Ko galima laukti iš žiemos bandymų?

Ko galima laukti iš žiemos bandymų?
logo 2019 Vasario 18 d. 13:53, Renault Sports

2019 metais Karunas Chandhokas prisijungė prie ekspertų brigados britų „Sky Sports“ televizijoje ir kartu su kitais specialistais bandys analizuoti naujojo „Formulės-1“ sezono peripetijas, o pirmąją žiemos bandymų dieną buvęs F-1 lenktynininkas pasidalino savo samprotavimais apie prasidedantį naująjį sezoną.

„Aš laukiau kelionės į Barseloną, kur „Formulė-1“ iš tikrųjų pradeda naują 2019 metų lenktynių sezoną ir čia mes pamatysime daug naujo.

Šiame sezone tik dvi komandos išsaugojo senąją pilotų sudėtį ir sezono eigoje mes sužinosime atsakymus į visą eilę įdomių klausimų.

Ar galės Charlesas Leclercas pridaryti nemalonumų Sebastianui Vetteliui?

Ar pasitvirtins tai, kad Danielio Ricciardo perėjimas į „Renault“ iš tikrųjų buvo teisingas žingsnis?

Ar galės Pierre Gasly realiai konkuruoti su fenomenaliu Maxu Verstappenu?

Kaip klostysis Roberto Kubicos sugrįžimas į F-1?

Ar pavyks Carlosui Sainzui tapti realia pamaina savo tėvynainiui Fernando Alonso?

Ar tokie „Formulės-1“ debiutantai kaip Lando Norrisas, George‘as Russellas, Antonio Giovinazzi ir Alexas Albonas įsitvirtins F-1?

Be to, 2019 metais keičiasi aerodinamikos techninis reglamentas, o mašinos lenktynių distancijoje galės sunaudoti 5 kg daugiau degalų. Galima pasakyti, kad pakoreguotos taisyklės – tai kažkas panašaus į bandomąjį triušį visiškai naujos „Formulės-1“ epochos išvakarėse, kuri prasidės 2021 metais.

Per pastaruosius 18 mėnesių „Formulės-1“ techninė grupė, vadovaujama Pato Symondso kartu su FIA atliko tyrimus, norėdami suprasti, koks turėtų būti 2021 metų reglamentas, kad mašinos būtų mažiau jautrios aerodinamine prasme, išeitų, kad lenktynininkai galėtų stoti į artimesnes kovas su varžovais trasose.

Jau šiais metais priekinio sparno elementai ir torcinės plokštelės buvo supaprastintos konstrukciškai, o pats sparnas tapo platesnis ir didesnis savo plotu, kad kažkokiu būdu būtų galima kompensuoti prispaudžiamosios jėgos sumažėjimą. Galinis sparnas taip pat tapo platesnis ir aukštesnis, jo torcinės plokštelės taip pat supaprastintos – tai turėtų sumažinti sujaukto oro srautus iš paskos važiuojančiai mašinai. Padidintas DRS sistemos efektyvumas, kad pagerėtų situacija su lenkimais. Kitokia tapo ir šoninių deflektorių forma, be to, pasikeitė stabdžių ortakių konstrukcija, aerodinaminių elementų skaičius aplink juos sumažintas.

Ne visoms komandoms tokios permainos yra prie širdies, kai kurios iš jų mano, jog tai – tik papildomos išlaidos, juolab, kad reglamento korekcijos sprendimai – tik pusiau priemonės, kurios buvo priiminėjamos skubotai. Tačiau FIA užima labai tvirtą poziciją. Federacijoje mano, kad 2019 metais situacija su lenkimais galėjo dar labiau suprastėti, turint galvoje labai aukštus bolidų modernizacijos tempus, ypač būdingus „top“ komandoms. Atnaujintas reglamentas, pasak jų, leis bent iš dalies išlaikyti praėjusiųjų metų lygį, o taip pat padės apsispręsti su darbo kryptimis besiruošiant 2021 metų reformoms.

Kiek naujosios taisyklės bus efektyvios? Nemanau, kad bus galima daryti kokias nors rimtas išvadas jau po lenktynių Melburne, kadangi Albert-parko žiedo konfigūracija niekada nebuvo pritaikyta lenkimams, todėl vertinimais geriausia būtų užsiimti tik po keturių lenktynių, kadangi jos vyks labai skirtingose trasose.

Bandymų metu bus svarbu nekreipti dėmesio į ratų įveikimo laikus. „Top“ komandos čia įprastai neatveria visų savo kozirių: jos nedirba kvalifikaciniu režimu su minimaliu degalų kiekiu ir neįjungia variklio maksimaliu režimu. Praeityje ne kartą yra buvę, kad kai kurių kuklių komandų rezultatai pritraukdavo visų dėmesį, bet mūsų laikais yra gana sunku ką nors nustebinti, nes komandų arsenale yra begalė informacijos ir viskas, ką daro varžovai, yra įdėmiai analizuojama.

Ilgų ratų serijų rezultatai paprastai gali tapti neblogu indikatoriumi, leidžiančiu susidaryti vaizdą apie realią padėtį. Prisimenu, kaip 2013 metais Romainas Grosjeanas su „Lotus“ nuvažiavo 19  ratų seriją su labai žema padangų degradacija ir visi sukluso. Trumpose serijose ši komanda neblizgėjo greičiu, tačiau jau tada buvo požymių, jog ši mašina yra iš tikrųjų greita, be to, leidžia sportininkams taupyti padangas.

Kiekvienai komandai šiuose bandymuose svarbu maksimaliai efektyviai išnaudoti kiekvieną ratą. Turint galvoje aerodinamikos reglamento pakeitimus, visi pasaulio čempionato dalyviai turi atlikti didelį darbą ir patikrinti, kiek rezultatai trasoje atitinka skaičiavimus, padarytus CFD technologijos pagalba, vėjo tunelyje, o taip pat naudojant kompiuterinį modeliavimą – tai labai svarbu.

Pirmosios keturios bandymų dienos bus skirtos ne mašinų greičio įvertinimui, o tikrinant bolido patikimumą ir dirbant su važiuoklės balansu. Pilotams norisi geriau suprasti naujos technikos ir naujų padangų ypatumus, todėl jie melsis už tai, kad su patikimumu būtų viskas tvarkoje – tai leis nuvažiuoti daugiau ratų. Visiems gerai žinoma, jog „Pirelli“ padangos yra labai jautrios temperatūrai ir sąlygoms trasoje, todėl informacijos rinkimo procese svarbu teisingai parinkti padangas priklausomai nuo situacijos.

Rezultatai „Formulėje-1“ visuomet būna tik sąlyginiai, todėl per bandymus komandos akylai stebės vieni kitų darbą. Kaip visuomet, niekas nežinos, kas kiek įsipylęs degalų į bakus ir kokius jėgainės galios režimus naudoja. Bet kai bus surinkta informacija apie visas 8 bandymų dienas, tai daugmaž leis apskritai įvertinti bendrą jėgų išsidėstymą“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553