Ką daryti su lenkimų problema? Ieškoti kompromisų...

Ką daryti su lenkimų problema? Ieškoti kompromisų...
logo 2018 Sausio 02 d. 06:00, Daimler

Dar niekada „Formulės-1“ mašinos nebuvo tokios greitos kaip 2017 metais, tačiau įspūdingi greičiai, kurie rodomi kvalifikacijų metu – dar nėra įspūdingų lenktynių garantija. Tobula aerodinamika netarnauja lenkimams, todėl tokių manevrų skaičius 2017 m. sumažėjo iki 516 lyginant su 909 lenkimais 2016 metais.

Pasaulio čempionato finale Abu Dabyje Lewisas Hamiltonas net 52 ratus važiavo paskui savo komandos draugą Valtteri Bottą, bet negalėjo jo aplenkti, nors buvo greitesnis. Keturiskart pasaulio čempionas buvo ryškiai nepatenkintas ir taip pakomentavo: „2017 metų mašinos yra būtent tokios, kokių aš ir tikėjausi. Pilotuoti jas įdomiau, bet lenktynės tapo prastesnės. Važiuoti įkandin paskui varžovą dabar tapo dar sunkiau. Mes visi žinome šią problemą. Kitą kartą žmonėms, atsakingiems už bolidų kūrimą, pirmiau reikia pakalbėti su mumis, pilotais. Šie žmonės niekada nepilotavo F-1 bolidų ir negalėjo patirti – ką reiškia važiuoti paskui kitą mašiną“.

Beje, tai iš dalie susiję ir su kai kurių trasų konfigūracija, tos pačios Yas Marina trasos.

„Puiki trasa, jei važiuoji vienas. Norint aplenkti varžovo mašiną, tu turi ratą įveikti net 1,4 sek. greičiau, - tęsė Lewisas. – Jei mašinos yra vienodos, tai yra neįmanoma. Viską, ką tu iškovoji dėl oro maišo dviejose tiesiosiose, tu prarandi 3 sektoriaus posūkiuose. Kai tu atsiduri arčiau prie varžovo mažiau nei 1,5 sek., prispaudžiamoji jėga mašinos priekinėje dalyje drastiškai sumažėja“.

Per daugiau nei pusantros valandos lenktynių Abu Dabyje mes matėme tik 15 sėkmingų lenkimų, kai tuo tarpu 2016 metais jų čia buvo beveik tris kartus daugiau – 41. Daugiausiai lenkimų šiais metais mes matėme Baku miesto trasoje – 59. Kai kuriose trasose jų iš tiesų buvo keletu daugiau nei užpernai, bet iš esmės tai buvo paaiškinama tuo, kad geri pilotai su pakankamai greitomis mašinomis dėl baudų atsidurdavo peletono uodegoje ir lenktynėse turėjo atsilošti. Pavyzdžiui, Silverstoune tik vienas D. Ricciardo atliko 13 lenkimų, Ostine lenktynės buvo ryškios dėl M. Verstappeno žygdarbio, O Mechike lenktynes paryškino L. Hamiltonas ir S. Vettelis.

Beje, Sebastianas mano, kad lenkimų deficitas nėra jau tokia labai rimta problema: „Mums nereikia, kad kiekvienose lenktynėse būtų gerinami lenkimų rekordai. Lenkti turi būti labai sunku, nes tokie manevrai turi didelę kainą. Jei kokios nors lenktynės vyksta nuobodžiai, tai jau ne tokia didelė problema. Futbolo rungtynės irgi kartais būna nuobodžios“.

Naujasis „Formulės-1“ vykdomasis direktorius Chase Carey‘us pareiškė, kad tose trasose, kur yra sunkumų su lenkimais, reikia keisti jų konfigūraciją. Gali būti, kad tai būtų vienas iš svarbesnių sprendimų, bet su sąlygą, kad rekonstrukcijos mastelis ir charakteristikos bus tiksliai apskaičiuotos ir nepakeis dabartinio trasos  pobūdžio. Beje, Abu Dabyje tai padaryti yra įmanoma, jei pakeisime tik vieną posūkį – segtuką prieš pirmą ilgąją tiesiąją.

Bet reikalo esmė ne vien aerodinamikoje ir trasų konfigūracijose, bet ir padangose. Naujosios „Pirelli“ mažiau degraduoja nei ankstesnės ir iš vienos pusės, lenktynininkams tai patinka, kadangi jie gali atakuoti pilna jėga, per daug nesirūpindami padangų dėvėjimusi dėl jų perkaitimo. Iš kitos pusės, skirtumas tarp mašinų sukibimo tapo mažesnis, išeitų, sumažėjo ir greičių skirtumas, o tai taip pat kenkia lenkimams.

Faktorių analizė, vienaip ar kitaip turinčių įtakos lenkimams, kurią atliko vokiečių „Auto Motor und Sport“ žurnalistai, leidžia padaryti tam tikras išvadas: pirmiausia kažką reikia daryti su mašinomis. Atrodytų, kad formulė nesudėtinga: reikia pasiekti, kad sukibimas su trasa didžiąją dalimi priklausytų nuo mechaninių faktorių, o mažesniąją dalimi – dėl prispaudžiamosios jėgos, kurią generuoja mašinos aerodinamika.

Bet tada teks pamiršti rekordus, kadangi panašios permainos prives prie greičių sumažėjimo, visų pirma posūkiuose. Be to, kad lenkimų skaičius būtų didesnis, reikia, kad pilotai stabdytų kiek anksčiau nei 2017 metais. Iš principo viskas yra susiję – mažesnis sukibimas taip pat provokuos daugiau pilotavimo klaidų, o tai taip pat pasitarnaus lenkimams.

Svarbu suprasti, kad lenkimų problemai išspręsti teks eiti į kompromisus. Problema pagilėjo būtent dėl noro padidinti bolidų greitį ir taip siekti rekordų. Todėl, kai kitą kartą bus keičiamas aerodinamikos reglamentas, norint sumažinti jos efektyvumą, reikėtų iš anksto tarp pilotų atlikti aiškinamąjį darbą, nes priešingu atveju visi vėl pradės skųstis dėl pernelyg mažo greičio.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794