J. Vowlesas: „Mercedes“ taktika buvo tiksliai apskaičiuota (5)

J. Vowlesas: „Mercedes“  taktika buvo tiksliai apskaičiuota
logo Rugpjūčio 10 d. 11:22, Daimler

Po Vengrijos GP etapo „Mercedes“ vyriausiasis strategas Jamesas Vowlesas papasakojo apie tai, kaip rizikinga strategija padėjo Lewisui Hamiltonui laimėti lenktynes.

Jamesas Vowlesas: „Jau pirmoje lenktynių atkarpoje buvo aišku, kad aplenkti Maxą Verstappeną galima arba „pakirtimu“ dėl ankstesnio sustojimo boksuose, arba atvirkščiai – dėl atvirkštinės strategijos, maksimaliai nukėlus pirmąjį sustojimą.

Mes pasirinkome antrąjį variantą, nors ir ilgai svarstėme variantą su „pakirtimu“. Problema buvo ta, kad paskui Lewisą sustojimo „lange“ važiavo abu „Ferrari“ pilotai – pasikeitęs padangas Lewisas būtų atsidūręs paskui juos. Vėliau Vettelis atsiliko, o mūsų sustojimo „lange“ liko tik Leclercas – atėjo laikas priimti sprendimą: panaudoti „pakirtimą“ ar ne.

Tuo metu buvo dvi problemos. Pirmoji – kietosios padangos ilgai įšyla, tam reikia kelių ratų, jos neleistų iš karto po sustojimo važiuoti Verstappeno tempu, norint pabandyti iš jo atkovoti poziciją. Antra – po sustojimo reikėtų iš karto aplenkti gana greitą „Ferrari“ mašiną. Galiausiai mes nusprendėme neatlikti sustojimo ir likti trasoje.

Penktadienį dėl lietaus niekam nepavyko nuvažiuoti ilgų serijų su dideliu degalų kiekiu, norint įvertinti padangų dėvėjimąsi ir jų degradaciją. Pasirenkant strategiją, buvo daug nežinomųjų, bet prieš lenktynes visi buvo įsitikinę, jog jie galės nuvažiuoti lenktynes su vienu sustojimu.

Mūsų komandos inžinieriai išanalizavo rezultatus, parodytus lenktynininkų penktadienį ir sukūrė modelį, aprašantį mūsų ir Verstappeno mašinų padangų dėvėjimąsi lenktynių eigoje. Šie skaičiavimai leido mums suprasti, kad variantas su dviem sustojimais gali leisti mums laimėti varžybas, jei mes aktyviai spausime Verstappeną ir jo padangos paskutiniuose ratuose praras efektyvumą pagal mūsų numatytą kreivę.

Per treniruotes penktadienį mes pamatėme, kad pačios minkščiausios padangos neturi didelio greičio pranašumo, bet gana greitai dėvisi netgi esant šaltesniam orui. Mums reikėjo padangų, kurios leistų gerą sukibimą su danga atkarpos pabaigoje, todėl tuo momentu mes Lewisui parinkome vidutines padangas.

Po sustojimo Hamiltonui reikėjo atkovoti 20 sek., norint pavyti Maxą, o po to jį atakuoti kovoje dėl pergalės. Lewisas turėjo suprantamų abejonių šiuo klausimu, tačiau jis važiavo tuo grafiku, kokį mes buvome jam nurodę. Tai privertė Verstappeną taip pat padidinti tempą, norint išsaugoti pranašumą, jis dar stipriau apkrovė padangas – ir jų dėvėjimasis atitiko tą modelį, kokį buvo apskaičiavę mūsų inžinieriai. Todėl mes ir laimėjome Hungaroringo lenktynes“.

Komentarai (5)


YZF
| Rugpjūčio 11 d. 16:03
fnatic
| Rugpjūčio 11 d. 01:48

Netikiu, kad lenktynių metu taip greit sumodeliavo strategiją. Labiau panašu kad kad kai spaudė su kietosiomis padangomis Maxą tas padangas kietas labiau padrožė negu galvojo ir pamatė kad nelabai jos atlaikys, tada ir pakvietė antram sustojimui, su idėja kad padangos tikrai atlaikys spaudžiant kvalifikaciniu tempu iki galo o jei pasiseks tai dar ir pasivys.

Tipo tas simtas zmoniu, kurie dirba trasoje IR gamykloje, negaletu tokiu dalyku sumodeliuoti, paskaiciuoti ir sustrateguoti?
Zilvinas Van
| Rugpjūčio 11 d. 11:23
Jacques
| Rugpjūčio 11 d. 00:07

Keista,kad taip visa taktika atskleidzia.

Ir ką tokio netikėto atskleidė? Lyg RBR ar koks Haas nežinotų kaip taktikos kuriamos.
fnatic
| Rugpjūčio 11 d. 01:48
Netikiu, kad lenktynių metu taip greit sumodeliavo strategiją. Labiau panašu kad kad kai spaudė su kietosiomis padangomis Maxą tas padangas kietas labiau padrožė negu galvojo ir pamatė kad nelabai jos atlaikys, tada ir pakvietė antram sustojimui, su idėja kad padangos tikrai atlaikys spaudžiant kvalifikaciniu tempu iki galo o jei pasiseks tai dar ir pasivys.
Jacques
| Rugpjūčio 11 d. 00:07
Keista,kad taip visa taktika atskleidzia.
fasten
| Rugpjūčio 10 d. 15:21
Ferrari vadovai, skaitykite ir toliau prisiminkite slovingus laikus.
×

F-1.lt pulsas