J. Todtas: „McLaren“ - veidmainiai

J. Todtas: „McLaren“ - veidmainiai
logo 2007 Liepos 28 d. 13:19, Ferrari
Penktadienį „Ferrari“ komanda išplatino ilgą kompanijos vadovo Jeano Todto monologą, kuriame šis išdėstė savo nuoskaudą dėl Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) priimto sprendimo nebausti „McLaren“ ekipos už slaptos konkurentams priklausančios informacijos disponavimą.
Prancūzas „McLaren“ komandą apkaltino veidmainiavimu bei apgailestavo, kad FIA Pasaulio autosporto tarybos (WMSC) posėdžio metu „Ferrari“ ekipai nebuvo suteikta proga išdėstyti savąją įvykių versiją.
Žemiau pateikiame pilną J. Todto monologo, pavadinto „Atsakas šviečiant blankiai dienos šviesai“, tekstą.
Atsakas šviečiant blankiai dienos šviesai
Jaučiu kartėlį – tai, kas nutiko vakar, yra rimta. Viena vertus, nuosprendžiu buvo pripažinta kaltė, kita vertus, nebuvo pritaikyta jokių sankcijų. Negaliu to suprasti.
Vakar (ketvirtadienį – red. past.) vykusio posėdžio metu „McLaren“ vadovai, be jokių prieštaravimų, pripažino, kad vyriausiasis jų bolidų kūrėjas (Mike'as Coughlanas – red. past.) nuo kovo mėnesio, dar prieš Australijos GP, gaudavo dokumentus iš Nigelo Stepney.
Dalis gautų duomenų buvo panaudota kreipiantis į FIA (dėl „Ferrari“ bolidų dugno konstrukcijos – red. past.), kas buvo kryptingai prieš mus nukreiptas veiksmas, turint galvoje tai, kad lenktynių savaitgalio Melburne metu „McLaren“ komandos vadovas ir jo artimiausi kolegos kalbėjo, kad abejoja kai kurių bolidų legalumu.
Taigi, ši informacija faktiškai buvo panaudota siekiant įgyti pranašumą prieš mus – ne patiems didinant savo pajėgumą, bet, vietoje to, mažinant mūsų.
Svarbu pabrėžti, kad informacija, kuri buvo panaudota pakenkti „Ferrari“ per FIA, gali būti tik dalis „McLaren“ gautos informacijos.
Norėdama pateisinti savo veiksmus, „McLaren“ bandė įgyti teisinį imunitetą pasinaudodama kai kuriose teisinėse sistemose įtvirtintomis skundiko (angl. whistle-blower – red. past.) teisėmis.
Vis dėlto, derėtų pažymėti, kad įprastai informatorius ar skundikas norėdamas ką nors demaskuoti visų pirma kreipiasi į prižiūrinčią instituciją, kai tuo tarpu šiuo atveju jis kreipėsi į pagrindinius „Ferrari“ varžovus, kuris, o tai nėra mūsų tvirtinimas, o FIA, nesiteikė paminėti, kokiu būdu gavo tokią informaciją.
Leiskite tęsti. „McLaren“ patvirtino, kad jai teko įdiegti ugniasienę norint išvengti tolesnio duomenų srauto dokumentų pavidalu iš Stepney. Be to, Coughlano buvo paprašyta liepti tam pačiam Stepney nustoti siųsti informaciją.
Apmaudu, kad prieš tai Coughlanas spėjo paprašyti informacijos apie mūsų stabdžių balanso sistemą, papietavo su juo Ispanijoje, ir, kaip teigia FIA, tyliai grįžo į namus turėdamas 780 puslapių informacijos su brėžiniais, diagramomis, duomenimis ir daug daugiau apie tai kaip sukurti, tobulinti ir naudoti „Ferrari“ 2007 metų „Formulės-1“ bolidą.
Kaip ir buvo patvirtina vakar priimtu nuosprendžiu, vien disponavimas šia informacija, suteikiantis milžinišką pranašumą tokiame sporte kaip „Formulė-1“, buvo taisyklių pažeidimas.
„Ferrari“ nuomone, tai tas pats, kas žaisti pokerį su varžovu, kuris žino tavo turimas kortas.
Lieka nesuvokiama, kaip be disponavimo, dar reikia įrodyti faktinį ir matomą šios informacijos panaudojimą „Mclaren“ bolide.
Tiesą sakant, vien šis faktas, remiantis FIA turima informacija, kuria buvo pripažinta „McLaren“ kaltė, parodo, kad nusikaltimas slypi disponavime, be jokios būtinybės įrodyti ką nors daugiau. Įrodymų yra ir jais remiantis FIA priėmė nuosprendį. Todėl man labai sunku suvokti verdikto prasmę.
Be to, turiu pasakyti, kad FIA paprašytų faktinio panaudojimo įrodymų „Ferrari“ surinkti nėra įmanoma, nes, be abejo, „Ferrari“ neturi priėjimo prie „McLaren“ bolido.
Praėjus kelioms savaitėms po lenktynių Melburne „McLaren“ komandos vadovas pasiūlė sudaryti tam tikrą susitarimą, kuris padėtų palaikyti geresnius santykius tarp mūsų dviejų ekipų, taip siekiant ateityje išvengti santykių aiškinimosi per sportą prižiūrinčią instituciją (FIA – red. past.).
Aš į tai atsakiau, kad negaliu juo patikėti, nes keletą kartų praeityje įsitikinome, kad „McLaren“ visada nesilaiko įsipareigojimų. Pasikeitėme nuomonėmis ir, tikėdamas gera jų valia, buvau pasiruošęs pasirašyti šią sutartį ne vėliau kaip birželio 9 dieną.
Po to, ir net anksčiau, „McLaren“ puikiai žinojo tai, kad gavo laiškus iš informatoriaus mūsų kompanijoje, bei tai, kad vyriausiasis jų bolidų kūrėjas ir toliau palaikė ryšius su juo bei toliau gaudavo didelius kiekius mums priklausančios techninės informacijos.
Taigi, jie kreipėsi į mus siūlydami pasitikėti vieni kitais ir tuo pačiu metu jie slėpė rimtus faktus, kuriuos išdėsčiau prieš tai, nesivargindami mūsų apie tai informuoti, kas būtų atitikę jų siūlomo susitarimo dvasią bei turinį.
Galų gale, derėtų pastebėti, kad vakar vykęs posėdis buvo ne stojimas prieš teismą, o FIA Pasaulio tarybos susirinkimas, kuriame tik „McLaren“ galėjo atsakyti į pateiktus kaltinimus, o mes tebuvome paprasti stebėtojai.
Todėl neturėjome jokios galimybės įtakoti procesą kaip kad norėjome. Galėjau tik užduoti kelis klausimus bei į kelis atsakyti, tačiau mes neturėjome galimybės pristatyti savo įvykių versija bei ją grindžiančius dokumentus.
Sprendimas ir toliau lieka labai nuviliantis ir stebinantis. Nepriimtina, kad sukuriamas precendentas tokiu svarbiu atveju, kai pripažinimas kaltu dėl rimto ir nuolatinio fundamentalių sportinės doros principų pažeidinėjimo neužtraukia už tai bausmės.
Iš savo pusės mes ir toliau tęsime teisinius veiksmus Italijoje ir Anglijoje, o taip pat neatmetame galimybės imtis ir kitų veiksmų.
Jeanas Todtas, „Ferrari“ vadovas


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modestas99 1140