Kodėl kelkraščiai Katare gadino techniką?

Kodėl kelkraščiai Katare gadino techniką?
logo 2021 Lapkričio 23 d. 17:19, Pexels

Lenktynių kompleksas Kataro sostinės Dohos apylinkėse buvo statytas orientuojantis į motociklų lenktynes, kai tuo tarpu automobilių varžybos, ypač formulių serijų, anksčiau neatvažiuodavo į Losailo trasą.

Tačiau viskas pasikeitė 2021 metais, kai vietos organizatoriai nutarė pakviesti „Formulę-1“ ir pakeisti neįvykusį Australijos GP etapą.

Debiutinis savaitgalis atnešė didelį skaičių bolidų pažeidimų į kelkraščius. Charlesui Leclercui ir Nikitai Mazepinui dėl to teko keisti važiuokles, Pierre'ui Gasly kvalifikacijoje nulėkė priekinis sparnas, o abu „Alfa Romeo“ lenktynininkai buvo priversti lenktynėse važiuoti su sugadintais dugnais.

Be to, kelkraščiai galėjo būti viena iš priežasčių, kodėl padangas lenktynėse pradūrė iš karto keturi sportininkai, įskaitant ir į prizinę vietą pretendavusį Valtteri Bottą.

„Mercedes“ vyriausiasis lenktynių inžinierius Andrew Shovlinas papasakojo apie įdomią išvadą, prie kurios priėjo komandos inžinieriai. Skirtingai nei populiari nuomonė, kad bordiūrai čia labai agresyvūs, todėl „užmušinėja“ techniką, „Mercedes“ išsiaiškino: priešingai, jie per daug provokuoja lenktynininkus atakuoti.

„Tai keista istorija, - pripažino A. Shovlinas, tradiciškais susumuodamas etapo rezultatus. - Esmė tame, kad kelkraščiai čia labai lygūs, todėl galima ramiai važiuoti per juos, beje, užvažiuoti labai plačiai.

Jei tai įvyksta, itin žemai nuo žemės esantis priekinis sparnas gali kabinti kelkraščius, o padangos smarkiai apkraunamos.

Tai labai neįprasta: jei jie būtų kur kas agresyvesni, važiuoklei ir padangoms būtų kur kas paprasčiau. O taip visi nuolat važiuodavo per kelkraščius, beje, labai aukštu greičiu. Ir tokie veiksmai buvo gana rizikingi“.

FIA lenktynių direktorius Michaelas Masi Kataro trasos kelkraščius pavadino paprastų paprasčiausiais.

„Jie yra standartiniai FIA ir FIM, - kalbėjo australas. - Pasakysiu, kad lygiai tokie patys naudojami Spielberge dviejuose paskutiniuose posūkiuose. Man atrodo, lenktynininkai čia paprasčiausiai persistengė, norėdami gauti maksimalią naudą“.

Savo ruožtu „Pirelli“ įtraukė kelkraščius į galimų padangų sugadinimų sąrašą, bet neskuba su galutinėmis išvadomis.

„Bet kokia nedidelė nuolauža ant trasos, kaip ir Losailo kelkraštis galėjo būti priežastimi, kodėl padangos buvo nedaug supjaustomos. Po to oro slėgis joje palaipsniui mažėdavo, kol padanga sprogdavo dėl labai didelio energijos kiekio, kurį automobilis perduoda padangoms šioje trasoje“, - sakė „Pirelli“ atstovas „Formulėje-1“ Mario Isola.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Darius Linkevicius 2284
2. Valode 2236
3. Beržas 2222
4. mantioras 2220
5. Tadas Misevičius 2218