J. Buttonas: “McLaren”” laukia sunkus sezonas (7)

J. Buttonas: “McLaren”” laukia sunkus sezonas
logo 2015 Kovo 06 d. 06:55, McLaren
Prieš naujojo sezono startą Jensonas Buttonas atsakė į britų „Top Gear“ klausimus. Pilotas neslepia, kad „McLaren“ komandos laukia sunkus sezonas, bet jie tikisi nemažos pažangos jo metu…
- Ar laukiate naujojo sezono pradžios?
- Aš labai mėgstu sezono pradžią. Melburnas yra labai gražus miestas, aš ten net tris kartus esu laimėjęs lenktynes, todėl mano prisiminimai labai geri. Bet šį kartą mes, matyt, tikrai nekovosime dėl pergalės Australijoje. Per bandymus mums iškilo begalės problemų – dabar reikia jas visas išspręsti ir pagreitinti bolidą. „McLaren“ ir „Honda“ propaguoja atvirą požiūrį į darbą, bet kol kas matome, kad mes smarkiai atsiliekame nuo „Mercedes“. Manau, kad nuo jų daug atsilieka visi – „Mercedes“ labai puikiai padirbėjo. Sumažinti šį atsilikimą visiems bus sunku.
- Kokius tikslus keliate šiam sezonui?
- Mums bus labai sunku kovoti dėl pergalių atskiruose etapuose. Esminis mūsų uždavinys yra rodyti vis geresnius rezultatus per kiekvienas lenktynes. Žiemos bandymai buvo labai sudėtingi mums. Dauguma varžovų važiavo į testus su tikslu ir mintimis, kad jie sugebės progresuoti sezono metu, o mums buvo sudėtinga nuvažiuoti nors keletą ratų. Jau iš anksto buvo aišku, kad mūsų laukiai sunkus sezonas. Žinoma, aš norėčiau kovoti dėl pergalių, bet padėti komandai palaipsniui daryti pažangą taip pat yra įdomu.
- Ar jūs galite palyginti „Honda“ ir „Mercedes“ jėgaines?
- Aš nenoriu jų lyginti, o mūsų komandai yra labai svarbu tai, jog mes užmezgėme labai darbingus santykius su „Honda“ motoristais. Pernai situacija buvo itin sudėtinga, „Mercedes“ žinojo, kad mes šiemet keisime variklių tiekėją, todėl su mumis visiškai nesidalino jokia technine informacija. Dabar mūsų komandos žinioje yra visa informacija, susijusi su mūsų jėgos agregatu. Dabar mes galime derinti įvairiausius variklių darbo režimus, jėgainės santykį su akseleratoriumi – visa tai lengvina bolido pilotavimą. Be to, Fernando Alonso turi panašų požiūrį kaip ir aš į mašinos reguliavimą. Ir tai yra puiku, nes komandai nereikia dirbti dviem skirtingomis kryptimis.
- Jūs esate vienas iš „Formulės-1“ veteranų. Kiek pasikeitė šis sportas per pastaruosius metus?
- Aš debiutavau „Formulėje-1“ būdamas 20 metų ir supratimo neturėjau, ką aš privalau daryti – aš tik mokėjau vairuoti bolidą ir greitai važiuoti. Šiandien to toli gražu nepakanka – lenktynininkai turi puikiai išmanyti hibridinės jėgainės darbą, kad galėtų maksimaliai išnaudoti jos galimybes. Šiomis dienomis pilotas negali turėti pranašumo prieš kitus vien todėl, kad jo bolido variklis turi daugiau arklio galių. Šiandieninė „Formulė-1“ yra labai sudėtinga iš techninės pusės, todėl ir reikalavimai sportininkams smarkiai išaugo. Pilotas privalo pats mokėti reguliuoti bolidą, atsižvelgti į daugelį kitų faktorių. Aš nežinau, tai yra geriau ar blogiau lyginant su tuo, kas buvo „Formulėje-1“ prieš dešimtmetį. Dabar reikia nuolat mokytis, todėl net tokiems „seniems“ lenktynininkams kaip F. Alonso, K. Raikkonenas ir aš, kurie jau daugelį metų yra F-1 čempionate, reikia nuolat priimti naujus iššūkius.
- Ką jūs galite pasakyti apie jaunus pilotus?
- Maxas Verstappenas yra labai talentingas. Ar padės jo karjerai debiutas F-1 tokiame jauname amžiuje? Jei jis rodys neblogus rezultatus, tai jam „Formulė-1“ gali greitai nusibosti. O jei jis nepademonstruos visų savo sugebėjimų, jo karjera apskritai gali labai anksti užsibaigti. Jaunas pilotas turi jausti didelį malonumą lenktyniaujant „Formulėje-1“, prieš tai daug dalyvauti žemesnėse serijose ir mokytis, kol dar turi galimybę.
- Kokia yra jūsų mėgstamiausia trasa?
- Aš labai mėgstu Suzuką. Spa taip pat yra labai šauni, bet jei įvardyti tik vieną trasą, tai – Suzuka. Kur kas sunkiau yra pasakyti savo mylimiausią posūkį. Trasos su ištęstiniais posūkiais manęs visai nedomina. Suzukoje man labiausiai patinka 8 posūkis.
- Apie kokį įprastinį automobilį jūs svajojate?
- Aš jau turiu tokį automobilį – tai „McLaren P1“. Aš jį gausiu jau kitą savaitę. Aš savo garaže taip pat turiu „Mercedes CLK AMG DTM“, „Ferrari F40“ ir „Smart“.
- Ar jūs tikrai turite „Ferrari F40“?
- Taip. Bet aš su ja nevažinėju. Ji stovi garaže kaip meno šedevras. Vaikystėje aš ant sienos laikiau šios mašinos plakatą ir turėjau jo modeliuką.

Komentarai (7)
kitazh
| 03/06 07:13 Atsakyti
Neblogą Ferrari turi Buttonas :)
Šiaip aš visada palaikydavau Buttoną, man patikdavo jo stabilumas. Šį sezoną taip pat jis bus vienas iš dviejų mano palaikomų pilotų
Klepsidra
| 03/06 10:00 Atsakyti
P1 - awesome
Jekesas
| 03/06 12:36 Atsakyti
Nieko nebus, reikia Butonui traukt iš garažo Ferraro F40 ir išlėkt į trasą su juo, šiektiek modifikavus kad atititiktų 2015 metų techninį reglamentą, nes su šituo Maclarenu nieko nebus.
pranciskus85
| 03/06 13:50 Atsakyti
Nu jo, tikrai sunkus sezonas laukia - su laiko masina greit nepaleksi, nes iskart 20 metu atgal teleportas :D
O jei rimtai, tai daug tiesos pasake Buttonas, nafik reikalinga didele komanda mechaniku, jei pats turi ismanyti sistemu veikima ir pats reguliuotis bolida. Akivaizdziai nusivaziavo f-1 su savo draudimais.
Sajan Minde
| 03/06 14:14 Atsakyti
O kam smartas?Matyt zmona su juo vazinieja:D Ferraris F40 neblogas,jei Buttonas taptu 2 karta cempijonu su McLaren_Honda komada tai gal karieja baigti galetu Ferrari komandoje:)
Larensas
| 03/06 17:50 Atsakyti
Jeigu taptų antrą kartą čempionu suMcLaren, tai galėtų karjerą ten ir baigti.
montoyja
| 03/06 20:02 Atsakyti
honda visdar slaptas arkliukas.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas