K. Chandhokas: lenktynių likimas turi spręstis trasoje

K. Chandhokas: lenktynių likimas turi spręstis trasoje
logo 2019 Sausio 16 d. 13:20, Lotus/LAT Photographic

Buvęs „Formulės-1“ lenktyninkas Karunas Chandhokas, priklausantis FIA komisijai lenktynių žiūrimumui didinti, mano, kad žvyruotos saugumo zonos labiau tinka „Formulei-1“ nei asfaltuotos. Karunas pažymėjo, kad žvyruotose saugumo zonose pilotas klaidos atveju gauna „natūralią bausmę“ ir teisėjams nereikės įtakoti lenktynių rezultatų.

Karunas Chandhokas: „Prisiminkite lenktynes Suzukoje, kur Sebastianas Vettelis ir Maxas Verstappenas užkabino vienas kitą – Maxas paprasčiausiai pravažiavo per asfaltuotą saugumo zoną Spoon posūkyje, taip prarasdamas apie pusę sekundės – tai yra neteisinga. Išvažiuodami už trasos ribų, lenktynininkai turi gauti baudą, bet bausmė turi būti natūrali. Lenktynių likimai turi spręstis trasose, o ne teisėjų kambarėliuose.

Aš nenoriu, kad pasikartotų situacija, kaip Ostine tarp Kimio ir Maxo, kai kažkas finišuoja trečias, o vėliau teisėjai priima sprendimą ir ant podiumo užlipa kitas pilotas. Situacija buvo kebli ir sudėtinga, teisėjai neturėjo ten kištis. Panašūs dalykai turi spręstis tik trasose – tokios privalo būti lenktynės.

„Formulėje-1“ yra daug prieštaravimų. Žiūrovams per televiziją sako, kad devintame posūkyje galima išvažiuoti už baltos linijos ribų, bet jei pilotas kirs baltą liniją devynioliktame posūkyje, tai jo laikas bus anuliuotas. Kai apskritai veikia toks požiūris? Ar tai teisinga, kad vieną posūkį galima nukirsti, o kito – ne?

Kiekvienas sprendimas turi savų pliusų ir minusų, bet negalima eiti į kompromisą saugumo klausimais, tačiau spręsdami vienas problemas, mes sukuriame kitas. Paimkime, pavyzdžiui, Spa. Pernai aš ten lenktyniavau WEC varžybose ir, mano galva, jie sugadino šią trasą. Anksčiau pravažiuoti Eau Rouge ar Pouhon būdavo labai sudėtinga – tekdavo veikti „ant ribos“.

Anksčiau, kai tu važiuodavai su „slickais“ šlapiu asfaltu, mašina slysdavo ties trasos kraštu, tačiau jei tau pavykdavo ją išlaikyti toli nuo žvyro kylant į Raidillon, galvodavai „Nieko sau, man viskas išėjo“. Dabar gi šiame posūkyje nėra nieko įdomaus – jei mašina pradeda slysti, tai tu paprasčiausiai pasuki link asfaltuotos saugumo zonos ir važiuoji toliau“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140