Kanados GP: lenktynės

Kanados GP: lenktynės
logo 2008 Birželio 08 d. 21:58, BMW AG
Kanados GP lenktynėse, kurių pagrindiniu akcentu tapo „McLaren“ lenktynininko Lewiso Hamiltono ir „Ferrari“ piloto Kimi Raikkoneno susidūrimas boksuose, triumfavo „BMW Sauber“ komanda.
Robertas Kubica pelnė pirmąją savo karjeros pergalę, o Nickas Heidfeldas, nuo savo kolegos atsilikęs 16,4 sek., finišavo antras. Trečiąją vietą netikėtai pasibaigusiose lenktynėse užėmė „Red Bull“ pilotas Davidas Coulthardas, lyderiui nusileidęs 23,3 sek.
Prieš finišą atrėmęs „Ferrari“ lenktynininko Felipe Massos spaudimą, puikioje ketvirtoje vietoje finišavo „Toyota“ pilotas Timo Glockas. Šeštąją vietą užėmė pastarojo lenktynininko komandos draugas Jarno Trulli.
Septintoje pozicijoje finišavo puikiai pirmoje lenktynių pusėję važiavęs, o vėliau kiek nublankęs „Honda“ pilotas Rubensas Barrichello. „Toro Rosso“ lenktynininkas Sebastienas Vettelis finišo liniją kirto aštuntas, vos 0,3 sek. anksčiau už devintąją vietą užėmusį „McLaren“ pilotą Heikki Kovalaineną.
Pelnęs puikią pergalę, R. Kubica, šiemet pelnęs 42 taškus, tapo „Formulės-1“ čempionato lyderiu. Iki šiol pirmavęs L. Hamiltonas nukrito į antrąją vietą – 38 taškai. Tiek pat jų turi ir trečiąją vietą užimantis F. Massa. Čempiono titulą ginantis K. Raikkonenas, surinkęs 35 taškus, kol kas tik ketvirtas.
Nepaisant itin mažo taškų kraičio Kanadoje, „Ferrari“ ir toliau lieka „Formulės-1“ Konstruktorių taurės įskaitos lydere – italai šiame sezone surinko 73 taškus. Po puikaus dublio „BMW Sauber“ pakilo į antrąją vietą – 70 taškų. Be taškų likusi „McLaren“ dabar trečia – 53 taškai.
Kitos „Formulės-1“ čempionato lenktynės vyks po dviejų savaičių, birželio 22 dieną, Prancūzijoje, Magny-Course trasoje.
Lenktynės
Varžybos prasidėjo be didelių netikėtumų. Starte L. Hamiltonas išlaikė pirmąją poziciją, R. Kubica – antrąją, o K. Raikkonenas – trečiąją. Iš ketvirtosios vietos startavęs Fernando Alonso („Renault“) pajudėjo lėtai ir tuo pasinaudojęs jį aplenkė Nico Rosbergas („Williams“). Šeštoje vietoje po starto važiavo F. Massa.
Pirmuosius penkiolika ratų lenktynėse didelių įvykių nebuvo. L. Hamiltonas po truputį didino savo persvarą prieš R. Kubicą, o šį savo ruožtu pamažu ėmė vytis iš pradžių kiek atsilikęs K. Raikkonenas. Už jų važiavo N. Rosbergas, F. Alonso, F. Massa, H. Kovalainenas ir N. Heidfeldas.
15-ame rate dėl techninio gedimo trasos krašte prieš trečiąjį posūkį sustojo Adrianas Sutilas. Lenktynininko „Force India“ bolidas ne tik liko stovėti pavojingoje vietoje, bet ir užsidegė. Siekiant be nesklandumų pašalinti automobilį, po kiek laiko, 18-ame rate, į trasą išvažiavo saugos automobilis.
Prieš sustabdant lenktynes, L. Hamiltonas turėjo 6,8 sek. persvarą prieš R. Kubicą, kuriam tuo metu į nugarą jau kvėpavo K. Raikkonenas. Pasirodęs saugos automobilis nubraukė visą iki tol varžybų lyderio atliktą darbą – lenktynininkai išsirikiavo vienas po kito.
18-ame rate atidarius įvažiavimą į boksus, ten pasuko beveik visi lenktynių lyderiai: L. Hamiltonas, R. Kubica, K. Raikkonenas, N. Rosbergas, F. Alonso, F. Massa, H. Kovalainenas ir kai kurie kiti sportininkai. Greičiausiai darbą boksuose atliko „Ferrari“ ir „BMW Sauber“ mechnikai – R. Kubica ir K. Raikkonenas pirmieji pasiekė techninio aptarnavimo zonos ribą žyminčią liniją, ties kuria sustojo dėl tuo metu degusio raudono šviesoforo signalo. L. Hamiltonas, tuo tarpu, nesugebėjo laiku sureaguoti ir čiuoždamas atlėkė link savo varžovų. Britas rėžėsi į K. Raikkoneno bolido galą, taip baigdamas tiek savo, tiek varžovo lenktynes. Incidente pasižymėjo ir N. Rosbergas, sugadinęs savo bolido priekinį sparną ir turėjęs ratu vėliau vėl apsilankyti boksuose.
Saugos automobilis iš trasos pasitraukė 22-ame rate. Atnaujinus lenktynes, jose pirmavo į boksus nepasukusių lenktynininkų grupė. Varžybų lyderiu tapo N. Heidfeldas, o už jo rikiavosi R. Barrichello, Kazuki Nakajima („Williams“), M. Webberis („Red Bull“), D. Coulthardas, J. Trulli, T. Glockas, Giancarlo Fisichella („Force India“). Jau sustojusių boksuose grupėje pirmavo R. Kubica, jam įkandin sekė F. Alonso, Nelsonas Piquet („Renault“), H. Kovalainenas, J. Buttonas ir kiti.
N. Heidfeldas greitai ėmė bėgti nuo savo persekiotojų. 25-ame rate vokiečio persvara prieš R. Barrichello jau siekė 6,8 sek. 30-ame rate „BMW Sauber“ lenktynininko pranašumas prieš jau sustojimą atlikusį komandos draugą R. Kubicą siekė net 26,3 sek.
31-ame rate laikas apsilankyti techninio aptarnavimo zonoje atėjo ir lyderiui N. Heidfeldui. Vokietis boksuose stovėjo labai ilgai – tapo aišku, kad „BMW Sauber“ pilotas ten neplanuoja užsukti iki pat finišo.
Po savo sustojimo N. Heidfeldas sugebėjo į trasą sugrįžti prieš pat R. Kubicos bolidą. Vis dėlto, lenkas nepasidavė ir greitai aplenkė savo komandos draugą, kuris, derėtų pastebėti, per daug nesipriešino. Kitaip vokietis elgėsi su prie jo po kelių akimirkų prilipusiu F. Alonso – ispanas ilgam liko už sunkiu bolidu važiavusio piloto nugaros.
Į boksus pasukus N. Heidfeldui, lenktynių lyderiu tapo R. Barrichello. Brazilas priekyje išliko iki 37-ojo rato, kai ir jam atėjo eilė apsilankyti techninio aptarnavimo zonoje. Lyderiu trumpam tapo D. Coulthardas, tačiau ir jis po poros ratų sustojo boksuose. Tada pirmoje vietoje atsidūrė J. Trulli, po jo – T. Glockas, ir galiausia, šiam 43-iame rate taip pat atlikus planinį sustojimą, lenktynių lyderiu tapo R. Kubica.
45-ame rate lenko persvara prieš antroje vietoje važiuojantį N. Heidfeldą jau siekė 15,9 sek. Šį savo ruožtu spaudė F. Alonso. Už lyderių trejetuko rikiavosi D. Coulthardas, R. Barrichello, H. Kovalainenas, F. Massa, J. Buttonas.
Deja, F. Alonso važiavimas puikioje trečioje vietoje greitai baigėsi. N. Heidfeldo bolidą įkandin sekęs ispanas nesuvaldė savo automobilio septintajame posūkyje ir trenkėsi į apsauginę sieną – „Renault“ lyderio pasirodymas lenktynėse baigėsi. Po avarijos dukart „Formulės-1“ čempionas komandą informavo, jog avariją sukėlė pavarų dėžės gedimas.
49-ame rate R. Kubicos persvara prieš N. Heidfeldą jau siekė net 25,1 sek. Trečias važiavo D. Coulthardas, o ketvirtas – R. Barrichello. Brazilas tuo metu tarsi dirbo traukinuko mašinistu – už jo užstrigę važiavo H. Kovalainenas, F. Massa, J. Buttonas ir K. Nakajima.
Vidutiniokų gretose nervai neišlaikė K. Nakajimai – „Williams“ pilotas nespėjo sustabdyti prieš apendikso formos posūkį ir lengvai atsirėmė į J. Buttono bolidą. To užteko, kad būtų pažeistas japono automobilio priekinis sparnas. Lenktynininkas pasuko į boksus, tačiau įvažiuojant į juos, sparnas visiškai nulūžo, bolidas tapo nevaldomas ir rėžėsi į apsauginę sieną. K. Nakajima pasitraukė iš tolimesnės kovos.
50-ame rate į boksus paskutiniajam sustojimui pasuko R. Kubica. Lenkas sėkmingai sugrįžo į trasą pirmoje vietoje, prieš N. Heidfeldą. Tapo aišku, kad lenktynių lyderiui iškovoti pergalę gali sutrukdyti tik nemalonus stebuklas.
Paskutiniuose lenktynių ratuose intrigą palaikė tik rikiuote aukštyn kilęs F. Massa. Saugos automobilio fazės metu du kartus apsilankęs boksuose brazilas tada nukrito į pačią rikiuotės pabaigą, tačiau po to pamažu lenkė savo varžovus. Likus 10 ratų iki finišo septintoje vietoje važiavęs „Ferrari“ pilotas 63-iame rate aplenkė R. Barrichello, o 69-ame susidorojo su J. Trulli, kuris turėjo gerokai sulėtinti tempą tam, kad išvengtų susidūrimo su klaidą padariusiu komandos draugu T. Glocku.
Pačioje varžybų pabaigoje kova vyko ir dėl aštuntosios pozicijos. Joje važiavęs S. Vettelis iš pradžių atrėmė N. Rosbergo atakas, o vėliau nepasidavė ir H. Kovalaineno spaudimui, taip pelnydamas brangų tašką.
R. Kubica, tuo tarpu, netrukdomas pasiekė finišą pirmoje vietoje, N. Heidfeldas ramiai lenktynes baigė antras, o D. Coulthardas, paskutiniuosiuose ratuose taupęs techniką, užtikrintai užėmė trečiąją vietą.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983