Kaip „Mercedes“ analizuoja lenktynių savaitgalius (2)

Kaip „Mercedes“ analizuoja lenktynių savaitgalius
logo 2019 Kovo 20 d. 11:21, Daimler

Po pirmojo sezono etapo „Mercedes“ spaudos tarnyba papasakojo apie tai, kaip pasaulio čempionų komandoje vyksta „Skrydžių tyrimas“, t.y. kaip organizuojama lenktynių savaitgalio analizė, į kokius aspektus reikia atkreipti svarbiausią dėmesį.
Nepriklausomai nuo to, kiek sėkmingas buvo GP savaitgalis, kiekviena komanda per lenktynių savaitgalio dienas sukaupia begalę duomenų, kuriuos reikia apdoroti ir išanalizuoti sugrįžus į ekipos bazę. Pirmiausiai reikia išsiaiškinti pagrindines kryptis, kuriomis vystėsi įvykiai.

Suprantama, visada reikia pažymėti teigiamus momentus, tačiau, siekiant tobulumo, kur kas svarbiau yra išsiaiškinti, kas buvo ne taip ir kokiu būdu ateityje bus galima pasiekti pagerėjimo.

Iš esmės pasitarimai, suvedantys lenktynių rezultatus, vyksta pirmosiomis dienomis komandai sugrįžus į bazę. Norint garantuotai surinkti visas nuomones ir duoti žodį lenktynių brigados darbuotojams, o tai pat tiems, kas užsiėmė inžineriniais reikalais per atstumą, būdami Braklyje, žmonės pereina iš vienos konferencijų salės į kitą ir kiekvieną dieną dalyvauja keliose konferencijose.

Iš pradžių pasitarimai vyksta įvairiuose komandos departamentuose, kur vertinamas kiekvieno atskiro padalinio darbas, bet visi žino, kad pirmadienį po lenktynių Braklyje 14 val. vyksta bendras komandos susirinkimas. Bet šis grafikas yra taikomas europietiškoje sezono fazėje, o išvažiuojamųjų lenktynių metu jis yra koreguojamas.

Dažniausiai tokiame susirinkime dalyvauja daugiau kaip 500 žmonių ir čia pasisako kas nors iš ekipos technikos direktorių, apžvelgdamas pagrindinius praėjusių lenktynių aspektus ir išskirdamas esminius momentus, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį ir nurodoma tolesnio darbo kryptis.

Šiame susirinkime kas nors iš vadovybės atsakinėja į iškylančius klausimus, kuriuos darbuotojai dažniausiai atsiunčia iš anksto.

Kadangi darbas ekipos bazėje yra organizuojamas kiaurą parą, ne visi gali dalyvauti dienos susirinkime pirmadienį. 21 val. naktinei pamainai organizuojamas specialus susirinkimas, kuriame pasisako tas pats vadovybės atstovas, kuris kalbėjo dieną. Šiuose vakariniuose pasitarimuose dalyvauja kelis kartus mažiau darbuotojų, dažniausiai apie 40 žmonių, bet čia aptariami tie patys klausimai.

Kitomis savaitės dienomis skirtinguose departamentuose vyksta lokalūs pasitarimai, bet skirtumas tas, kad čia įvykių analizė jau būna kur kas detalesnė. Šiame procese aktyviai dalyvauja ir tie, kas dirbo trasoje, tiek ir tie darbuotojai, kurie budėjo bazėje lenktynių metu. Kaip bebūtų pasibaigusios lenktynės, visuomet būna ką aptarti.

Klausimai gali būti keliami patys įvairiausi: nuo starto procedūros niuansų iki pagrindinių GP etapo pamokų – tai gali būti važiuoklės darbas, jėgos agregato, o taip pat – pasiruošimas kitam etapui. Ir visa tai reikia aptarti per vieną valandą.

Dažniausiai pagrindinius pranešimus skaito tie patys specialistai ir padalinių vadovai, tačiau bet kuris darbuotojas gali pasisakyti aptariama tema ir pasidalinti savo nuomone. Visa tai yra itin svarbi komandos darbo dalis, juolab, kad tokie pasitarimai vyksta ne kiekvieną dieną ir šią galimybę reikia išnaudoti kuo naudingiau.

Po to ketvirtadieniais vyksta skirtingų padalinių vadovų pasitarimas – nuo marketingo skyriaus iki aerodinamikos ir kompozitinių medžiagų departamentų – jis būna skiriamas efektyvumo klausimams. Į jį susirenka nedidelė grupė žmonių, apie 20 žmonių. Komandos darbas susideda iš daugelio aspektų ir visi skyriai turi harmoningai sąveikauti, todėl privalo dirbti įtemptu grafiku.

„Formulė-1“ yra šiuolaikinis sportas, kuris nuolat vystosi, todėl visuomet reikia galvoti, kas tavęs laukia ateityje: kitas posūkis, kitos lenktynės, kitas iššūkis. Tačiau niekas kol kas nepaneigė senos tiesos, kuri byloja: tu nesužinosi, kur eini, kol nežinosi, kur tu buvai.

 


Komentarai (2)
trigubaz
| 03/20 14:34 Atsakyti
Geras straipsnis, bet labai trūko daugiau detalių. T.y. labai paviršutiniškai aprašytos visos procedūros.
Pit Crew
| 03/20 13:57 Atsakyti
Cool. Labai dėkui už šį straipsnį.
×

TOP naujienos