J. Sawardas: ar „Formulei-1“ vertėjo keisti logotipą?

J. Sawardas: ar „Formulei-1“ vertėjo keisti logotipą?
logo 2017 Lapkričio 21 d. 06:00, FIA

Jau rašėme, kad „Liberty Media“ sumanė pakeisti įprastą visiems „Formulės-1“ logotipą ir keletas naujųjų piešinių jau buvo įregistruoti oficialiai. Kaip ir bet kokie kiti naujųjų F-1 pasaulio čempionato savininkų žingsniai, šis taip pat iššaukė prieštaringus vertinimus. Savo nuomone pasidalino ir garsus britų žurnalistas Joe Sawardas.

„Formulė-1“ turėjo labai vykusį logotipą, beje, taip buvo visada, nors jis nebuvo labai aktyviai demonstruojamas, kadangi kol šis verslas buvo Bernie Ecclestone rankose, prekės ženklui nebuvo skiriama labai daug dėmesio. Bernie ne vieną kartą yra sakęs, kad jo klientai nėra publika, o televizijos kompanijos, etapų organizatoriai ir rėmėjai, kurie palaikė jo sumanymus. Būtent jie turėjo reikalų su sirgaliais.

Ecclestone verslo modelis buvo orientuotas ne į išskirtinumą, o į realius pinigus – nebuvo įsivaizduojama, kad galima prekiauti raktų pakabukais ir puodeliais kavai. „Liberty Media“ turi kitą matymą, jie nori, kad „Formulė-1“ atrodytų kitaip. Logotipo keitimas reiškia ilgametį prekės ženklo vystymo procesą, nors jei logotipas būna labai išvaizdus, tai kiek supaprastina užduotį. Jei ant jo yra gerai matomi F1 simboliai, žmonės iš karto supras, apie eina kalba.

Vyrauja nuomonė, kad ant senojo logotipo apskritai niekas nepastebėdavo skaičiaus „1“ ir matė tik „skrendančią“ „F“ raidę. Naujieji logotipo variantai atrodo ne labai dinamiškai; kai kas gali pasakyti, kad jie yra nuobodūs, tačiau savo užduotį atlieka. Bet ar leis tai parduoti daugiau suvenyrinės produkcijos nei „skrendanti“ „F“? Šiuo klausimu yra daug abejonių. Kad ir kas bebūtų, kalbama, kad naujasis logotipas jau bus naudojamas nuo Abu Dabio etapo.

Kas žino, ar jis tapos populiarus ar ne? Dauguma kompanijų, kurios keičia logotipus, kažkaip nori modifikuoti esamą variantą. „Liberty“ atveju galima matyti, kad naujieji „Formulės-1“ savininkai nori visiškai pakeisti šio sporto įvaizdį, išstumdami viską, kas asocijuojasi su B. Ecclestone. Bernie tarsi buvo „piratas – vienišius“, o šie nauji energingi žmonės laikosi korporatyvinės politikos, todėl įvaizdžio keitime yra tam tikra prasmė.

Beje, buvo galima pasielgti ir kitaip. Pavyzdžiui, daug protingiau visa tai buvo padaryti žiemos sezonu, nes sirgaliai jau žino, kad bus permainų. Su nauju logotipu buvo galima apsispręsti 2018 m. sezono pradžiai, prieš tai pasidomėjus publikos nuomone ir pasiūlius sirgaliams atsiųsti savo variantus. Jie su įdomumu atsilieptų į tokius raginimus ir galutinis variantas galėjo būti kur kas kokybiškesnis.

Taip pat buvo vasarį galima surengti triukšmingą naujo logotipo pristatymą dalyvaujant komandoms, kadangi toks įvykis, be abejo, pritrauktų dėmesį visame pasaulyje.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983