FIA prezidentas Jeanas Todtas prisiminė „globalaus variklio“ idėją, kurią būtų galima įgyvendinti ne tik F-1, bet ir kituose čempionatuose.
„Globalus variklis“ - pagal tam tikras taisykles sukurtas motoras, kurį būtų galima naudoti keliuose čempionatuose. Praeityje ši idėja buvo ne kartą aptarta. Paskutinį kartą buvo siūlomą pagal vienas taisykles sukurtą variklį naudoti net 11 čempionatų. 2009 m. pateiktuose dokumentuose buvo rašoma, kad be F-1 ir „IndyCar“, „globalų variklį“ būtų galima naudoti įvairiuose vienviečiuose atvirų bolidų, ralio, prototipų bei kėbulinių automobilių čempionatuose.
Dabar, kai yra išleidžiamos itin didelės sumos pinigų hibridinių jėgainių kūrimui ir gamybai, J. Todtas vėl prisiminė „globalaus variklio“ idėją.
„Dabar sau turėtume užduoti tokį klausimą: ar dabartinius F-1 variklius galėtume naudoti ir kituose čempionatuose?“, - sakė J. Todtas.
„Kiekvienas čempionatas turi savo taisykles. Tad mums reiktų pagalvoti, galbūt pavyktų pasiekti kažką bendro.“
„Turime ilgų distancijų ištvermės čempionatą, kur lenktyniaujama LMP1 automobiliais ir naudojami visiškai kitokie varikliai. Galbūt dvejuose čempionatuose būtų galima naudoti tokius pačius motorus. Juk abejuose čempionatuose įveikiamos panašios distancijos.“
Paskutinis bandymas sportinių automobilių ir F-1 čempionatuose naudoti tokius pačius variklius baigėsi nesėkme. Po to, kai į „Grupės C“ automobilius buvo pradėta montuoti F-1 3,5 l motorus, pirmasis čempionatas žlugo taip ir nesulaukęs 1993 m. sezono.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |