Japonijos GP: spaudos konferencija

Japonijos GP: spaudos konferencija
logo 2003 Spalio 12 d. 18:06, Ferrari
Rubensas Barrichello, „Ferrari“ – 1 vieta
Kimi Raikkonenas, „McLaren“ – 2 vieta
Davidas Coulthardas, „McLaren“ – 3 vieta
Klausimas (K): Tu turėjai laimėti lenktynes ir laimėjai startavęs iš „pole“ pozicijos. Bet tau buvo sudėtinga lenktyniauti pirmųjų ratų metu?

RB: Man buvo sunku visų lenktynių metu todėl, kad kai kuriuose posūkiuose buvo šiek tiek vandens, ir dėl to konkurencija buvo žymiai stipresnė. Sukant į Spoon posūkį, ypač toje vietoje, kurioje mane aplenkė Montoya, mano bolidas buvo labai nestabilus, todėl valdyti jį nebuvo lengva. Trūko labai nedaug, kad aš išslysčiau iš trasos. Buvo labai sunku ir aš meldžiausi, kad tik nepradėtų lyti. Žinoma, aš tiesiog dievinu lietų lenktynių metu, bet lietus mums nebūtų buvęs parankus. Taigi aš lenktyniavau tikėdamasis, kad nepradės lyti. Taipogi, mano šalmo antveidis buvo labai nešvarus ir kiekvieną kartą man sustojus boksuose man buvo įdedamas gabalėlis gumos tam, kad šalmo antveidis būtų atviras. Taigi, aš turėjau būti labai susikaupęs ir nemažinti tempo iki pat lenktynių pabaigos todėl, kad jeigu būtų pradėję lyti, varžovai būtų galėję pasivyti mane labai lengvai, kadangi tokiu atveju mano rato įveikimo laikas būtų buvęs trimis sekundėmis prastesnis nei jų.
K: Rubensai, ši diena labai svarbi Ferrari komandai – Michaelis tapo čempionu šeštąjį kartą, o tau tai yra ketvirtas kartas, kai tavo komanda laimi komandinėje įskaitoje.
RB: Aš taip didžiuojuosi tuo, netgi turint omenyje, kad visą tą laiką aš padėdavau Michaeliui, visą tą laiką aš buvau komandoje ir padėjau jai laimėti komandinėje įskaitoje ketverius metus iš eilės. Aš manau, kad Suzuka be jokių abejonių yra lenktynininkų trasa, todėl laimėti čia man yra didelė garbė.
K: Kimi, tu buvai labai netoli. Kaip tu manai, ar apsikeitimas bolidais su Davidu turėjo didelę reikšmę šio savaitgalio metu?
KR: Žinoma, tai nepadėjo mums, bet dabar tai jau praeitis ir aš noriu padėkoti Davidui, kad leido man lenktyniauti savo bolidu. Aš stengiausi sutaisyti jį, bet mums truputėlį nepasisekė šeštadienį. Paskutiniai penki ar pan. pilotai kvalifikavosi lyjant lietui ir tai mums nepadėjo. Bet mes užėmėme antrąją vietą. Žinoma, nėra smagu finišuoti antram beveik visą laiką, bet mes nebuvome pakankamai greiti, kad laimėtume čempionatą šiais metais. Mes bent jau nepralaimėjome dėl blogo pilotavimo.
K: Davidai, šis savaitgalis tau buvo gan įdomus: tu turėjai pakeisti bolidą viduryje GP savaitgalio ir lenktynėse važiavai už Kimi. Kaip jautėsi tavo bolidas?
DC: Kvalifikacijos metu mes neturėjome galimybės palyginti atsarginio ir lenktynėms skirto bolido, o lenktynių metu, išskyrus antrąjį padangų komplektą, bolidas buvo gan geras. Su antruoju padangų komplektu aš patyriau nepakankamo vairo pasukamumo problemą pirmus 8 ar 9 ratus, bet, kita vertus, aš galėjau važiuoti niekieno netrukdomas ir laikytis planuotos trijų sustojimų boksuose strategijos.
INTERVIU SU MICHAELIU SCHUMACHERIU:
K: Sveikiname laimėjus 2003 metų čempiono titulą! Michaeli, tavo biografijoje daug pasiektų rekordų, bet šis turbūt labai ypatingas. 1957 metais Fangio laimėjo penktąjį čempiono titulą savo karjeroje, o tau tai jau šeštasis. Gal galėtum pasidalinti savo jausmais?

MS: Šie metai buvo labai sunkūs, ypač sezono pabaiga. Šios lenktynės taip pat buvo turbūt vienos iš sunkiausių mano karjeroje. Bet aš manau, kad komanda yra labiausiai verta padėkos. Aš kartoju tai taip dažnai todėl, kad šiandien eilinį kartą jie padarė viską, kad aš ir Rubensas turėtume konkurencingą bolidą. Rubensas lenktyniavo nuostabiai ir laimėjo lenktynes, taigi mes nugalėjome ir komandinėje įskaitoje penktą kartą iš eilės. Šios lenktynės man buvo labai sunkios, ypač po to nedidelio incidento, kai aš turėjau aplenkti tiek daug bolidų. Incidentai su Da Matta ir Ralfu padarė šias lenktynes labai keistas. Taigi, aš galiu jausti komandos pergalę, bet kalbant apie mane asmeniškai, aš jaučiuosi tuščias ir išsunktas. Aš paprasčiausiai didžiuojuosi tuo, ką mes pasiekėme.
K: Ką tu jautei lenktynių metu? Ar tu gaudavai informacijos apie Kimi, ar sunku buvo lenkti kitus varžovus, pavyzdžiui, Sato, taip pat savo brolį?
MS: Žinoma, aš negalėjau gudrauti, ypač po to, kai praradau priekinį sparną. Tuo momentu aš žinojau, kad Montoya pasitraukė iš lenktynių ir kad abu „McLaren“ pilotai buvo už Rubenso. Niekas negalėjo nuspėti oro sąlygų ir kaip baigsis lenktynės. Todėl aš privalėjau užimti bent aštuntąją vietą. Laimei, aš galėjau pasikliauti Rubensu, bet niekada negali būti tikras, kas atsitiks. „Formulė-1“ yra nenuspėjama, todėl visada reikia galvoti apie blogiausia, kad būtum saugus. Mano, Cristiano ir Ralfo kova buvo gan sunki ir aš turėjau užsitikrinti bent 8-ąją vietą tokiu atveju, jei kas nors netikėto įvyktų.
K: Pačioje lenktynių pabaigoje tu vis stengeisi nuvalyti savo šalmo antveidį. Ar tau buvo sunku susikaupti dėl to, kad kova nebebuvo tokia įtempta?
MS: Man buvo sunku dėl labai paprastos priežasties: po incidentų su da Matta ir Ralfu aš iš visų jėgų stengiausi nesusidurti su jais. Vibracija buvo stipri, taip pat prisidėjo abejonės, ar bolidas nėra stipriai pažeistas po susidūrimo su Ralfu. Taigi, daug minčių sukosi mano galvoje tuo metu ir aš paprasčiausiai stengiausi važiuoti saugiai, kad pasiekčiau finišą.
K: Galų gale tu baigei lenktynes taškuose ir iškovojai šeštąjį pasaulio čempiono titulą. Tai yra devintasis titulas su „Ferrari”, įskaitant konstruktorių taures. Gal galėtum pasidalinti savo mintimis apie šiuos pasiekimus?
MS: Visų pirma, man labai keista laimėti čempionatą finišuojant aštuntoje vietoje todėl, kad daugumą savo laimėtų čempionatų aš baigdavau pergale. Bet tai, ką pasiekė komanda, yra tiesiog fantastiška. Jeigu prisimenate, labai daug kas mumis nebetikėjo Hockenheime, Budapešte. Bet mes sugebėjome laimėti, nes mes niekada nepasiduodame, kovojame iki galo, ir tai yra vienas iš stipriausių Ferrari bruožų. Visi Ferrari komandos nariai yra tokie. Ferrari yra didžiulė šeima ir mes visi didžiuojamės, būdami dalis jos.
SPAUDOS KONFERENCIJA:
K: Rubensai, lenktynių metu problemų tau sudarė tiktai du žmonės – pradžioje Juanas Pablo Montoya, o vėliau Fernando Alonso – taigi tiek sunkumų trasoje?

RB: Visos lenktynės buvo sunkios, nes net kai manydavau, kad turiu 15 sekundžių pranašumą prieš Kimi ir kartais prieš Davidą, vis tiek jausdavau, kad jeigu pradėtų lyti, viskas apsiverstų aukštyn kojom per vieną ratą, taigi visąlaik turėjau stengtis važiuoti kiek galima greičiau. Gerai, pabaigoje mes šiek tiek sulėtinome tempą, bet ir tada norėjau išlaikyti 34 sekundžių atstumą, jeigu būtų pradėję lyti paskutiniame rate, tada nieko tokio, tačiau jeigu būtų pradėję likus penkiems ratams iki lenktynių pabaigos ir nepakankamai stipriai, kad reikėtų važiuoti į boksus užsidėti lietui skirtas padangas, mes būtume turėję rimtų problemų. Jeigu būtų liję pakankamai stipriai, visi būtų užsukę į boksus, bet jeigu tuo metu visi būtume likę trasoje, aš būčiau turėjęs rimtų nemalonumų. Kalbant apie pradžią, aš turėjau problemą, nedidelę problemą dėl nepakankamai įšilusių padangų ir kai įvažinėjau į dvyliktą „šaukšto“ formos posūkį, buvo šiek tiek slidu, ypač slydo mūsų padangos, taigi išvažiavau šiek tiek į trasos pakraštį ir turėjau grįžti, o Juano Pablo išorine trajektorija aplenkė mane. Jis buvo labai greitas pirmus tris ar keturis ratus, tačiau tuo metu mano bolidas šiek tiek slidinėjo.Taip pat sunkumų man sukėlė, kai sugedo kažkieno variklis ir ant trasos liko nemažai tepalo. Aš vos neišslydau ir tuo metu mane užklupo Alonso. Likusias lenktynes aš galėjau ramiai lenktyniauti ir susikoncentruoti į trasą.
K: Ir Alonso, jis buvo prie pat tavęs.
RB: Ką gi, didelis ačiū Ferrari varikliui, mes buvome labai greiti, ir didžiąja dalimi aš tuo pasiklioviau. Jis turėjo fantastišką sukibimą su trasa šešioliktame posūkyje, tačiau aš sugebėjau išlaikyti jį už savęs, ir kalbant nuoširdžiai, viskas buvo gerai. Aš neturiu jokių priekaištų.
K: Šiandien, akivaizdu, kad tu padėjai savo komandai laimėti konstruktorių taurę ir komandos draugas taip pat įėjo į istoriją. Pasakyk kelis žodžius apie jų pasiekimus, komandos ir tavo komandos draugo.
RB: Ką gi, aš, manau, padariau didelį darbą, ne tik dėl to, kad čia dabar sėdžiu prieš televiziją, prieš žurnalistus, kartais lenktyniavimas vienoje komandoje su Michaeliu gali labai apsunkinti gyvenimą, dėl to, ką žmonės rašo ir šneka. Taigi aš didžiuojuosi tuo, ką pasiekiau šiais metais. Net ir jei nesurinkau tiek pat taškų, ar neužėmiau geresnės pozicijos, man tai buvo daug geresni metai, lenktyniavimo prasme. Aš visą laiką buvau viršuje ir, manau, žengiau didelį žingsnį į priekį. Tai buvo nuostabu, ir komanda pasidarbavo išties gerai, paruošdama du greitus ir patikimus bolidus. Mano inžinieriai ir mechanikai dirbo labai gerai, taigi, aš manau, visi turi didžiuotis šiais pasiekimais. Aš jau ketveri metai esu komandoje, kuri laimėjo daug.
K: Kimi, šiandien tu padarei tiek, kiek galėjai.Bolidas, ypač palyginus su Davido, neatrodė gerai paruoštas.
KR: Ne, mes turėjome rimtų problemų su bolido reguliavimu savaitgalį. Tiesiog nesisekė surasti tinkamo. Pirmasis padangų komplektas buvo pakankamai geras, bet tada viskas ir prasidėjo: užsidėjęs antrąjį padangų komplektą turėjau rimtų sukibimo problemų. Tai buvo pakankamai sunku, aš spaudžiau kiek galėjau, bet buvau nepakankamai greitas.
K: Pradžioje tu užstrigai už Cristiano da Mattos. Ar tu buvai greitesnis už jį?
KR: Jo, aš irgi taip manau, bet jie irgi buvo greiti, ypač tiesiojoje, o mano bolidas prastai sukibdavo su trasa paskutiniame posūkyje. Aš visąlaik būdavau arti jo, bet nepakankamai arti, kad galėčiau aplenkti pirmame posūkyje, ir tai man kainavo nemažai laiko. Ką gi, tai yra lenktynės, ir mes pasistengsime, kad sekančiais metais panaši situacija nepasikartotų.
K: Antras čempionato įskaitoje - tai ne tai, ko tikėjaisi, nes visi nori būti pirmi. Tačiau kokie tavo prisiminimai apie šį sezoną?
KR: Manau, tai buvo puikus sezonas mums ir man. Gerai, sezono pradžioje mes tikėjomės labai daug, tačiau ir pasiekėme gana nemažai. Buvom pakankamai greiti, ir bolidas buvo daug geresnis ir patikimesnis negu praeitais metais ir mes patys patobulėjome. Labai dėkoju komandai, kuri dirbo sunkiai visą sezoną, ir Davidui, ir visiems. Šiais metais mūsų rezultatai buvo pastovūs, tačiau pritrūko greičio, tikiuosi, iki sekančių metų visiškai pasivysime. Manau, jeigu mes patobulėsime tiek, kiek per praeitą žiemą, tai sekančiais metais galėsime tikėtis pergalių visuose etapuose, ir laimėti abi taures.
K: Davidai, malonu tave matyti. Šiandien tavo bolidas atrodė išties greitesnis negu Kimi.
DC: Taip, aš manau, aš turėjau tik vieną padangų komplektą, kuris pridarė man nemalonumų, tai buvo antrasis, ir galiu tik įsivaizduoti, kaip turėjo jaustis Kimis, jei kiekvienas jo padangų komplektas buvo toks. Taigi, mums reikia išsiaiškinti, kokia tai buvo problema. Bet kiti padangų komplektai leido man važiuoti tiek greitai, kiek galėjau, tuo labiau, aš buvau švarioje trasos dalyje, kurioje nepasitaikė kamščių.
K: Ką gi, porą kartų tu buvai už Kimio ir taip pat už Jarno Trulli ir Jensono. Taigi lenktynės tau buvo tikrai nenuobodžios.
DC: Taip, bet tai nebuvo pozicijos, kai galėčiau lenkti, viską apsprendė taktika ir bandymas būti kiek galima greitesniam.
K: Kimi, ar sustojimo boksuose taktika kaip nors paveikė tavo bolidą?
KR: Aš manau, mes pasirinkome teisingą taktiką, yra išties sunku pasakyti, ar mes būtume buvę greitesni su dviem ar su trim sustojimais, tačiau bet kuriuo atveju mes nebūtume buvę tokie greiti, kaip Rubensas, ir tai nebūtų mums daug padėję.
K: Kimi, ar tu pakeitei lenktynių strategiją, kai pamatei, kas atsitiko Michaeliui?
KR: Ne, mes ir taip planavome sustoti du kartus. Manau, jie kažką šiek tiek pakeitė Davidui, bet mes tai planavome.
K: Kimi: ar bent akimirkai lenktynių metu susimąstei, kad galėtumei tapti pasaulio čempionu?
KR: Aš manau, visą laiką išlieka maža tikimybė, kol nekerti finišo linijos, yra buvę daug atvejų, kai lenktynininkai iškrisdavo paskutiniame rate. Mes spaudėme kiek galėjome ir tikėjomės geriausio, niekada negali žinoti, kas atsitiks. Ką gi, šį kartą mums nepasisekė, bet mėginsime sekančiais metais.
K: Ar galėtumėte visi trys pakomentuoti tai, ką Michaelis dabar pasiekė? Šeši titulai – septyniasdešimt pergalių, tai išties įspūdingas pasiekimas, ar ne?
RB: Taip. Aš manau, mes niekada negalėsime palyginti lenktynininkų, turiu galvoje, kad yra neįmanoma sulyginti Michaelio su Fagio ar Senna, ar kitais, tačiau manau, jis tikrai įeis į istoriją dėl savo pasiekimų, ir atrodo, kad jis ruošiasi sumušti visus likusius rekordus. Aš turiu omenyje, kad visi prieš trejus metus tikėjo, kad jis pirmaus pagal „pole“ pozicijų skaičių, tačiau niekas netikėjo, kad jis pasieks tiek daug, tai išties įspūdingas pasiekimas.
K: Davidai, Kimi, ar turite ką nors pridurti?
(Tyla)


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144