K. Raikkonenas: mes negeriame prie vairo

K. Raikkonenas: mes negeriame prie vairo
logo Gegužės 23 d. 10:20, Alfa Romeo

Etapas Monake – 300-tasis Kimio Raikkoneno karjeroje „Formulėje-1“. Prieš etapo pradžią „Alfa Romeo“ lenktynininkas kalbėjo apie nemeilę statistikai ir apie Monte Karlo miesto trasos ypatumus.

  • Kimi, ar esate patenkintas tuo, kaip komanda išsprendė problemas, su kuriomis jūs susidūrėte Barselonoje? Ar yra garantijos, jog jos nepasikartos?
  • Problemos visuomet gali pasikartoti – tokios yra lenktynės. Mes išsiaiškinome, ir dar geriau, kad buvo galimybė iš karto išbandyti kai kuriuos sprendimus. Kiekvienas lenktynių savaitgalis skiriasi nuo buvusiojo, bet aš nelaukiu, jog Monake bus lengva. Tai ne pati geriausia trasa mūsų mašinai, bet mes padarysime viską, kas įmanoma. Pažiūrėsime, kas išeis.
  • Monake kai kuriose vietose pakeitė asfaltą. Kaip tai paveiks mašinos elgesį?
  • Pažiūrėsime. Vienas asfaltas gali būti geras ir užtikrinti gana gerą sukibimą, kitas – mažiau. Pažiūrėsime, kaip viskas praeis, bet aš tikiuosi, kad naujos asfalto atkarpos duos geresnį mašinos sukibimą. Trasose dažnai keičia dangą, tačiau visi būna vienodose sąlygose. Jei pasirodys, kas skirtingose vietose sukibimas yra skirtingas, tai nelabai gerai, bet mes visi esame pripratę adaptuotis prie naujų sąlygų.
  • Ar jaučiate ką nors ypatingo prieš jūsų 300-tąsias lenktynes „Formulėje-1“?
  • Šis savaitgalis niekuo nesiskirs nuo praėjusiojo. 300 – tai tik paprasčiausias skaičius. Suprantama, jog jūsų pirmosios lenktynės skiriasi nuo kitų, bet kai jūs esate nuvažiavęs bent jau keletą etapų, tai visi likusieji yra daugmaž vienodi. Kartais mes atvažiuojame į egzotines šalis, kai kurie etapai vyksta prie dirbtinio apšvietimo, bet visi likusieji nesikeičia sezonas po sezono.
  • Ar „Formulė-1“ pasikeitė per tuo metus, kai jūs čia lenktyniaujate?
  • Žinoma, kaip ir bet koks kitas sportas. Gyvenimas smarkiai pasikeitė lyginant su tuo, kas buvo 2000 metais, bet tai – normali evoliucija.
  • Iš kurios „Formulės-1“ jūs gaunate daugiau malonumo – iš šiuolaikinės, ar tos, kuri buvo jūsų karjeros pradžioje?
  • Kuo geresni rezultatai, tuo labiau jums viskas patinka. Gali būti, jog dabar „Formulėje-1“ nėra taip linksma, bet bolido pilotavimo principai nepasikeitė. Kaip ir anksčiau, privalote važiuoti kuo greičiau, būti geresniu už kitus. Šiuo požiūriu niekas nepasikeitė.
  • Monake rezultatas gana daug priklauso nuo lenktynininko, skirtingai nuo kitų autodromų?
  • Anksčiau šioje trasoje rezultatas tikrai didžiąją dalimi priklausydavo nuo piloto. Dabar gi trasa yra visai kitokia nei ta, kokioje aš lenktyniavau pirmą kartą – anksčiau ji būdavo kur kas sudėtingesnė. Pavyzdžiui, Baseino posūkis būdavo siauresnis. Beje, paskutinė trasos dalis smarkiai pasikeitė per pastaruosius metus. Anksčiau pilotas kur kas labiau galėdavo įtakoti rezultatą, bet vis dėlto labai daug kas priklauso nuo mašinos. Kuo ji efektyvesnė, tuo geriau, o jei mašina bloga, tai jūs jau nieko negalite padaryti. Monake mašinos trūkumai yra labiau pastebimi nei kitose trasose, kadangi jei čia su mašina yra blogai, tai jūs negalite atakuoti. Tiksliau, galite, bet tada atsidursite sienoje.
  • Kimi, ko jūs laukiate iš 2021 metų mašinų? Ar jas bus dar įdomiau pilotuoti?
  • Nežinau. Mano kontraktas užsibaigia kitų metų pabaigoje ir kas bus toliau, aš nežinau.
  • Ar naujasis reglamentas nuo 2021 metų nepaveiks jūsų sprendimo dar pratęsti karjerą?
  • Kai vyksta rimtos permainos reglamente, tu niekada nežinai, kaip tai atsilieps jėgų išsidėstymui. Paprastai lyderiai išsaugo savo pozicijas, kadangi jie turi daugiau resursų, bet būtų labai šaunu, jei dėl permainų kovos trasoje būtų kur kas glaustesnės.
  • Ar turite tikslą tapti pilotu, kuris būtų nuvažiavęs daugiausiai GP etapų per viską savo karjerą?
  • Visiškai ne. Aš lenktyniauju ne dėl to. Tai yra paprasčiausi skaičiai ir aš net pasakiau komandai, kad nieko nereikia ypatingo ruošti mano 300-ajam etapui, nes šis savaitgalis niekuo nesiskirs iš kitų.
  • Vadinasi, net ir torto nebus?
  • Aš bandžiau atšaukti bet kokius šventimus, bet ne viskas man išėjo...
  • Alkoholinių gėrimų šventėj bus?
  • Mes negeriame prie vairo. Asmeniškai aš nemėgstu Monako etapo, kadangi mechanikams čia tenka dirbti labai sunkiomis sąlygomis. Naujoje serviso zonoje vietos kiek daugiau, bet tai vis tiek ne geriausia vieta darbui.
  • Jūs jau sakėte, kad jūsų nedomina statistika, bet jūs turite įspūdingą karjerą ir tikriausiai turite kuo didžiuotis?
  • Atvirai kalbant, aš nejaučiu, jog turėsiu labai ilgą karjerą. Manau, kad jei aš nebūčiau praleidęs dviejų metų, tai nelenktyniaučiau iki šios dienos. Galbūt, man todėl ir neatrodo, jo mano karjera tęsiasi labai ilgai, nes aš turėjau pertrauką „normaliam gyvenimui“. Gali būti, kad kai aš užbaigsiu karjerą ir prisiminsiu ją, nuvažiuotų lenktynių skaičius man turės didesnę reikšmę nei dabar. Esu turėjęs sėkmingų lenktynių, esu pasiekęs gerų rezultatų, bet galų gale – tai tik lenktynės.
  • Kokias šio sezono rezultatais jūs būsite patenkintas?
  • Aš neturiu konkretaus tikslo, kurio pasiekęs galėčiau pasakyti, kad esu patenkintas, o jei jums tam pritruktų kokių 5 taškų, tai nenusivilsiu. Tai tik skaičiai, todėl svarbu judėti į priekį, siekti to, kas yra jūsų jėgoms – tada komanda turės kuo didžiuotis. Mes neblogai pradėjome sezoną, nors galėjome ir dar geriau –pirmosios ir paskutinės lenktynės buvo gana sudėtingos. Mes turime susikoncentruoti ties savimi ir negalvoti apie likusius. Iki to laiko, kai mes vis geriau suprantame savo mašiną ir ją tobuliname, viskas bus tvarkoje. Komandos užduotis – judėti į priekį žingsnis po žingsnio...

Komentarai (0)


×

F-1.lt pulsas