pasikeitė vėjas, dėl to automobilį valdyti tapo kur kas sunkiau. Tai ir buvo vienas iš faktorių, neleidęs mano komandos draugui (Ralfui Schumacheriui – red. past.) kvalifikuotis trečioje eilėje, šalia manęs. Apskritai, visuomet smagu atvažiuoti į naują trasą, kadangi komandos neturi jokių duomenų, tik kompiuterinius simuliatorius. Tai, kad mes sugebėjome išlikti aukštame lygyje ir po šio GP, reiškia, kad komanda atliko labai didelį darbą.
K.: Kokie buvo Jūsų lūkesčiai prieš lenktynes?
J.T.: Nesitikėjome rimtai pasipriešinti „McLaren“ ar „Renault“, tačiau manėme galintys išsaugoti mano iškovotą penktąją poziciją. Per laisvąsias treniruotes spėjome įsitikinti BAR pajėgumu, tačiau abu pilotai kvalifikacijoje turėjo problemų ir negalėjo pasigirti aukštomis startinėmis pozicijomis. Gaila, kad Jensono Buttono strategija leido jam trasoje išsilaikyti keturiais ratais ilgiau už mane ir finišuoti geresnėje vietoje. Svarbiais momentais turėjau bėdų su ratu atsilikusiais sportininkais ir tai man neišėjo į naudą.
K.: Visos „Michelin“ klientės važiavo su kietesnės sudėties padangomis. Ar buvo dėl ko nerimauti?
J.T.: Tokios padangos lėčiau dilo. Tai ir buvo tikroji priežastis.
K.: Ar dalyvavote po Vengrijos GP vykusiame susitikime su Maksu Mosley aptarti saugomo ir kitų su „Formule-1“ susijusių klausimų?
J.T.: Taip. Susitikome Nicoje iš kart po lenktynių Vengrijoje. Reikia pažymėti, kad ponas Mosley buvo labai imlus pilotų iškeltoms idėjoms. Manau, niekas neabejoja, kad treniruočių (J.Trullis galvoje turi tarp lenktynių vykstančius bolidų bandymus – red. past.) metu saugumas turi būti lygiai toks pats, kaip ir lenktynėse. Pastarosiomis dienomis treniruotės tampa vis populiaresnės, prasukama vis daugiau ratų, dėl to saugumas tapo itin aktualia tema diskusijoms.
K.: Kokį kvalifikacijos formatą norėtumėte matyti kitais metais?
J.T.: Svarstėme šį klausimą, aptarėme keletą galimų variantų, tačiau dar reikia daug diskutuoti. Palauksime, o tada pamatysime, kas išeis. Vieningą nuomonę „Formulėje-1“ prieiti yra nepaprastai sunku, kadangi kiekvienas turi savas vizijas. Ne tik pilotai sprendžia šį klausimą. Žiūrovai, transliuotojai taip pat turį įtakos debatams.
K.: Ar pritariate idėjai, vietoj vieno greito rato važiuoti du?
J.T.: Turiu prisipažinti, kad esu nesunkiai sukalbamas šiuo klausimu. Su viskuo sutinku.
K.: Ko tikitės iš lenktynių Italijoje? Juk tai Jūsų namų lenktynės.
J.T.: Visuomet smagu lenktyniauti prieš savo gerbėjus. Be to man patinka Monzos trasa. Tai ypatinga vieta, turinti įdomią istoriją. Be abejo, greitis joje bus itin didelis. Prieš lenktynes turėsime galimybę pasitreniruoti, todėl tikimės gerai pasiruošti. Tačiau tą galimybę turės visi. Konkurentai su kiekvienomis varžybomis darosi vis stipresni. Monzoje labai norėčiau užlipti ant podiumo.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983