Kaip tai veikia: galios ir degalų sąnaudų ribojimas (2)

Kaip tai veikia: galios ir degalų sąnaudų ribojimas
logo Birželio 25 d. 10:44, Pirelli

Hibridiniai jėgos agregatai, naudojami „Formulėje-1“ su apribotoms degalų sąnaudomis turi labai didelį potencialą machinacijoms norint gauti pranašumą lenktynių trasoje. Esminiai parametrai – degalų sąnaudos ir maksimali ERS galia – yra apriboti, tačiau visuomet atsiranda noras apeiti šiuos ribojimus ir visuomet sklando gandai, kad dėl to varžovai gali turėti pranašumą.

Priverstinės pauzės pasaulio čempionate metu FIA dar labiau sugriežtino taisykles, susijusias su degalų sąnaudomis, ERS galia bei alyvos deginimu. Dėl pernai „Ferrari“ mestų įtarimų mašinose atsirado antrasis degalų sąnaudų jutiklis, nors tada pažeidimo fakto FIA nepavyko įrodyti.

Buvo spėjama, jog „Ferrari“ surado galimybę padidinti degalų srautą tarp jutiklio matavimų. Sąnaudų jutiklis veikia ultragarso impulsais matuodamas srauto greitį. Sinchronizavus degalų siurblio darbą su matavimo periodu, buvo galima padidinti variklio galią ir vieną ratą nuvažiuoti puse sekundės greičiau.

Atsiradus antram jutikliui, kuris matuoja atsitiktiniais impulsais, neleidžiama sinchronizuoti degalų siurblio. Dabar srautas kontroliuojamas serijomis atsitiktinių matavimų kiekvieną milisekundę.

Visa tai buvo parašyta reglamente dar iki sezono pradžios. Bet prieš kelias savaites FIA išleido keturias naujas technines direktyvas, kurios dar labiau sugriežtina kontrolę.

Dabar degalų sąnaudos yra susietos su galia. Jei anksčiau jos buvo susietos su apsukomis ir buvo maksimaliai ribojamos 100 kg/val. prie 10 500 apsuktų per minutę, tai dabar esant variklio galiai mažesnei nei 50 kW degalų sąnaudos negali viršyti 10 kg/val., o po to yra didinamos pagal užduotą formulę. Tai leidžia išvengti jau per jutiklį praėjusių degalų kaupimo kokioje nors tarpinėje talpoje esant žemiems sūkiams ir tuos degalus panaudoti vėliau.

Atsirado naujas įtampos ir srovės kontrolės jutiklis IVT ERS sistemai, kuris neleidžia perskirstyti energijos tarp atskirų jėgos agregato dalių, kad nebūtų viršyta maksimaliai leidžiama 120 kW galia.

Sezono pradžioje IVT jutikliai bus montuojami trijų stipriausių komandų boliduose – „Mercedes“, „Ferrari“ bei „Red Bull“. Plėtojant jutiklių gamybą, vėliau jie atsiras ir kitų komandų mašinose.

Trečioji techninė direktyva yra susijusi su alyvos deginimu. Ankstesniais metais komandos ieškodavo būdų pasiekti didesnę galią kartu su degalais degindamos ir alyvos didelius kiekius, tačiau nuo 2020 metų alyvos sąnaudos yra sumažintos iki 0,3 litro 100 km. Naujoje techninėje direktyvoje smulkiai aprašytos naujos matavimo ir bakelių hermetizacijos procedūros, kurias FIA galės realizuoti, taip pat alyvos, patenkančios į variklį, kontrolės procedūra.

Ketvirta direktyva kalba apie degalų kiekį, kuris įpilamas į bolido baką. Anksčiau pačios komandos pranešdavo FIA degalų svorį bake prieš lenktynes – tik labai retais atvejais reikėdavo visų 110 kg, kurie yra leidžiami reglamento. Sąmoningas degalų kiekio svorio mažinimas leisdavo nuslėpti per dideles sąnaudas, bet dabar FIA pati kontroliuos jų svorį.

Įdomu bus pažiūrėti, kaip šios techninės pataisos paveiks jėgų išsidėstymą trasoje. Greitai prasidėsiantis naujas sezonas atsakys į visus šiuos klausimus...


Komentarai (2)
tomazas123
IP: a391447 | 06/25 10:47
.
×

TOP naujienos