J. Palmeris: Estebanas parodė nepagarbą varžovui

J. Palmeris: Estebanas parodė nepagarbą varžovui
logo 2018 Lapkričio 15 d. 11:44, Renault Sport

Tradicinėje savo skiltyje buvęs „Formulės-1“ pilotas, o dabar – „BBC Sport“ ekspertas Jolyonas Palmeris pakomentavo Maxo Verstappeno ir Estebano Ocono susidūrimą Brazilijoje, o taip pat incidentą su Sebastiano Vettelio bolido svėrimo procedūra.

Maxas Verstappenas eilinį kartą parodė, kodėl jis yra laikomas būsimu pasaulio čempionu. Jo pasirodymas Brazilijoje vėl sukėlė susižavėjimą – ir tai po prasiveržimo iš 18 vietos į antrą JAV ir po įtikinamos pergalės Meksikoje. Olandas visuomet būdavo greitas, bet dabar jis daro mažiau klaidų ir tapo kur kas sumanesnis nei šio sezono pradžioje. Jis galėjo laimėti dvejas lenktynes paeiliui, jei ne nesąmoningas Estebano Ocono iš „Force India“ poelgis – aš seniai nemačiau nieko panašaus „Formulėje-1“.

Oconas – labai talentingas lenktynininkas ir labai gaila, kad jis nelenktyniaus kitais metais, bet jo susidūrimas metė šešėlį jo meistriškumui. Jis yra turėjęs daug incidentų, dažniausiai su savos komandos kolega ir jie paveikė jo karjerą – yra manoma, kad „Mercedes“ nenori pažeisti harmonijos komandoje ir tai yra viena iš priežasčių, kodėl jie nepasirašė kontrakto su Oconu. Jo veiksmai su Verstappenu praėjusį sekmadienį buvo visiškai nepriimtini.

„Formulėje-1“ pilotams yra leidžiama susigrąžinti ratą lyderio atžvilgiu, bet tai daryti reikia labai tvarkingai. Sportinis reglamentas įpareigoja gerbti lyderių kovą.

Būdamas peletono pabaigoje, Oconas turėjo suprasti, kad jam neverta trukdyti lyderiui, pasinaudojant trumpalaikiu greičio padidėjimu dėl naujų padangų. Būtent todėl FIA jį teisingai nubaudė 10 sek. „stop/go“ bauda. Jis ne tik atėmė iš Verstappeno pranašumą prieš Hamiltoną, atsitrenkęs į jį – jis atėmė iš jo pergalę.

Jų susidūrimu pasinaudojo Hamiltonas – jis iškovojo eilinę pergalę ir kaip buvo galima laukti, ėmė ginti Oconą po lenktynių. Estebanas yra „Mercedes“ jaunimo programos dalis, jis glaudžiai dirbo su Lewisu ir gali būti, kad tą patį darys ir kitais metais. Hamiltonas paprieštaravo Verstappenui, kad jis toje situacijoje prarado ne ką daugiau nei Estebanas.

Žvelgdamas atgal, Verstapenas gali galvoti, kad jis turėjo praleisti Oconą ar, kraštutiniu atveju, „neuždaryti vartų“ antrame posūkyje. Bet Maxas taip pat teisus: negalima atsitrenkti į lenktynių lyderį. Ir aš esu įsitikinęs, kad Lewisas kitaip vertintų šią situaciją, jei jo mašiną apsuktų po kontakto su ratu atsiliekančiu pilotu, kai jis pats turėjo ginti poziciją.

Negalima pasakyti, kad Maxas Verstappenas važiavo labai lėtai ir stipriai sulaikė Oconą. Jis tuo metu nuvažiuodavo ratus tokiu pat tempu kaip ir kiti. Kažkurį laiką Estebanas buvo greitesnis – taip gali būti su pilotu iš peletono vidurio, kai jie gauna naujas padangas. Bet po vieno ar dviejų gretų ratų jie vėl pradeda taupyti padangų resursą ir degalus – ir greitis nukrenta iki vidutinio peletono vidurio greičio.

Jei Oconas aplenktų Verstappeną, tai po vieno ar dviejų ratų jam vis tiek būtų reikėję olandą vėl praleisti į priekį. Maxas tam būtų praradęs laiko, o Hamiltonas buvo atsilikęs vos porą sekundžių. Kai lenktyniauji su tokiu sėkmingu pilotu kaip Hamiltonas, nesinori veltis į kovą su ratu atsiliekančiais, juk Lewisas gali gauti šansą pakovoti dėl pergalės ir pasinaudojo tuo.

Po incidento Estebanas nukrito į 14 vietą. Jam beveik nebeliko šansų pakovoti dėl taškų. Iki sustojimo jis 10 sek. pralaimėjo komandos partneriui ir tarp jų važiavo dar dvi mašinos. Galiausiai Perezas uždirbo tašką už 10 vietą. Sunku įsivaizduoti, kad Oconas galėjo jį aplenkti.

Reikalas ne vien tame – jei Oconas kiek greičiau norėjo pasivyti Carlosą Sainzą 13 vietoje, jam labiau vertėjo važiuoti paskui lyderį, o ne stoti į kovą su juo.

Ar galėjo Oconas lygai tai pat pasielgti su Hamiltonu? Ne. O su Vetteliu? Abejoju. Tai buvo nusivylusio lenktynininko manevras, kovojusio su Verstappenu dar „Formulėje-3“. 2014 metais Estebanas aplenkė Maxą kovoje dėl titulo, bet dabar olandas yra kur kas sėkmingesnis „Formulėje-1“, kai Oconas visai lieka be vietos komandoje kitais metais. Šis nepasitenkinimas galėjo kauptis, kol galiausiai jis parodė nepagarbą varžovui.

Estebanas taip nesielgtų su Hamiltonu dėl „Mercedes“. Jis suprato, kad sugadins lyderiui lenktynes. Jei vietoje Maxo būtų buvęs Lewisas, Estebanas ramiai važiuotų iš galo. Vettelio atveju, man atrodo, jis parodytų pagarbą keturiskart pasaulio čempionui ir vienam iš labiausiai patyrusių pilotų. O Verstapenui netaikoma nei tai, nei tai. Jokios pagarbos. Paprasčiausiai beviltiškas manevras.
Verstapenas nusipelnė pergalės šiose lenktynėse.  Jos laikė visus įtampoje, ne taip dažnai pamatysi, kad kas nors pirmautų ar laimėtų lenktynes po starto iš penktos vietos, aplenkus visus savo varžovus sąžiningoje kovoje. Aplenkti Hamiltoną ir išsiveržti į lyderius jam padėjo strategija, juk jis vėliau atliko sustojimą. Bet jis sąžiningai aplenkė Valtteri Bottą pirmame posūkyje ir abi „Ferrari“ be DRS pagalbos. Tai buvo kieta.

Verstappeno reakciją po lenktynių galima suprasti. Jis buvo smarkiai supykęs ir tai visiškai teisinga. Prieš užlipdamas ant podiumo, jis pamatė Oconą ir tris kartus jį pastūmė. Kvaila, kad FIA nubaudė Maxą dviejų dienų viešųjų darbų.

Žiūrovai nori matyti pilotų emocijas –taip gimsta legendos. Verstapenas nepadarė jokių traumų Oconui. Žinoma, jis jį pastūmė, bet Estebanas yra suaugęs žmogus. Kai visiems norėtųsi matyti lenktynininkų emocijas, o to praktiškai nėra, Verstappenas ryškiai išreiškė savo nepasitenkinimą ir už tai buvo nubaustas.

Jei jis iš tikrųjų grasintų Oconui, tai, būtų tikrai nepriimtina. Bet Verstappenas padarė tai, ką mes dažnai matome futbole ir regbyje, kur dažnai tokie veiksmai pasilieka be baudų. O „Formulėje-1“ toks elgesys po vieno iš labiausiai ginčytinų šių metų incidentų buvo palaikytas kaip neteisėtas.

Emocijos tryško ir dar vieno incidento Brazilijoje metu, niekaip nesusijusio su prieš tai aptartu. Vettelis gavo įspėjimą ir piniginę 25 000 eurų baudą už tai, kad savarankiškai pajudėjo nuo svarstyklių po svėrimo, kadangi buvo nepatenkintas dėl jo užlaikymo antroje kvalifikacijos dalyje, kai artėjo lietus.

Gali pasirodyti, kad vokietis veikė impulsyviai – ir visi teisingai pradėjo kritikuoti Vettelį dėl nekantrumo. Bet sėdintys prieš TV ekranus kritikai nežino, kas tai yra pilotuoti mašiną ir kas vyksta piloto galvoje kovos įkarštyje milijonų žiūrovų akyse.

Aš suprantu Vettelio nepasitenkinimo priežastį ir buvęs jo kolega Danielis Ricciardo sutiko su juo. Kai artėja lietus, yra svarbi kiekviena sekundė, todėl piloto neverta kviesti svertis, jei jis dar neparodė jokio laiko. Vettelio kvalifikacija vos nevirto katastrofa, nors tame nėra jo kaltės. Aš irgi buvau panašiose situacijose – laukimas labai sunervina.

Tai yra „Formulė-1“. Čia verda aistros. Pabandykime mes jų neriboti. Kaip sakė buvęs Vettelio komandos draugas M. Webberis, tai yra gladiatorių sportas...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794